Näin eilen mielenkiintoisen äiti-poikasuhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhis

Vieras
Olin karavaanarien kansoittamalla alueella.

Poika oli ehkä 10-11v. En tiedä oliko ainoa lapsi mutta sisaruksia ei ainakaan näkynyt koko päivänä.

Sen äiti pyöri sen ympärillä palvelemassa kuin orja. Kysyi mitä jätskiä, tuli ja avasi mehujäätelöstä pakkauksen ja suunnilleen syötti sen jäätelön koululaiselleen.

poika makasi lepotuolissa, äiti asetteli peittoja ja repun pään allle ja koko ajan sääti jotain että pojalla olisi kivaa.

sitten äitikin meni muoviseen lepotuoliin makaamaan, iso noin 40-45-kiloinen poika istui siinä äidin sylissä, haarojen välissä ja äiti laittoi pojalle taas takkia jotta olisi lämpimämpi. Yhdessä he oleilivat näin.

Poika oli äitinsä lähellä koko päivän.

Harvoin näkee tällaista, että isä palvelee tytärtään näin. Tai että äiti palvelee tytärtään näin.
Tyttöjen oletetaan avaavan itse jätskinsä ja muutenkin olevan omatoimisia.

En tiedä mitä ajatella. Ehkä oikeastaan sööttiä, jos kaikki lapset olisivat näin keskipisteitä. Ehkä maailmasta tulisi parempi paikka?

Mulle tuli ekana mieleen onko lapsi terve? Kaverilla on kohta 10v lievästi kehitysvammainen poika joka näyttää ja ulkopuolisen korvin voi kuulostaakin ihan tavalliselta. Silti vastii paljon apua ja ohjausta ihan tavallisissa jutuissa, välillä kaveri on saanutkin kommenttia siitä että miksi noin hirveästi on isoa poikaa hössöttämässä.

Jos ei ole kehitysvammaa tms niin ehkä lapsi on muuten ollut vakavasti sairas ja siksi nyt olisi tärkeää pysyä terveenä.

Tai jos lapsi on kuolemansairas, sekään ei näy.

Tasan kohtelisin 11 vee poikaani samalla tavalla jos tilanne olisi tällainen.. tai jospa vaikka on parantunut kuolemanvakavasta sairaudesta, silloinkin voisin kuvitella kohtelevani vastaavasti

Ennemmin kyllä tuollaista hemmottelua katselee kuin sitä, että äippä rääkyisi naama punaisena lapselleen ja haukkuu joka liikkeestä. Ääripäitä kuitenkin.

Yhteistyössä