Näin karmivan hammasunen viime yönä (varoitus, todella ällöttävä!! )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hyi hitto, en meinaa millään päästä nyt yli viime öisestä unesta. Olin äidin ja isän kanssa kahvittelemassa, isä oli keittiössä ja mä istuin äidin sängyn vieressä lattialla olohuoneessa. Hetken päästä isä tuli siihen eteen ja kertoi että hammas heiluu ja kohta tulee ulos. Me ihmeteltiin äidin kanssa että mistä hän puhuu. Isä kertoi että on huono olo ja samalla hän alkoi oksentaa verta.

Hän oksensi mun yli niin että pystyin väistämään. Kuitenkin äiti sotkeentui verestä. Sitten isä alkoi narskuen pureskella hammasta, joka oli siis jo irti. Lopulta hän otti sen suustaan ja lykkäsi käteeni.

Katsoin kädessä olevaa haisevaa ja mätää, todella isoa hammasta. Mua itseä oksetti niin paljon, että lähdin kämpästä ulos ja heitin hampaan menemään.

Hyi hemmetti |O |O .

Lisään vielä että äitini on nähnyt paljon hammasunia ja yleensä unen kohteelle on tapahtunut jotain ikävää. Eli hammasunet on lähes poikkeuksetta olleet enneunia.

Mitä jos tämäkin oli....

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Hui ja hyi... Mistähän tuo vois olla enne?

En mä tiedä :| . Tai lähinnä mietin että voisko äidille olla tapahtumassa jotain. Siksi oon nyt täällä niin vauhkona.

Toisaalta mietin että olisko voinut vaan useampi asia yhdistyä alitajunnassa. Kun siis mehän eilen puhuttiin hammasjuttuja (esim. se että mä varasin itselleni tarkastukseen ajan jne), isän kuolemasta tuli muutama viikko sitten vuosi ja äiti...no mä oon parin viikon päästä menossa kotiin PITKÄSTÄ aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Hui ja hyi... Mistähän tuo vois olla enne?

En mä tiedä :| . Tai lähinnä mietin että voisko äidille olla tapahtumassa jotain. Siksi oon nyt täällä niin vauhkona.

Toisaalta mietin että olisko voinut vaan useampi asia yhdistyä alitajunnassa. Kun siis mehän eilen puhuttiin hammasjuttuja (esim. se että mä varasin itselleni tarkastukseen ajan jne), isän kuolemasta tuli muutama viikko sitten vuosi ja äiti...no mä oon parin viikon päästä menossa kotiin PITKÄSTÄ aikaa.

Mä taas enemmän näkisin, että tuo uni kertoo sun omista tunteista ja suhtautumisesta... ja se että lähdit juoksemaan karkuun, eli ehkä et ole vielä pystynyt kohtaamaan kaikkea, mikä "oksettaa" liikaa?
Vaikea taas selittää tässä, kun ei tiedä mitä voi sanoa ja mitä ei =)

Ootko käynny surun läpi?
Oma kokemus. Näin unta isästäni arkussa ja heitin neilikan sinne. Esikoinen oli syntynyt ja isäni kuolemasta 3vuotta. Tavallaan viimeinen jäähyväinen.

Mietin, oletko paennut suruasi ja nyt alitajunta, haluaa päästä surusta irti?
Sekavia ajatuksia täällä....

mä näen hammasunia ihan sika usein mutta en kyllä oo huomannu että ois tapahtunu ikäviä asioita. jossian vaiheessa näin niitä monta kertaa kuussa. yleensä näen että kaikki mun hanpaat tippuu. :x |O

Alkuperäinen kirjoittaja kahvipannu porisee:
Ootko käynny surun läpi?
Oma kokemus. Näin unta isästäni arkussa ja heitin neilikan sinne. Esikoinen oli syntynyt ja isäni kuolemasta 3vuotta. Tavallaan viimeinen jäähyväinen.

Olen varmasti paennut ja jättänyt käsittelemättä. Enhän edes voinut pahemmin asiaa alkaa puimaan, sillä odotin kuopustamme ja lopulta jouduin sairaalaan keskenmenoriskin takia. Loppuraskauden olin pakkolevossa. Oli pakko koittaa pitää mieli tyynenä ettei se vaikuta mahassa kellivään vauvaani. Ja lisäksi menneisyyteni vanhempieni kansssa on ollut sangen vaikea, traumaattinen ja solmuinen.

Lisäksi nyt olis ensimmäinen kerta kun tarvitsisin oikeasti isääni. Hän oli kirvesmies ja muurari ja tässä kun ollaan pian taloa pykäämässä, niin usein olen miettinyt miten isästä olisi apua. Ja miten hän toivoi että voisi auttaa. Vaan avulle ei ollut ennen tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja kahvipannu porisee:
Ootko käynny surun läpi?

Olen varmasti paennut ja jättänyt käsittelemättä. Enhän edes voinut pahemmin asiaa alkaa puimaan, sillä odotin kuopustamme ja lopulta jouduin sairaalaan keskenmenoriskin takia. Loppuraskauden olin pakkolevossa. Oli pakko koittaa pitää mieli tyynenä ettei se vaikuta mahassa kellivään vauvaani. Ja lisäksi menneisyyteni vanhempieni kansssa on ollut sangen vaikea, traumaattinen ja solmuinen.

Lisäksi nyt olis ensimmäinen kerta kun tarvitsisin oikeasti isääni. Hän oli kirvesmies ja muurari ja tässä kun ollaan pian taloa pykäämässä, niin usein olen miettinyt miten isästä olisi apua. Ja miten hän toivoi että voisi auttaa. Vaan avulle ei ollut ennen tarvetta.

Mun isä oli kanssa rakennusmies ja nyt remontinaikana, on ollut ikävä.
Ja isäni varoitti unessa erään koneen hajoamisesta ja näin myös kävi.
Tuli tunne, että vaikkei olla maanpäällä yhdessä ollaan jollain siteellä yhdessä
:)

Mä olen nähnyt unia omista hampaistani, että ne lähtee ja mulla on suu täynnä irronneita hampaita, jotka meinaa mennä kurkkuun :x Hyi. Ei oo vielä tapahtunut mitään, ja sentään nuoresta asti olen noita joskus nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Mä olen nähnyt unia omista hampaistani, että ne lähtee ja mulla on suu täynnä irronneita hampaita, jotka meinaa mennä kurkkuun :x Hyi. Ei oo vielä tapahtunut mitään, ja sentään nuoresta asti olen noita joskus nähnyt.

Mä taas en näe koskaan hammasunia. Ja tää oli NIIN todentuntuinen. Vasta aamulla havahduin että hemmetti, isähän on kuollut :|

Alkuperäinen kirjoittaja sss:

Mä taas en näe koskaan hammasunia. Ja tää oli NIIN todentuntuinen. Vasta aamulla havahduin että hemmetti, isähän on kuollut :|

:hug:

Hammas unet ei merkitse ikäviä asioita. Ja hammas unet on hyvin yleisiä. Alla muutamia selityksiä..

" may be a fear of giving away too much information, a spilling of secrets, or a fear of being lied to."

" may also symbolize a fear of abandonment, of being left behind with no recourse. Look at your relationships and see if any of them are leaving you with feelings of insecurity."

"can also point to insecurity about finances. Are you worried that you will lose the ability to take care of yourself or are you already not taking care of your needs? Nourishing ourselves comes in many forms, not just our bodily needs--we must nourish our minds, spirits, and hearts as well as our bodies. Is there any aspect of your life that feels like an empty hole?"

" Is there something you want to do but are afraid of undertaking because you fear you'll look foolish if you fail? Or is there something going on in your waking life that you feel you must hide or 'cover up'?"

"Ask yourself if there is some transition that you are fearful of making. "

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hammas unet ei merkitse ikäviä asioita. Ja hammas unet on hyvin yleisiä. Alla muutamia selityksiä..

" may be a fear of giving away too much information, a spilling of secrets, or a fear of being lied to."

" may also symbolize a fear of abandonment, of being left behind with no recourse. Look at your relationships and see if any of them are leaving you with feelings of insecurity."

"can also point to insecurity about finances. Are you worried that you will lose the ability to take care of yourself or are you already not taking care of your needs? Nourishing ourselves comes in many forms, not just our bodily needs--we must nourish our minds, spirits, and hearts as well as our bodies. Is there any aspect of your life that feels like an empty hole?"

" Is there something you want to do but are afraid of undertaking because you fear you'll look foolish if you fail? Or is there something going on in your waking life that you feel you must hide or 'cover up'?"

"Ask yourself if there is some transition that you are fearful of making. "

Tässä on kyllä joitain aika osuvia juttuja. Ensinnäkin olen miettinyt jonkin verran liiallista avoimuuttani ja sen mahdollista haitallisuutta. Sitten on nuo taloudelliset tekijät ja suuri huoli niistä. Omat tarpeet... no juu, niistäkin. Ja tuohon viimeiseen vois osua meidän talonrakennusprojekti, joka pelottaa kaikenkaikkiaan (eikä pienimpänä syynä se että ei selvitäkään veloista jne.jne).

Tässä on kyllä joitain aika osuvia juttuja. Ensinnäkin olen miettinyt jonkin verran liiallista avoimuuttani ja sen mahdollista haitallisuutta. Sitten on nuo taloudelliset tekijät ja suuri huoli niistä. Omat tarpeet... no juu, niistäkin. Ja tuohon viimeiseen vois osua meidän talonrakennusprojekti, joka pelottaa kaikenkaikkiaan (eikä pienimpänä syynä se että ei selvitäkään veloista jne.jne).

Sä työstät unissakin asioita joita ajattelet päivittäin :)

Kuolleen isän näkeminen unessa..

" It is said if one dreamt her deceased father alive and in good clothing , it means she ( you ) will have a few affairs arranged and will have a good money situation.For example if you have any illness it will cure,If you haven't got a house and there is its situation you may have a house, if you have debts you will pay back."

Hammasunet liittyy muutokseen.. Minä näin nuoruudessani todella paljon hammasunia, ne aina irtosivat tms.. Ei siis tarkoita pelkästään menettämisiä taikka kuolemaa..

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minulla hammasuni on varoitus. Jotain kurjaa tulee tapahtumaan sille, josta uni on. Mutta kuolemaa se ei ole ennustanut, mopolla toheloinnin kyllä. ;)

Mä muistan hyvin äidin yhden hammasunen. Äidillä oli hammas kämmenessä kiinni, eikä saanut sitä millään irti. Sitä yritti yksi jos toinen poistaa, mutta tuloksetta. Kunnes tuli äidin veljen vaimo ja nyppäsi hampaan irti, todella helposti.

Unesta kului muutama viikko, kunnes kävi ilmi että äidin veljen vaimon isä oli löytynyt kuolleena kotoaan :|

Yhteistyössä