Näin turhasta mekin riidellään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nalkuttajako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nalkuttajako?

Vieras
Nimittäin miehen tupakoinnista. On polttanu vuosikymmenet, välillä ollu muutaman kuukauden polttamatta mut retkahtanu uudestaan. Oon yrittäny kannustaa lopettamaan, mut eipä siitä mitä hyötyä ole jos ittellä ei halua lopettaa.

Pelottaa että sairastuu keuhkoahtaumatautiin, yskää jonkun verran on jo. Ei muuten, mut meillä pienet lapset, enkä haluais että joutuvat kasvamaan ilman iskää. :/

Oon miehellekin sanonu, että mieti ees noita lapsia, jos et omaa parastas älyä, miltä niistä tuntuis menettää isä alle kakskymppisenä. Oma isänsä kuoli 60v, siihen ei miehellä ole matkaa enää kuin 15v.

Tuntuu vaan niin turhalta tämmösestä asiasta riidellä. Millä saisin ton miehen tajuamaan? Tunnen itteni surkeeks nalkuttajaks, kun ees yritänkin ottaa asian puheeks.

mies ei lopeta jossei itse sitä halua.. siihen ei se nalkuttaminen auta.. olet mielipiteesi sanonut ja se auttaa sen minkä auttaa.. joskus se ei vaan auta..

mieheni vähenti reilusti niin, että polttaa vaan jos juo kaljaa.. enempään se ei ole valmis joten ei auta mun nalkuttaminen enempää ;)

Tupakan polton lopettaminen on vaikeeta, eikä sitä voi lopettaa jos itsellä ei ole motivaatio täysillä. Eli kyllä se on miehesi vaan itse päätettävä lopettaa, sitten voit tukea sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mies ei lopeta jossei itse sitä halua.. siihen ei se nalkuttaminen auta.. olet mielipiteesi sanonut ja se auttaa sen minkä auttaa.. joskus se ei vaan auta..

mieheni vähenti reilusti niin, että polttaa vaan jos juo kaljaa.. enempään se ei ole valmis joten ei auta mun nalkuttaminen enempää ;)

Toi kävis vallan mainiosti, meillä mies nimittäin juo kaljaa n. joka toinen kuukausi. ;)

Kyllähän sen tiedän, ettei mun sanomiset auta mitään. Jos ei itte halua lopettaa, niin enhän mä sille mitään sit voi.

enpä osaa muuta sanoa kuin että olen itse aivan samanlainen nalkuttaja. tupakka on myrkyllistä ja haisee, en ymmärrä miten joku voi nykyään polttaa sitä kun tietää miten myrkyllistä se on! onneksi ei oma ukko polta mutta eipä tuo minun ukkonani olisikaan jos polttaisi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakan polton lopettaminen on vaikeeta, eikä sitä voi lopettaa jos itsellä ei ole motivaatio täysillä. Eli kyllä se on miehesi vaan itse päätettävä lopettaa, sitten voit tukea sitä.

Mietinkin niitä keinoja millä vois motivaation löytää, esim. just toi että aattelis lapsia, ja sitä, mitä kaikkea menettää jos nyt menee kuukahtamaan eikä näe mahdollisia lastenlapsia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja coco:
enpä osaa muuta sanoa kuin että olen itse aivan samanlainen nalkuttaja. tupakka on myrkyllistä ja haisee, en ymmärrä miten joku voi nykyään polttaa sitä kun tietää miten myrkyllistä se on! onneksi ei oma ukko polta mutta eipä tuo minun ukkonani olisikaan jos polttaisi!

Joo niin, meinaatko että eroa vaan kehiin...

Alkuperäinen kirjoittaja nanna88:
ihan aiheesta riitelette, siinä on kuitenkin kaikkien terveys kyseessä sillä joudutte varmaan altistumaan passiiviselle tupakoinnille ainakin jonkun verran?

Aika vähä, mies ei polta lasten lähellä. Sit sais kyllä painua tupakoineen hornan tuuttiin, jos rupeis esim. autossa tupakoimaan lasten kyydissä ollessa (niinkun oon nähny joittenkin tekevän)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Toi kävis vallan mainiosti, meillä mies nimittäin juo kaljaa n. joka toinen kuukausi. ;)

Kyllähän sen tiedän, ettei mun sanomiset auta mitään. Jos ei itte halua lopettaa, niin enhän mä sille mitään sit voi.

Mun yks kaveri vähensi kans niin, että poltti vaan kun joi kaljaa. Sit se rupeskin juomaan kaljaa joka päivä. Ei oikeen toiminut sillä.. :D

Mua v.tuttais jos joku nalkuttais koko ajan mun polttamisesta, ei se auta yhtään asiaa, päinvastoin, vaikka ei se tupakointi hyvä tapa ole todellakaan. Kyllä se motivaatio lopettamiseen täytyy ihan itsestä lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mua v.tuttais jos joku nalkuttais koko ajan mun polttamisesta, ei se auta yhtään asiaa, päinvastoin, vaikka ei se tupakointi hyvä tapa ole todellakaan. Kyllä se motivaatio lopettamiseen täytyy ihan itsestä lähteä.

Siis en mä koko ajan ole asiasta puhunu, nyt vaan otin puheeks kun kolmas lapsi syntyi. Onhan se toki kokoajan nalkuttamista, jos erehtyy joka toinen vuosi asiasta sanomaan...

Hei!

Itse olen jokin aikaa sitten lopettanut tupakoinnin, tosin raskaaksi tulon myötä. Mutta sen voi tosiaan sanoa et se on yllättävän vaikeaa. Mut nykyään lääkäristäkin saa resepilääkkeitä tupakanpolton lopettamiseen. Oma äitini ja isäni lopetti lääkkeiden avulla.(ovat molemmat polttaneet reilusti yli 20v) Mutta tosiaan kannattee kannustaa vaikka lomalla tai jotain, et vois ne tupakkarahat laittaa säästöön... Ja noiden lääkkeiden avulla on kuulemma todi helppo lopettaa. :) Tsemppiä :)

Yhteistyössä