Näin ajattelen huutonetistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
en ole koskaan ostanut tai myynyt mitään siellä. olen vain nähnyt linkkejä tällä sivulla huutonetin ketjuista.

Minulle on tullut kuva, että siellä ressukat itsekurittomat (nuoret) äidit yrittävät ostaa itselleen tietynlaisen elämän ostamalla täysin ylihinnoiteltuja paketteja. Noissa paketeissa saattaa olla ehkä yksi tarpeellinen vaate, lisäksi kunto on heikkoa. Huudetaan paljon kalliimmalla käytettyjä kuin samat vaatteet maksavat kaupassa uutena.

Ja se palaute systeemi vaikuttaa täysin mädältä. Olen ymmärtänyt niin, että kukaan ei uskalla antaa negatiivista, koska se kostetaan.

Ne, jotka lähes ammattimaisesti kusettavat ihmisiä, eli ostavat muualta halvalla vaatetta (tai jotka saavat paljon vaatetta sukulaisilta/tutuilta ilmaiseksi )ja tekevät paketin ja myyvät kalliilla huutonetissä, saavat pitkät ketjut ja palaute positiivista ja kukaan ei uskalla pitkään ketjuun sanoa erilaista mielipidettä, eli käytännössä nämä (rikkaat) ahneet kusettajat saavat laittaa minkälaista tavaraa tahansa. Tyyliin keisarin uudet vaatteet, kaikki nyökkäilevät innoissaan, vaikka vaate on mätä tai sitä ei ole.

On siulakii taas aika suuresti vinoutunu käsitys :D mut mitäpä sitä voi odottaa ku et siel myyjänä tai ostajana ole :) ja miks antaa negatiivista jos kaupat sujunu ongelmitta ja tuote sellainen kuin pitikin? (itse ostajana ollut 38 tuotteen kohdalla ja aina saanut posit. palautteen koska olen heti tuotteen maksanut kun olen saanut myyjän tilinron)

en ole yhtään samaa mieltä...
huutonet on yksi käytetyn ja uudenkin tavaran myyntikanava muiden joukossa ja
siellä ihmiset tekevät ostopäätöksiä omilla perusteillaan kuten missä tahansa muuallakaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
en ole yhtään samaa mieltä...
huutonet on yksi käytetyn ja uudenkin tavaran myyntikanava muiden joukossa ja
siellä ihmiset tekevät ostopäätöksiä omilla perusteillaan kuten missä tahansa muuallakaan =)

miten sitten kurjasta kasasta vaatteita (osa sukkia ja sukkahousuja, meillä ne kestävät korkeintaa yhdne käytön, samoin kuin housut, jotka menevät polvesta rikki) vaatteita maksetaan kymmeniä tai satoja euroaja. halpiskamasta (hm jne)

väittäkää mitä vain, en muuta mieltäni. olen käkynyt katsomassa tilannetta ja lukenut ketjuja siitä.

no minä oon huutonetissä ostajana ja myyjänä. olen monta vaatepaketia siellä myyny joissa on ollut alhainen lähtöhinta ja lopullinen hinta on joskus saattanut olla korkeakin. ostajahan se sen lopullisen hinnan määrää, en minä. ja jos saan vaikkapa ilmaiseksi jonku vaatteen tai tavaran ja en itse sitä tarvi eikä kukaan tuttunikaan niin kyllä se on helppo laittaa huutonettiin ja se huutaa sen kuka sitä tarvii.
ja kyllä ne palautteet kertoo myyjästä aika paljon, eli todellaki hyvä homma! varsinkin jos vähän kalliimmasta jutusta kyse.
perehdy asiaan enneku puhut puuta heinää B)

Mulle se on ainaki ihan sama, mistä myyjä on tuotteen hommannut, onko saanu kaverilta tai mummolta. Jos mää haluamani tuotteen edullisesti sieltä saan, ni that´s it B) Ja se, myykö joku siellä tavaran kalliimalla, mitä sen kaupasta saa uutena. sehän on sitten ostajan vika, joka sen ostaa.
Saatampa minäkin maksaa esim jostain kivasta 3D arkista enemnmän, kuin se todellisuudessa kaupassa maksaa, mutta ongelma on siinä, että en juuri sellasta arkkia ole muualta löytänyt, ja jos mää sellasen just haluan, ni maksan vaikka tuplahinnan että sen saisin. Asun nimittäin vähä etäämällä Pääkaupunkiseudulta, joten esim askartelutarvikkeiden valikoima ei o järin suuri.
Meneehän se joku sananlaskukin:" Hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se joka siitä maksaa!" ;)
AP:llä tuntuu olevan pienenpieni ennakkoluulo sivuja kohtaan, koska ei ole vaivautunut koskaan sieltä itelleen mitään tarpeellista ettimään.

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mulle se on ainaki ihan sama, mistä myyjä on tuotteen hommannut, onko saanu kaverilta tai mummolta. Jos mää haluamani tuotteen edullisesti sieltä saan, ni that´s it B) Ja se, myykö joku siellä tavaran kalliimalla, mitä sen kaupasta saa uutena. sehän on sitten ostajan vika, joka sen ostaa.
Saatampa minäkin maksaa esim jostain kivasta 3D arkista enemnmän, kuin se todellisuudessa kaupassa maksaa, mutta ongelma on siinä, että en juuri sellasta arkkia ole muualta löytänyt, ja jos mää sellasen just haluan, ni maksan vaikka tuplahinnan että sen saisin. Asun nimittäin vähä etäämällä Pääkaupunkiseudulta, joten esim askartelutarvikkeiden valikoima ei o järin suuri.
Meneehän se joku sananlaskukin:" Hullu ei ole se, joka pyytää, vaan se joka siitä maksaa!" ;)
AP:llä tuntuu olevan pienenpieni ennakkoluulo sivuja kohtaan, koska ei ole vaivautunut koskaan sieltä itelleen mitään tarpeellista ettimään.

aivan!

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Tämä aiti on kyllä samaa mieltä sinun kanssasi. Huutajahan se on se, joka hinnan päättää.

Aikamoinen kärjistys,olet "seurannut"yhtä käyttäjää/myyjää ja sen perusteella niputat kaikki huutonettiä käyttävät samaan kategoriaan.Huutonetistä löytyy aivan varmasti monen ikäistä ja monenlaista myyjää.Palautteiden perusteella(ja tehtyjen kauppojen määrän perusteella)voit muodostaa jo kuvan siitä onko myyjä luotettava vai ns.huijari.Joka paikkaan mahtuu ihmisiä joiden toiminta ei ole asiallista.Suurin osa huutonetin myyjistä ja ostajista on kuitenkin asiallisia.Hyvä tapa päästä eroon tavarasta jota itse et enää tarvitse.
Ja esim.me olemme nelikymppinen perhe jotka silloin tällöin myymme huutonetissä jotain jota emme tarvitse enää.Vaatepaketteja emme ole vielä tähän päivään mennessä myyneet-emmekä lasten huonokuntoisia vaatteita.
Joten sikälikin profilointisi meni metsään.
p.s.ostamme itse harvoin mitään,joten emme myöskään huuda vaatteita/vaatepaketteja

Yhteistyössä