nainen 43 ja mies 48

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen43vee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen43vee

Vieras
Heips Kaikille

Voisko joku avittaa ...ollaan + neljäkymppisiä , seurusteltu viitisen vuotta, päällisin puolin kaikki Ok.
Ja sitten se ongelma - vietämme kaikki viikonloput yhdessä , lomat ja juhlapyhät niinikään, mutta MINÄ haluaisin tavata myös viikolla - hän ei ! Suutuspäissäni ruukaan sanoa että, jollei viikolla passaa tapailla niin ei tavata sitten ollenkaan joka johtaa siihen että "mieheni " haluaa tapailla joka ikinen päivä, jonkun aikaa, kunnes sitten taas olemme pisteessä nolla ...
Olenko ihan hölmö ? ja vaadinko liikaa? ja mitä teen? olen tyytyväinen ja en kumminkaan ole ...suhde on muuten kunnossa - pilaanko minä sen käyttäytymiselläni ? sanokaa nyt joku jokin neuvo...

Miehillä on tämä vahva tarve saada olla enemmän yksin, kuin naisilla. Heidän on päästävä vetäytymään luolaansa keskenään ja ehkä harrastamaan poikien juttuja vain poikien kanssa. Sitten he taas sopivan tauon jälkeen iloisina ja rakastavina saapuvat naisen luo.

Nainen tahtoo säännöllisempää yhdessäoloa ja läheisyyttä. Tai vähintään yhteydenottoja käytännössä joka päivä.

Tämän hän se hankalaa on kun yritetään yhdessä... Mielestäni jotta suhteessa voi onnistua, molempien pitää joustaa vähäsen. Koko ajan ei voida tehdä vain toisen mielen mukaan. Entäpä, jos joskus viettäisitte koko viikonlopun erillään, omissa puuhissanne ja sitten viikolla tapaisitte sen sijaan?

Olette seurustelleet aika kauan ja edelleen asutte erikseen. Epäilyttää, voitteko koskaan muuttaa saman katon alle, vai onko se teillä tavoitteenakaan?

Ilmeisesti siis seurustelette ja asutte eri osoitteissa? Asutteko kuitenkin samalla paikkakunnalla, jolloin välimatka ei ole ongelmana?

Kun minä seurustelin nykyisen mieheni kanssa, niin tapasimme viikonloppuna ja 1-2 kertaa arkisin. Mielestäni se oli ihan hyvä määrä, koska silloin jäi aikaa nähdä omia kavereita, tehdä ylitöitä, hoitaa kotiasioita jne.

Teidän pitäisi päättää, että jos jatkatte vain seurustelua, niin mikä on sellainen sopia määrä, jolloin näette? Sovitteko joka viikonloppu erikseen, että milloin näette tulevalla viikolla vai olisiko parempi sellainen, että teillä on kiinteät päivät, jolloin tapaatte (esim. ti, to, la-su)? Jos teillä olisi kiinteät päivät, niin silloin voi esim. omia harrastuksia sopia niille vapaille päiville.

Minusta tuntuu, että miehesi haluaa olla omissa oloissaankin, mutta kyllä hän sinunkin seurassasi viihtyy. Voisiko olla, että miehen työ on sen verran raskasta, että hän kaipaa rauhaa ja yksinoloa työpäivän jälkeen?

Eikös parisuhteissa yksi mutka juonessa ole, miten asiat ajan kanssa muuttavat muotoaan ja ihmiset siinä sivussa? Ettei sitä voi millään jähmettyä ensimmäisen yhteisen vuoden mallin mukaiseksi? Ja sinä nyt vaan olet sellaisessa tilanteessa, että olisipa kiva alkaa jo jakamaan myös arkeakin keskenään. Tekiskö mielesi muuttaa yhteen vai mitä tahdot? Se, että saat mieskaverisi pomppimaan hetken aikaa pillisi mukaan voimallisten kannanottojesi jälkeen ei tietenkään lisää luottamustasi häntä kohtaan, koska mies jonkun ajan kuluttua palaa taas entisiin uomiinsa.Joten jos olisin sijassasi kävisin ensin pitkähköä yksinpuhelua (ei kiireellä) ja kysyisin ekaksi, että miksi minua ottaa päähän kun ukko ei viitti tavata viikolla. Yleensä siihen päähän ottamiseen on aina selitys, jos vaan uskaltaa kaivella syyn esille. Ja mieskaverisi voisi sen jälkeen varata aikaa asioiden selvittelyä varten oivaltaakseen, että ne asiat myös parisuhteessa muuttuvat ja kuuluvat parisuhteeseen.

Ei teidän tilanteeseen osaa kukaan oikeaa vastausta antaa, minkä vuoksi se oman tahdon ja odotuksien tunnistaminen on tärkeintä. Kun näkee, missä menee, niin toisenkin on helppo olla jotakin mieltä. Ei se aina helppoa ole ja toisen vastauksia voi jopa pelätä, mutta parempi niin kuin leijua ärtymyksen ja pettymyksien välimaastossa.

Yhteistyössä