Näin viime yönä vaihteeksi todella omituista unta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Unessa olin äitini, isäni, veljeni lapsien ja veljen tyttären poikaystävän kanssa kaupassa, jossa piti ostaa ruokaa veljelle, koska veli ei voinut tulla itse kauppaan. Vaikka veljeni lapset ja tämän tyttären poikaystävä olivat mukana siellä kaupassa, he olivat samaan aikaan veljeni luona tämän asunnolla. Unessa isä yritti puhua veljeni kanssa puhelimessa saadakseen tietää, että mitä kaupasta piti ostaa. Veljeni puheesta ei saanut unessa mitään selvää, koska hän oli juonut niin paljon alkoholia ja veljeni lapset kuiskivat siellä isänsä asunolla hätäisenä puhelimeen, että "Tuossa isä makaa ilman paitaa lattialla ja örisee eikä siitä saa mitään selvää", samaan aikaan kun minä, äitini ja veljeni lapset kuuntelimme siellä kaupassa kuinka isänäni puhui puhelimessa. Unessa ei tuntunut lainkaan ihmeelliseltä, että veljeni lapset olivat samaan aikaan sekä siellä kaupassa ja kotonaan isänsä luona, minua vain huoletti, kuinka veljeni oli niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt edes puhumaan kunnolla.

Täysin yllttäen minä keksin siellä kaupassa, että minähän haluan ostaa itselleni nuken! Lähdin juoksemaan kohti kaupan leluosastoa, missä katselin ympärilleni ja mietin, että minkälaisen nuken haluan. Näin sitten siellä myynnissä jättikokoisia bratz-nukkeja ja tajusin, että "tuollaisen minä haluan". Otin niitä yhden mukaani ja menin kassoille, missä selvisi, että nuken hinta oli 16,95 euroa, vaikka niiden piti maksaa vain 14,95 euroa tarjouksessa eikä minulla ollut kuin juuri se 14,95 euroa mukanani. Riitelin vähän aikaa myyjän kanssa sen nuken hinnasta ja lähdin täysin yllättäen juoksemaan siellä kaupan yhteydessä olevaan eläinkauppaan ajatellen, että jos minä en saa sitä nukkea, niin akvaariokaloja ainakin ostan!

Siellä eläinkaupassa katselin hetken niitä myynnissä olevia akvaariokaloja ja pitelin myynnissä olevaa hamsteria kädessä. Sitten muutuin lapseksi, juoksin ulos sieltä eläinkaupasta ja huomasin, että siellä kaupassa oli kaikkien asiakkaiden ilmaisessa käytössä Särkän-niemen huvipuiston laitteita, joita sai käyttää, jos oli vähintään metrin pitkä. Juoksentelin onnessani laitteesta toiseen ja uni loppui kun harhailin jossain pimeässä sokkellossa.

Miksi aina kaikki uneni ovat tälläisiä tosi outoja unia? Voivatko psyykelääkkeet aiheuttaa tälläsiä unia, koska syön mielialalääkettä ja rauhoittavaa lääkettä masennuksen vuoksi?

Yhteistyössä