Näin vain ei voi käydä!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nightmare....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nightmare....

Vieras
Olemme eronneet pari vuotta sitten ja myytiin talo. Velat talosta saatiin pois ja sen verran jäi, että ostin auton ja uudet huonekalut. Nyt meitä vaaditaan purkamaan kauppa, koska talon rakenteista on löytynyt hometta/kosteutta, voi viddu!!!!
Mitäs nyt, jos oikeesti kauppa joudutaan purkamaan? Pitääkö mun ottaa velkaa ja "ostaa" talo takaisin?
Mä oon käsittäny, että käräjille meno on todella epävarmaa ja kallista, jos asian saa sovittua hinnanalennuksella niin joudun ottaan silti velkaa josta mulle ei jää mitään.

Paljonko ihmiselle pitää jäädä elämiseen? Siis jos mun palkasta vaikka aletaan aikanaan ulosmittaamaan? Mulla on 4 lasta ja tää on kyllä katastrofi...

Ulosoton suojaosuus on "Velallinen+3 elatuksen varassa: 1351,80 €", eli sen verran sinulle pitää jättää kuukaudessa. Mitään lainaa sinua ei voida pakottaa ottamaan, mutta sinulta yritetään siis periä nuo mahdolliset korvaukset, eli edessä voi olla vuosien ulosotto.

Siis, tarkottaako toi summa, et siitä pitää maksaa vuokra jne?
Mulla on vuokra, vesi, sähkö ja lasten ph yht 1000e/kk ja bensakulut 300e, kun käyn toisella paikkakunnalla töis. Tiliä tulee 1900e/kk ja sit lapsilisät ja 400e elareita.

Onko taloon tehty ennen myyntiä kosteusmittaus? Jos on, ja silloin kaikki oli ok, mutta kosteutta silti on, niin se yhtiö joka teki mittauksen on vastuussa virheellisestä mittauksesta. Tosiaalta, jos mittausta ei ole tehty niin....

Mutta eikö sitä jotenkin myös tutkita, että miksi siellä on sitä kosteutta/hometta? Siis onko johtunu jostain väärästä rakennustavasta tai jostain muusta rakentajan virheestä tai jostain..

Yhteistyössä