Näin muuten viime yönä hämärää unta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dynamiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dynamiitti

Aktiivinen jäsen
04.03.2009
3 304
2
38
Jyväskylä
Unessa olin lapsi ja ilmeisimmin jossain seurakunnan kerhossa. Heti alkuun kerhotäti keräsi meiltä kotoa tuodut eväät pois ja laittoi taukotilan jääkaappiin. Ohjaajalla oli 5 leipää ja 2 kalaa ja kerholaisten oli uskottava että niistä riittää jokaiselle. Niinhän siitä sitten riitti ja palkinnoksi uskomisesta täti palautti omat eväämme päivän päätteeksi.

Mitä tuo uni oikein meinaa?? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Unessa olin lapsi ja ilmeisimmin jossain seurakunnan kerhossa. Heti alkuun kerhotäti keräsi meiltä kotoa tuodut eväät pois ja laittoi taukotilan jääkaappiin. Ohjaajalla oli 5 leipää ja 2 kalaa ja kerholaisten oli uskottava että niistä riittää jokaiselle. Niinhän siitä sitten riitti ja palkinnoksi uskomisesta täti palautti omat eväämme päivän päätteeksi.

soot hurahtanu uskoon...
heh..
jollain on sulle jotain tarjottavaa, elämällä,ihmisellä, tulevaisuudella jonka et usko riittävän sulle. huomaat kuitenkin että riittä ja palkitsevaa onkin.
heheeee emmä tiiä, unet symbolisoi ihmisen omia sisäisiä arvoja ja voi samat asiat olla eri ihmisille ihan eri juttuja :heart:

No se tarkoittaa sitä, että kirkko kiristi sinua uskomaan ihmeeseen ja ellet usko, jäät ilman ruokaa. Ehkä olet ollut pienenä pyhäkoulussa ja välipalaa ei annettu ennen kuin rukous oli lausuttu.

Ehkä tuo uni tarkoittaa sitä, että odotat saavasi palkinnon tuonpuoleisessa jos uskot jumalaan ja kuulut oikeaan seurakuntaan. Ikävä puoli tässä on se, että se vituttaa aivan armottomasti jos kuoltuaan huomaa, ettei kuolemanjälkeistä elämää olekaan...

Haluaisit olla lapsi.. :laugh:

Mä näin unta että olin sotavankilaivalla sotavankina. Siellä kuulutettiin yhtäkkiä tupatarkastus, syntyi kaaos ja aloin juosta ahtaita portaita ylös jonnekin yhdenteentoista kerrokseen. Mulla oli jotain kiellettyäkin hytissä mutten muista mitä se oli.

Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:

soot hurahtanu uskoon...
heh..
jollain on sulle jotain tarjottavaa, elämällä,ihmisellä, tulevaisuudella jonka et usko riittävän sulle. huomaat kuitenkin että riittä ja palkitsevaa onkin.
heheeee emmä tiiä, unet symbolisoi ihmisen omia sisäisiä arvoja ja voi samat asiat olla eri ihmisille ihan eri juttuja :heart:

On minulla ollut kyllä kausia jolloin olen pohtinut entistä enemmän syntyjä syviä, kai juurikin elämän vaikeissa tilanteissa. Olen kyllä aina uskonut Jumalaan muttei se usko ole saanut mitään sen syvempää pohjaa elämässä. Itseasiassa haluaisin vielä joskus johonkin seurakuntaankin liittyä, kun vain löytyisi se Oikea! Jotenkin tuo valtakirkko ei innosta eikä toisaalta mikään pienemmästä kirkosta toiseen pomppiminenkaan. Pitäisi olla varma mitä haluaa, mutta kun en ole.

Olen kai uskonnollisesti kasvanut aikalailla näkemysten ristitulessa kun äitini on adventisti ja isäni lestadiolainen.

Tuo uni vaan jäi mietityttämään. Olen lapsena kyllä ollut seurakunnan päiväkerhossa muttei siellä sentään eväitä pöllitty. :laugh:

Yhteistyössä