Näin se on, tuo koira on hölmö.

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Pyöri tuossa tuolia ympäri (älkää kysykö miksi) ja nostin tuolin pois, se jatkaa ympyrän pyörimistä. Harrastaa sitä useinki. Siis että pyörii jonku tavaran ympärillä.

Eilen illalla päästin sen iltapisulle takapihalle, rupesi reuhaamaan roskasäkille joka nökötti terassilla ja siihen oli heitetty vanha peitto päälle, kai se näytti ihmiseltä.

Jos sille heittää kepin, se mennee hakemaan sen, mut sen sijaan että tois sen takas heittäjälle, se jääki istumaan se keppi suussa ja oottaa että se kutsuttais takasin.

Jos meen sen kans kävelylle, se maleksii niiiiiin hittaasti niin hittaasti että mie tylsistyn. Miehen kans sen sijaan käppäilee reippaasti ja juokseeki jos mies haluaa juoksulenkin tehä. Mut mie en saa sitä mitenkään vauhtiin, kattoo vielä minua aina niin säälivästi niinku oisin joku iänvanha mummeli.

Mennee monesti kissanruokakupille, vaikka meijän horatsu on monet kerrat tehny selväksi että se kuppi on hänen ja muitten kissojen, hauva vaan ei opi. Sinne se aina mennee. Vaikka omassaki kupissa ois ruoka oottamassa. Ja sitte ko kissa näyttää kynsiä ja sähisee ja rähisee, tullee hauva häntä koipien välissä joko minun tai miehen tykö hakemaan sääliä.

Ja tuosta säälin keräämisestä, se on niin taitava, sohvalla olo on kielletty siltä, ja jos me miehen kans löhötään sohvalla se asettuu lattialle makkaamaan ja uikuttaa surkeana. Sitte on vähintäänki pakko nakata sille tyyny että hiljenee. :snotty:

Voisin kertoa miljoona muutaki asiaa mikä tekkee siitä hölmön, mut en jaksa.

Meijän hölmösisu :heart:

Ette oo tainu kauheesti sitä kouluttaa :) Meillä saku on sellainen energiapakkaus lenkillä, ettei tahdo itse mukana vauhdissa pysyä. Kepin tuo käteen, kun tietää että niin sen saa nopeimmin uudelleen liikenteeseen :) Tosin lopettaa kepin kantamisen, kun kieltää.
Hää nukkuu aina joko olohuoneen matolla tai eteisen matolla, ei uika eikä kattele ees sohvalle. Sisällä on aika huomaamaton kaveri.
Eikä tuo ulkona mitään pahemmin säiky, joillekii oudoille asioille nostaa hiukka niskakarvoja ja menee sit haistelemaan. Kun on oudon jutun haistellu ja tutkinut, niin ei se sitä sen jälkeen ees kiinnosta.

Meidän entinen koira oli puoliksi sakemanni ja se teki just tuota että kun heitti kepin tai pallon, se meni sen luokse muttei tuonut sitä takaisin vaan jäi sinne! Tai itse asiassa se teki sitä vain mulle, muille se toi... En tiedä mistä johtui, kai sen mielestä oli vain kivaa juoksuttaa mua :D
Koirat on mestareita ottamaan ilmeen "en ole saanut viikkoon ruokaa", tai "minua on kohdeltu äärimmäisen epäoikeudenmukaisesti ja siksi minua pitää rapsuttaa ja pitää hyvänä vähintään tunti, nyt heti kiitos".

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kans saku;22752280:
Ette oo tainu kauheesti sitä kouluttaa :) Meillä saku on sellainen energiapakkaus lenkillä, ettei tahdo itse mukana vauhdissa pysyä. Kepin tuo käteen, kun tietää että niin sen saa nopeimmin uudelleen liikenteeseen :) Tosin lopettaa kepin kantamisen, kun kieltää.
Hää nukkuu aina joko olohuoneen matolla tai eteisen matolla, ei uika eikä kattele ees sohvalle. Sisällä on aika huomaamaton kaveri.
Eikä tuo ulkona mitään pahemmin säiky, joillekii oudoille asioille nostaa hiukka niskakarvoja ja menee sit haistelemaan. Kun on oudon jutun haistellu ja tutkinut, niin ei se sitä sen jälkeen ees kiinnosta.

Koulutettu on, erittäin hyvin vieläpä. Kyllähän tuolla energiaa riittää mut se vaan on mulle sellanen jöntti että laahustaa minun kans lenkillä ollessa. Ehkä sille on jääny se päälle ko olen ollu välistä niin huonossa kunnossa etten ole ite kyenny ko raahautumalla etteenpäin ja sillon se lenkkeillessä aina kipitteli eellä ja pysähty ootteleen minua :D Säikky se ei ole, mut tuntemattomat saa siltä aina murinaa. Ja tuntemattomaksi kai mielsi tuon roskasäkinki. Jos huomaa että isäntä tai emäntä on ystävällisiä vieraalle niin leppyy toki heti, mut esim tilanne missä törmäsin puittenhaku reissulla exään, ja pelästyin koska se on hullu koko jätkä, koira otti heti suojeluasenteen ja hääti sen pois.
Tosi fiksu vartijana ja suojelijana, mutta vähän hölmönlaatunen muuten.

Ja kyllä se tosiaan miehen kans lenkkeillessä on vauhtia täynnä koko karvakasa, ja pihalla irti ollessa (iso piha) säntäilee sinne tänne, monta kertaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja saku meilläkin;22752594:
OK :) Oletteko käyneet kokeissa? Kuulostais, että hyvä kisakoira vois olla.

Ei ole semmosissa käyny. En tiä oisko meillä välttämättä mahollista semmosiin ees lähteä. Mies sen kans touhuaa yleensä tuolla mettässä, kotia ko tulevat nii ovat molemmat niin poikki että nukkuvat monta tuntia :D

Yhteistyössä