Näin tänään kolarin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Menin lasten kanssa terveyskeskukseen aamulla. Parkkipaikalle ajaessani huomasin että yksi auto peruuttaa suoraan eteeni ja pysähdyin. Ihmettelin vielä kun ei ollut autossa valoja päällä ollenkaan. Niinhän siinä kävi että se auto sitten pompsahti suoraan viereisessä rivissä olleen pakettiauton nokkaan. Oli ilmeisesti jäänyt käsijarru löysälle ja vaihde vapaalle.

Kumpaakaan kuskia ei näkynyt missään eikä muita silminnäkijöitä ollut. Ilmoitin tk:n vastaanottotiskillä tapahtuneesta, ajattelin että voivat sitten antaa mun yhteystiedot eteenpäin jos joku tulee kysymään. Hyvä oli ajoitus kuitenkin, lähtiessäni sen pakettiauton omistaja seisoi autonsa vieressä. Kerroin mitä tapahtui ja jätin mun yhteystiedot siltä varalta että tulee todistajan tarve.

Täytynee nyt muutama päivä yrittää muistaa vastata tuntemattomiin numeroihinkin, yleensä mä en niihin vastaa. :D

Oli se vaan ilkeän näköistä kun kaksi melkoisen uutta autoa pompsahtaa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Mäkin näin pari päivää sitten ihan kunnon kolarin. Siinä meni autot niin huonoon kuntoon et toisen auton kuski jouduttiin leikkaamaan irti sielt autosta :/

Tuo on huomattavasti ilkeämmän näköistä kuin pelkän pellin rytistyminen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Tuo on huomattavasti ilkeämmän näköistä kuin pelkän pellin rytistyminen. :(

Joo, ei se kivalta näytä. Jouduttiin odottelemaan siin aika kauan et päästiin sen paikan ohi. Siin kävi pari helikopteriakin hakees ihmisiä. Toivottavasti ei kuitenkaan käyny kovin pahasti.

Pari vuotta sitten tapahtunutta.
Pienen (ehkä Mitsubishi Colt) auton kuski tulee neljän tien risteykseen eikä katso kunnolla oikealle. Kaasuttaa vaan eteenpäin ja saman tien rysähtää rekka oikeaan etukulmaan.
Paha ääni kuului, mutta onneksi pikkuauton kuski ei loukannut muuta kuin niskan.

Hassuin kolari jonka oon nähny tapahtu liikenne valoissa.

Jonotettiin siinä punasissa ja meidän etuvasemmalla oli henksu jolla syttyy peruutusvalo ja sitten se kaasuttaa täysiä takana olevan keulaan. Peruutti siis pari metriä siten, että peruuttaja tyssäs meidän viereen, siinä kuski pyöritteli päätään (siis ei ei liike sivulta sivulle).
En sit tiedä mikä ajatuskatko sille kuskille iski.

Hassuin (sanotaan nyt mielummin näin) auto-onnettomuus, oli se, kun äiti tuli pihaan (iso mäki) ja lähti kauppa kasseineen sisälle. Unohti laittaa vaihteen päälle, pari naksausta oli vetänyt käsijarrua (mikä nyt ei todellakaan riitä 1000:n kilon pitämiseen mäessä )
Auto lähti sitten valumaan mäkeä alas, kukaan ei voinut enää tehdä mitään, kaara huristi tien yli ja tömähti multa kasaan. Onneksi oli multakasa laitettu, alkukesä kun oli, ja istutukset vauhdissa. Muuten olisi auto ollut Kotkan ankkalammessa.

Meidän entisen kämpän parkkipaikka oli korkeammalla kun piha muuten ja siinä aita,
mustalaispojan volvo luisu sen aidan läpi nokalleen asfaltille :) Ei muistanut laittaa kässäriä päälle.

Yhteistyössä