naimisiinmeno ja nimenmuutos?

  • Viestiketjun aloittaja aplla uusi nimi
  • Ensimmäinen viesti
aplla uusi nimi
Miten edetä, tuleeko kotiin jotain lappuja vai joudunko itse menemään maistraattiin? mitkä kotit päivittyvät automaattisesti, ja mitkä joudun itse muuttaa?
 
onnea!
Nimi muuttuu automaattisesti. Kela ja viranomaiset saavat tiedon suoraan, samoin esim. osa lehtitaloista.

Muuttelet sitä mukaan kun vastaan tulee tilanteita. Kaikki kuvalliset tai allekirjoitettavat kortit pitää hommata uusiksi itse.
 
Juuri nimensä muuttanut
Seurakunnasta menee tieto maistraattiin. Kela-kortti tulee automaattisesti, samaten pankkiin menee tieto uudesta nimestä ja laittavat uuden kortin tilaukseen. Muuten kannattaa vaihdella niitä kun tilanteet tulee vastaan. Ja ajokortin ja passin joudut uusimaan itse.
 
Juuri nimensä muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
koska alan sitten hakemaan uusia? kuinka nopeasti maistraattiin päivittyy uusi nimi?
Mä aloin uusimaan siinä vaiheessa kun Kela-kortti tuli kotiin. Mä en pitäny kovin kiirettä kun meillä oli häämatka heti häiden jälkeen ja menin sinne vanhalla nimellä ja passilla.
 
Minulla itseasiassa alkukuusta vaihtu nimi.
Kela kortti tulee automaattisesti, muut pitää itse vaihtaa. Pankkiin piti olla henk.todistus uudella nimellä tai vihkitodistus mistä käy ilmi uusi nimi.
Nordealla kortin vaihto ei maksanut mitään, meni viikko kun oli laatikossa. S-pankki taasen veloittaa 10e.
Väestörekisteriin menee se pari viikkoa, sieltä sit muihin ei niin tärkeisiin paikkoihin menee tieto.
Työkkärille piti käydä itse ilmoittamassa.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri nimensä muuttanut:
Seurakunnasta menee tieto maistraattiin. Kela-kortti tulee automaattisesti, samaten pankkiin menee tieto uudesta nimestä ja laittavat uuden kortin tilaukseen. Muuten kannattaa vaihdella niitä kun tilanteet tulee vastaan. Ja ajokortin ja passin joudut uusimaan itse.
Muuten juu, paitsi että ei kaikista pankeista tule automaattisesti uusia kortteja. Ja esim. kaikki ruokakauppojen jne. kanta-asiakaskortit pitää uusia itse (ainakin vuosi sitten piti).
 
Juuri nimensä muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja EdlaOnni:
Minulla itseasiassa alkukuusta vaihtu nimi.
Kela kortti tulee automaattisesti, muut pitää itse vaihtaa. Pankkiin piti olla henk.todistus uudella nimellä tai vihkitodistus mistä käy ilmi uusi nimi.
Nordealla kortin vaihto ei maksanut mitään, meni viikko kun oli laatikossa. S-pankki taasen veloittaa 10e.
Väestörekisteriin menee se pari viikkoa, sieltä sit muihin ei niin tärkeisiin paikkoihin menee tieto.
Työkkärille piti käydä itse ilmoittamassa.
Ei multa oo mitään vihkitodistusta kyselty pankissa. Laitoin sinne vaan meiliä että nimi on muuttunu ja sain vastauksen että heillä näkyy se jo ja uusi kortti laitettu tilaukseen.
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Juuri nimensä muuttanut:
Alkuperäinen kirjoittaja EdlaOnni:
Minulla itseasiassa alkukuusta vaihtu nimi.
Kela kortti tulee automaattisesti, muut pitää itse vaihtaa. Pankkiin piti olla henk.todistus uudella nimellä tai vihkitodistus mistä käy ilmi uusi nimi.
Nordealla kortin vaihto ei maksanut mitään, meni viikko kun oli laatikossa. S-pankki taasen veloittaa 10e.
Väestörekisteriin menee se pari viikkoa, sieltä sit muihin ei niin tärkeisiin paikkoihin menee tieto.
Työkkärille piti käydä itse ilmoittamassa.
Ei multa oo mitään vihkitodistusta kyselty pankissa. Laitoin sinne vaan meiliä että nimi on muuttunu ja sain vastauksen että heillä näkyy se jo ja uusi kortti laitettu tilaukseen.
Joo, OP-ryhmässä mulla myös näin. Mutta edellytti sitä, että nimenmuutos näkyi asiakastietojärjestelmässä (tullut päivityksenä väestörekisteristä tms. ja siihen menee kuulemma viikko, pari).

 
Mie kävin pankista kysymässä ennenkuin oli uusi passi kädessä, ja sanovat että jos tahtoo sen kortin ennenkuin näkyy väestörekisterissä, niin sitten se passi tai vihkitodistus.. Voi olla tietysti, että riippuu pankista/virkailijasta..
 
fluemieneism
III. PERFORMANCE-BASED PAYMENT http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI The main function of some sort of hedge account seemed to be to be able to hedge resistant to the market's golf swings. The particular combination of a variety of purchases offered a situation in opposition to falling promotes. The change came seeing that hedge resources became most liked. These days, they provide not only a hedge in opposition to damage however a good sharp edge pertaining to obtain.
 

Yhteistyössä