Näin eilen lehdessä kasteilmoituksen ja lapsen nimeksi oli annettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
JAMESIINA Unelma Irmeli ja sukunimi oli ihan tavallinen suomalainen. Mitä mieltä olette nimestä? Mun mielestä ensimmäinen nimi on ihan eri sarjaa toisen ja kolmannen kanssa ja etunimi on niin väkisin väännetty kuin olla voi. Takuulla saa lapsi tavata vielä aikuisenakin miten nimi kirjoitetaan. Ehkä vanhemmat tykkäävät. Minä en omalleni tuollaista antaisi.

Mä joudun usei ntavaamaan mun nimeä vaikak se on ihan tavallinen. Mitä se muuten haittaa jos ensimmäinen etunimi on eri sarjaa muiden etunimien kanssa kun harvemmin niitä kaikkia nimiä kuitenkaan käytetään yhtä aikaa? Tai se että sukunimi ei sovi, aika moni vaihtaa sukunimen naimisiin mennessäänkin eikä se nimi välttämättä taas sovi yhtään niihin etunimiin

Jos täällä muut saa kysellä mielipiteitä nimistä, niin miksi minä en? Jos olisin esittänyt kysymyksen niin, että olen omalle lapselleni tuota harkinnut, niin mitä sitten olisitte vastanneet? Jokainen saa tottakai antaa lapselleen nimeksi ihan mitä tahansa vain virallisesti voidaan hyväksyä, mutta ei kaikkien ihmisten silti tarvitse tykätä siitä nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Saa olla mielipide mutta aina sitä ei tarvitse sanoa ääneen! =)

Ahaa, ja sinäkö et koskaan sano mielipidettäsi täällä palstalla? Eli saa vastata vain jos on samaa mieltä? Eikö se ole keskustelua, että vaihdetaan mielipiteitä?

Montakohan kertaa mä olen joutunut toistelemaan nimeäni, kun se kuullaan väärin. Ihan perusnimi, mutta eka kirjain kuullaan väärin tai sitten ekaa kirjainta ei kuulla ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Montakohan kertaa mä olen joutunut toistelemaan nimeäni, kun se kuullaan väärin. Ihan perusnimi, mutta eka kirjain kuullaan väärin tai sitten ekaa kirjainta ei kuulla ollenkaan.

eikö se ärsytä sua koskaan? Mullakin on sellainen nimi mikä usein kuullaan väärin ja on raivostuttavaa aina korjailla sitä joka paikkaan ja ihan tavallinen nimi mullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mä joudun usei ntavaamaan mun nimeä vaikak se on ihan tavallinen. Mitä se muuten haittaa jos ensimmäinen etunimi on eri sarjaa muiden etunimien kanssa kun harvemmin niitä kaikkia nimiä kuitenkaan käytetään yhtä aikaa? Tai se että sukunimi ei sovi, aika moni vaihtaa sukunimen naimisiin mennessäänkin eikä se nimi välttämättä taas sovi yhtään niihin etunimiin

mut just six ei missään nimessä voi ottaa miehen sukunimee jos nimet ei soinnu oikein. Parempi ois ettii sellanen mies et nimet passaa yhteen :D

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
mulla on ihan suomalainen sukunimi. Mut oon suomenruottallaanen =) äidin puolelta. Eli ei se sukunimikään kaikkea kerro.

Miten tämä tähän liittyy? Sukunimi voi olla minkälainen vaan, mutta jos etunimi on Jamesiina, niin eihän se ole minkään maalainen nimi. Korkeitaan suomalainen väännös jostain ulkomaisesta nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
No mä nyt ainakin sanon mielipiteeni: Kamala nimi MINUN mielestäni.

Vanhemmat tosin varmasti tykkäävät kun ovat sen antaneet ja niin sen pitää mennäkin =)

Noniin, uskalsihan joku sanoa sen ääneen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on ihan suomalainen sukunimi. Mut oon suomenruottallaanen =) äidin puolelta. Eli ei se sukunimikään kaikkea kerro.

Miten tämä tähän liittyy? Sukunimi voi olla minkälainen vaan, mutta jos etunimi on Jamesiina, niin eihän se ole minkään maalainen nimi. Korkeitaan suomalainen väännös jostain ulkomaisesta nimestä.

lueppa toi eka kirjotus.

lisään vielä että kyllä kaikki nimet on jostain väännetty. Ei ne tähän maailmaan tullu kaikki samaan aikaan :D
koko ajan tulee uusia nimiä. Mä en käsitä miten se voi olla niin ihmeellinen asia jolleki.
Ja nyt Jamesiina ainaki on suomalainen nimi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
No onhan tuo aika erikoinen. Anteeksi nyt vaan, mutta minusta aika "väkisin väännetty", jos nyt kukaan mua ymmärtää :ashamed:

Mulle tulee siitä mieleen James, joka on yleinen miehen nimi ulkomailla ja siksi Jamesiina kuulostaa kamalalta pienellä tytöllä

Sanon rehellisesti mielipiteeni: Mä en ymmärrä miksi ei voi ihan tavallisesti olla Jasmiina, miksi on pitänyt nimeä vääntää ja kääntää... muutan mieleni kyllä, jos vanhemmilla on joku järkevä selitys (monesti se löytyykin). Unelma ja Irmeli ei milestäni sovi samaan nimeen, toinen on unelman kevyt ja toinen railakkaan konstikas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
No onhan tuo aika erikoinen. Anteeksi nyt vaan, mutta minusta aika "väkisin väännetty", jos nyt kukaan mua ymmärtää :ashamed:

Mulle tulee siitä mieleen James, joka on yleinen miehen nimi ulkomailla ja siksi Jamesiina kuulostaa kamalalta pienellä tytöllä

James tuli kans ekana mieleen.
mut jos saa kaksoset tytön ja pojan niin voi antaa James ja Jamesiinan :D

Jamesiinaa ei ollu maistraatis, eix se mee eka maistraattiin ja sit vasta lehteen. Oisko kirjotusvirhe?

Meillä ainakin oli kasteilmoitus samana päivänä lehdessä kuin ristiäiset oli, joten ei nimi vielä maistraattiin ollut välttämättä ehtinyt. Siis ihan tavallinen nimi, mutta kuitenkin.

Yhteistyössä