näin se poika syntyi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ronja-86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ronja-86

Vieras
ajattelin nyt hiukan kirjoittaa siitä minkälainen minun synnytykseni oli kun joku sitä kyseli :) eli kaikkihan alkoi siitä kun menimme äippäpolille torstaina 3. pvä aamulla klo 8.30 tarkoituksena käynnistää tuon pikkumiehen maailmaan tulo :) no siinä aamusta sitten oltiin syke ja supistelu käyrillä ja tuli muutamia omia supistuksiakin :) no käyrien jälkeen sain murusen sitä käynnistyslääkettä ja ei kun odottamaan mitä tapahtuu... täsä vaiheessa olin tiukasti kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n. 1,5cm. lääke ei mielestäni vaikuttanyt erikoisemmin. istuskeltiin äitini kanssa ja käbeltiin ympäri sairaalaa.. koko päivä siinä meni supistuksia odotellessa ja käyrillä juostessa.. omia supistuksia/lääkkeen aiheuttamia oli ihan kivasti noin 5min välein..

Hoitajien vuoro vaihtui kaksi kertaa polilla ollessani.. toisen hoitajan kohdalla hän teki hiukan "kovakouraisemman" sisätutkimuksen jotta saisi vauhtia hommaan.. no sehän tehosi ja seuraavilla käyrillä oli jo jopa kolme supparia 10min sisään.. joten lisää lääkettä ei enää annettu.. kipupiikin sain tässä vaiheessa (petidin) tämä kyseinen piikki laittoi pääni todella todella sekaisin (suosittelen ;) ) ja siinä ajantaju itseltäni hävisi ja todellisuuden taju siinä samassa..

yöhoitaja tuli ja edellinen lähti.. taas käyrille ja suppareita oli jo jos jonkin verran.. hän sitten passitti minut synnytyssaliin noin kahdentoista aikoihin yöllä..

synnytyssaliin päästyäni supistukset olivat jo todella todellla kipeitä.. ja otin hiukan ilokaasua siihen hätään.. tosin kyseinen aine ei minua kipujen suhteen helpottanut mutta pää meni sekaisin ja tuli hiukan etova olo joten sen käyttö jäi siihen.. kätilölläni oli kiirettä sillä viereisessä salissa lapsi alkoi syntyä joten jäin odottelemaan ja toivoin saavani epiduraalin..

lääkäri kävi tarkistamassa tilanteeni ja taisin olla silloin 4cm auki, lääkäri päätti että laitetaan epiduraali ja sen jälkeen puhkaistaan kalvot, sillä lapsivesi oli edelleen jäljellä.. odotimme anestesia lääkäriä laittamaan

epiduraalia ja silloin lapsivesi meni odotellessa klo 02.10 oli se hassu tunne kun lapsivesi lorisee haaroista ja itse on makuullaan paikallaan.. aika vekkulia itseasiassa.. ja sitä tuli paljon :)

epiduraali laitettiin ja se oli kuin taivas maan päällä sillä kaikki kivut hävisivät.. äitini oli mukana ja hän kysyi että tekikö äskeinen supistus yhtä kipeää kuin edelliset ja olin vastannut etten tuntenut mtn.. edellinen supistus näkyi näytöllä klukemissa 40 ja silloin itkin hillittömästi, kun taas tämä jälkimmäinen oli 120 ja en tuntenut juuri mitään..

hiukan epiduraalin laiton jälkeen olin auki jo 9-10cm ja siitä jonkin ajan kuluttua täyden 10cm.. muistan kun alkoi tuntua siltä että pakko ponnistaa ja siihen sain luvan.. epiduraali lääkettä lisättiin sillä edellisen teho hävisi.. vaikutti noin 2 tuntia.. ponnistutti niin vietävästi ja olin kyljelläni makuullaan ja niin kauan piti olla kyljellään että vauvan pää alkoi näkyä, siinä vaiheessa sain kääntyä selälleni.. loppujen lopuksi poika syntyi 24min ponnistusten jälkeen klo 4.54

Maailman ihanin poika oli maailmassa ja ensi töikseen äidin mahan päälle päästyään hän pissasi päälleni :) painoa oli 3740grammaa ja 50cm pituutta pipa oli 34cm ja hymykuopat :)

itse olin synnytyksen jälkeen huonovointinen ja se onneksi loppui saatuani pahoinvointilääke piikin.. olisin luullut synnytyksen olevan hirveämpää, mutta ei se ollutkaan :D

ONNELLINEN ÄITI JA POIKA 7vrk :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 21:38 ronja-86 kirjoitti:
epiduraalia ja silloin lapsivesi meni odotellessa klo 02.10 oli se hassu tunne kun lapsivesi lorisee haaroista ja itse on makuullaan paikallaan.. aika vekkulia itseasiassa.. ja sitä tuli paljon :)

epiduraali laitettiin ja se oli kuin taivas maan päällä sillä kaikki kivut hävisivät.. äitini oli mukana ja hän kysyi että tekikö äskeinen supistus yhtä kipeää kuin edelliset ja olin vastannut etten tuntenut mtn.. edellinen supistus näkyi näytöllä klukemissa 40 ja silloin itkin hillittömästi, kun taas tämä jälkimmäinen oli 120 ja en tuntenut juuri mitään..

hiukan epiduraalin laiton jälkeen olin auki jo 9-10cm ja siitä jonkin ajan kuluttua täyden 10cm.. muistan kun alkoi tuntua siltä että pakko ponnistaa ja siihen sain luvan.. epiduraali lääkettä lisättiin sillä edellisen teho hävisi.. vaikutti noin 2 tuntia.. ponnistutti niin vietävästi ja olin kyljelläni makuullaan ja niin kauan piti olla kyljellään että vauvan pää alkoi näkyä, siinä vaiheessa sain kääntyä selälleni.. loppujen lopuksi poika syntyi 24min ponnistusten jälkeen klo 4.54

Maailman ihanin poika oli maailmassa ja ensi töikseen äidin mahan päälle päästyään hän pissasi päälleni :) painoa oli 3740grammaa ja 50cm pituutta pipa oli 34cm ja hymykuopat :)

itse olin synnytyksen jälkeen huonovointinen ja se onneksi loppui saatuani pahoinvointilääke piikin.. olisin luullut synnytyksen olevan hirveämpää, mutta ei se ollutkaan :D

ONNELLINEN ÄITI JA POIKA 7vrk :heart:
Ihana kertomus =) =) Vielä kerran oikein paljon onnea!! :flower: Meillä tällä keskimmäisellä myös kunnon hymykuopat :D

Yhteistyössä