Naimisiinmenosta

Siis nyt olen rv 4+4-6+8, eli ihan alussa vielä. Jos kaikki hyvin menee, niin sovittuna hääpäivänä 18.7.2009 olisin jo raskausviikolla 34-36... Mitä olette mieltä, kannattaisiko tuota hääpäivää siirtää esimerkiksi kuukaudella taaksepäin?
Pappi ja kampaaja on jo varattu, kutsukortit mustaa valkosella, mutta mutta...
 
Voithan sä sen aikaistaa kuukaudella, mut vaivoja sulla voi olla sillonkin.. Tosin taas jos meet sovittuna ajankohtana naimisiin ni häämatkalle et välttämättä pääsiskään. Koskaan ku ei tiiä missä kunnossa on (tuleeko esim. supistuksia koko ajan =joutuuko vuodelepoon)..

Mut itse varmaan aikaistaisin, ni ois suurempi todennäkösyys olla suht ok kunnos viel sillo. Tai sitten siirtäsin niitä siittä päivästä jotain vuoden/parin päähän. Itse tosin oon niin vanhoillinen, et halusin lapsen syntyvän avioliittoon sit loppupeleistä kuitenkin..
 
Meillä oli aivan sama tilanne silloin, mutta meidän häät oli järjestetty ulkomaille ja en enää päässytkään lentään.. joten me mentiinkin sitten jo viikolla 16 naimisiin, aikaistettiin siis kunnolla niin mahtui vielä pukuunkin kivasti ja muutenkin oli helppo juhlia kun ei ollut vaivainen.. tosin oksensin vielä rajusti silloinkin ja viikkoa ennen häitä olin jopa tiputuksessa ja ajattelin etten ikinä selviä naimisiin... :LOL:

Mutta nyt juuri tuli 2 vuotta ja hyvin meni. Sinuna aikaistaisin reippaasti..
 
Täällä yksi, kuka meni naimisiin rv 35. :wave: Mun vanhempien tuttava (ompelija) teki minulle puvun, tietty tilavan masun kohdalta. Pitopalvelu hoiti ruokapuolen. Hääpaikan koristelut tein jo hyvissä ajoin, raskauden alkuvaiheessa. Meillä ei tullut mitään ongelmia vastaan hääpäivänä, kaikki sujui hienosti. =) Esikoinen syntyi sitten täsmällisesti rv 40+0. :heart:
 
Ei se kuukausi siinä asiaa miksikään muuta. Ihan pahimpana pahoinvointiviikkoina en häitä pitäis. Ehkä seesteinen keskiraskaus olis se mukavin ajankohta. En lykkäis häitä synnytyksen jälkeen. Toki raskaana ollessa tulee varmasti erilaiset häät kuin olet alunperin suunnitellut, mutta miksi muuttaa suunnitelmia raskauden takia? Naimisiinmeno on suuri ja tärkeä asia, kuten lapsen saaminenkin. Ja ne eivät poissulje toisiaan.

Hauskoja häitä, mihin aikaan sitten päätättekin ne pitää!
 
Glow
Tota kun ei voi tietää että miten jakselet noilla viikoilla. Voi olla että jaksat tosi hyvin tai sitten et. Voi olla supistuksia ja muita kipuja, väsymystä. Itselläni ollu aika paljon tässä raskaudessa supistuksia, kipeitäkin melko paljon ja muita kipuja alapäässä jotka liittyy raskauteen. Nyt olen viikolla 35, enkä todella jaksaisi edes ajatella häitä. Tässä alkaa jotenkin käpertyä itseensä, eikä jaksa olla kovinkaan sosiaalinen, saati sitten juhlia. Mahakin alkaa olla kohtalaisen suuri (keskikäyrillä mennään sf mitan kanssa) . Olen myös nyt tolkuttoman väsynyt. Joskus muutama viikko sitten oli tosi energistä aikaa parin viikon ajan!
Esikoista odottaessani en ollut näin väsy, ei supistellut ja voin loppuun asti tosi hyvin.
Varmaanki sun tilanteessa aikaistaisin häitä enemmänki kuin kuukaudella, tai sitten siirtäisin ne myöhemmäksi, kun vauva on syntynyt. Tosin, minusta on jotenkin kivempaa nyt odottaa kun ollaan jo naimisissa. Ihan käytännön asioissakin, jää pois se "isyyden tunnustus" kun on naimisissa.
Mie olin raskaana kun meidät vihittiin viime kesänä, en vaan vielä tienny sitä silloin. Tai ehkä jossain syvällä sisimmässä oli joku juttu, kun ei tehnyt mieli juoda juurikaan alkoholia!

Onnea odotukseen :)
 
Mieki tykkään, ku ei tarvihe sit isyydentunnustuksia sun muita =) Ja kyl mu mielestä se kuukausi merkkaa paljonkin. Sitä on useimmin paljon pirteempi siinä keskiraskaudessa, eli ite siirtäsin ehk johonki 20 vkolle tms.

Ootteko jo tullu johki tulokseen millo häät pidätte?
 
Nyt itse kun on viikolla 31, niin voin sanoa, että olin tosi paljon energisempi viikoilla 28-> . Hääpäivä on tosi kiireinen ja yleensä pitkä ja raskas, joten ehkä siirtäisin sitä päivää ainakin kuukaudella! Se on kuitenkin yksi tärkeimmistä päivistä ja olisi ikävää, jos olisi tosi väsynyt ja olo olisi raihnainen.

Papin aikataulut on varmaan helposti muutettavissa, mutta harmi niitä kutsukortteja! Aika paljonhan sen hääpäivän siirtäminen riippuu siitä, minkälaisen hääpäivän itse haluat ja minkälaiset häät ovat tiedossa.. Onnea raskaudesta ja hääpäivän johdosta! :) :heart:
 
Hmm... itse tekisin ehkä niin, että kävisin raskausaikana vain maistraatissa ja hoitaisin varsinaisen hääjuhlan kirkkoineen yms esim. ristiäisten yhteydessä, niin olisin itsekin kunnossa ja voisin ottaa jopa lapsillisen skumppaa; raskausaikana kun sitä alkomahoolia ei saisi ottaa yhtään ja onhan siinä sekin, että saa häissään sitten syödäkin kaikkea kun on jo vauva maailmassa.

Itse en olisi voinut kuvitellakaan meneväni mihinkään juhliin, saati sitten omiini loppuraskaudesta kun oli kintut turvoksissa yms kivaa kremppaa ja sinulla tuo loppuraskaus osunee vissiin kesään...?

Siirtäisin hääjuhlaa siis REILUSTI eteenpäin, mutta kävisin silti vihillä ennen vauvan syntymää vaikka sitten "farkut jalassa ruokatunnilla" jos avioliitto on tärkeä ennen vauvan syntymää. Vaikka teillä on kutsut "mustaa valkoisella", niitä tuskin on vielä postitettu joten hääjuhlan siirto ainakaan eteenpäin ei liene mikään todellinen ongelma??? Kutsukortit ovat kuitenkin maksaneet vain rahaa ja sitä tulee ja menee; pääasia on että voisit nauttia hääjuhlastasi täysin siemauksin!

Onnea odotukseen! :wave:
 

Yhteistyössä