Nainen joka ei pidä lapsista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sellainen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sellainen.

Vieras
Melkein häpeän tätä piirrettä itsessäni, mutta hittolainen kun minä en vaan pidä lapsista yhtään. En inhoa heitä, eikä ne ällötä minua - lapset ei vaan herätä itsessäni YHTÄÄN MITÄÄN TUNTEITA. Ei edes ystävien eikä sisarusten lapset. En haluaisi mennä katsomaan kaverin vastasyntynyttäkään, kun pelkään väliinpitämättömyyteni paistavan läpi. En ole muuten mitenkään kylmä tai ilkeä ihminen, olen hyvin eläinrakas ja muuten pidän ihmisistä kovasti. Lapset eivät vaan herätä minkäänlaisia tunteita, ne eivät ole mielestäni sulosia ja joku lapsen jokellus on itselleni täysin evvk.

Olenko minä ihan viallinen nainen, tunnevammainen? Kaikki ystäväni, läheiseni pitää lapsista. En edes kehtaa myöntää tätä kellekään, hävettää niin paljon. Täällä on varmaan paljon äitejä, mitä te mietitte minunlaisesta ihmisestä?

No minä en ymmärrä, miksi jonkun jokelluksen pitäisi kiinnostaa. Sua vois auttaa se, että alat ajatella lapsia ihmisinä, etkä niinkään lapsina. Ajattelet sitä kaikkea potentiaalia, mitä niissä on. Ajattele parinkymmenen vuoden päähän.

Ja siis eniten itseäni häiritsee se, että en koe minkäänlaista kiinnostusta edes sisarusteni lapsiin, jotka on silti itselleni sukua. Ne ei vaan herätä minussa mitään. En missään nimessä toivo lapsille mitään pahaa ja suojelen kyllä aina heikompaa, mutta en näe lapsissa mitään herttaista tai kiinnostavaa. Kun kaikki muut sanoo "vooooi kun on söpö" niin itse mietin vaan, että onko muka? Agh, mikä helvetti minua vaivaa??

Älä murehdi. Täällä on toinen samanlainen. Silti suunnitelmissa on yrittää lasta alulle, kun se tuntuu jotenkin luontevalta. Mutta siitä tuoreiden vanhempien lässyttelystä, prinsessa- ja prinssihörhelöistä, kakka- ja pissajutuista en kyllä lämpene yhtään.

Kaikki eivät voi olla samanlaisia. En silti usko, että olisin yhtään huonompi vanhempi, vaikka lässytys ja jokellus ei niin kiinnostakaan.

Lisään vielä, että todellakin toivon että oma lapsi on äitiyden myötä "parempi" kuin toisten lapset. Eihän siitä muuten voi kehittyä kovin kummoista äiti-lapsi suhdetta, jos oma mukula on aivan yhdentekevä kuin naapurin tai siskon lapset :D

Itse näen lapsen lähinnä tulevaisuuden kautta peilaten. En odota mitään "söpöä vauva-aikaa" kieli pitkällä, vaan lähinnä oivaltavia keskusteluita oman jälkeläisen kanssa :)

Mä en ennen omaa lasta ollut kiinnostunut muitten lapsista ja ymmärtäny ollenkaan vauva ym. juttuja. Nyt kun on oma lapsi, sitä muidenkin lapset kiinnostaa ja jotenkin eläytyy enemmän lapsijuttuihin. Toisaalta en edelleenkään ole vain "lapsi-ihminen", että näitä naisia, jotka haluaa paljon lapsia ja eivät kaipaa mitään muuta.

Sullakin todennäköisesti vaikuttaa ihan se, että ei kosketa omaa elämää ja ei ole omakohtaista kokemusta. Musta ei kannata vältellä ystävien vauvan luona käymistä tms, voihan sitä aina sanoa, ettei osaa olla vauvojen kanssa tai ole kokemusta. Jos ei toinen ymmärrä, sitten ei ymmärrä. Vaikka nainen onkin ei se tarkoita sitä, että pitäisi aina mennä sekaisin kun näkee vauvan/lapsen...

En mä välitä muiden lapsista, ei ne ole koskaan mussa mitään tunteita herättäny. Oma on oma, sitä rakastaa. Jos on vieressä kuolaava vauva niin mua se vähän ällöttää, mutta jos omalla on räkää poskella niin ei haittaa yhtää. Muiden huutavat lapset aiheuttaa ärsytystä, mutta oma ei.
Ihan normaalia.

Mun mielestäni lapset on lähinnä ärsyttäviä. Mä en todellakaan pidä lapsista, enkä tule koskaan pitämäänkään. Lapset ei vaan ole mun juttuni.

Poikkeuksen tekee ne lapset, joihin olen tutustunut. Eli kaverin/naapurin/siskon lapset. Ja tietty omat lapset...mutta ne nyt painiikin ihan eri sarjassa.

Eikä mulla ole mitään ongelmaa myöntää tätä ääneen :)

• Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Suurin osa naisista pitää omista lapsistaa, ei muiden. Sukulaislapset ovat ok, jos heidän temperamenttinsa käyvät yhteen oman temperamentin kanssa. Samoinhan on aikuisten sukulaisten kanssa, kaikkia siedetään, mutta joistakin pidetään enemmän ja se on samoin lasten kohdalla.

minä en pidä välillä edes omista lapsista, asiasta on kyllä huono omatunto.Mutta toisaalta kun kuuntelet 10vuotiaan pojan suun soittoa, kuulet olevasi paska, kyrpä(hehhe miten hauska sana ku löyty googlettamalla kirosanat), kun kuuntelet jatkuvaa marinaa kun iana haluaa pelata ja kun ei saakkaan pelata kuuluu vittua ja saatanaa.

erittäin mukavaa.. sillon tällön ajattelen että muutan afrikkaan vapaa-ehtoistyötä tekemään :D

[QUOTE="pipsa";29506004]minä en pidä välillä edes omista lapsista, asiasta on kyllä huono omatunto.Mutta toisaalta kun kuuntelet 10vuotiaan pojan suun soittoa, kuulet olevasi paska, kyrpä(hehhe miten hauska sana ku löyty googlettamalla kirosanat), kun kuuntelet jatkuvaa marinaa kun iana haluaa pelata ja kun ei saakkaan pelata kuuluu vittua ja saatanaa.

erittäin mukavaa.. sillon tällön ajattelen että muutan afrikkaan vapaa-ehtoistyötä tekemään :D[/QUOTE]

Lapsenlapsia odotelessa niin saa ottaa ne rusinat pullasta.

Yhteistyössä