Naimisiin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elina

Vieras
Mikä on mielestänne oikea syy mennä naimisiin?

Tapasin mukavan miehen 3kk sitten. Minulla on yksi lapsi ex mieheni kanssa ja sen jälkeen olen ollut täysin yksin. Uuden miehen kanssa on mennyt mukavasti. Hän on tavannut myös tyttäreni ja tuntuvat tulevan toimeen.

Eilen miesystäväni kertoi, että joutuu palaamaan takaisin kotimaahansa. Hän on ollut Suomessa 7kk työskennellen täällä pysyvästi asuvan veljensä firmassa. Hän ei suostunut kertomaan syytä kotiinlähtöönsä. Oli oudon sulkeutunut ja jäin miettimään voisiko olla jokin maassaolo-ongelma tms? Rupesin jopa miettimään, jos tällaisestä kyse, auttaisiko avioliitto? Toisaalta, jos tuo syy, niin mietin, miten hän on kuitenkin voinut jo työskennellä täällä ja kia työssäolevat voivat tänne jäädä.

Tiedän, että tuo varmaan kuulostaa suosituista epätoivoiselta, mutta minulla ei tosiaan ole noita miehiä jonoksi riittänyt ja olen ollut aika yksinäinen :(

Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
No en menisi tuollaisessa tilanteessa.

Voisitko perustella tarkemmin. Olen nimittäin tätä asiaa aika paljon miettinyt eli mikä on oikea syy mennä naimisiin? Olen ollut tosi yksinäinen ja nyt olisi potentiaalisesti tarjolla kumppani, jonka kanssa voisi jakaa arjen. Hänen motiiveistaan en ole 100 varma, mutta enpähän olisi yksin. Eikö olisi parempi katsoa tuo kortti kuin jäädä pysytvästi yksinäiseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Elina:

Voisitko perustella tarkemmin. Olen nimittäin tätä asiaa aika paljon miettinyt eli mikä on oikea syy mennä naimisiin? Olen ollut tosi yksinäinen ja nyt olisi potentiaalisesti tarjolla kumppani, jonka kanssa voisi jakaa arjen. Hänen motiiveistaan en ole 100 varma, mutta enpähän olisi yksin. Eikö olisi parempi katsoa tuo kortti kuin jäädä pysytvästi yksinäiseksi?

No mun mielestä oikea syy mennä naimisiin on rakkaus ja halu olla toisen kanssa loppu elämä. Varmuus siitä että toinenkin rakastaa. Sinä et voi tietää jäätkö yksin vaikka et nyt menisi naimisiin. Tyyppi vaikuttaa, kertomasi mukaan, aika hämärältä. Mistä hän on kotoisin?

Naimisiin mennää kun ollaan varmoja, että halutaan olla yhdessä loppuelämä, ja RAKASTETAAN toisiaan. Tuntemattoman kanssa on järjetöntä mennä naimisiin vain siksi, että hänessä on potentiaalia 3kk seurustelun perusteella. Mistä tiiät millainen hän on loppupeleissä, onko väkivaltainen, mustasukkainen, alistava tms.? Jos toinen osapuoli on yksinäinen, ja toinen tarvitsee oleskeluluvan joka ei kuitenkaan ole varma vaikka naimisiin mentäisiinkin, ei lähtökohdat ole kovin hyvät.

ettekste voi nauttia toisistanne ihan ilman avioo... ainakin siihen saakka kun suhde on varmemmalla pohjalla. Tulee turhaan kaikenlaisia koukeroita jos ero tulee. Naimisiinmenohan ei tunnetusti suhdetta pelasta. Mieti ja harkitse vielä ja anna ajan kulua.

No mun mielestä oikea syy mennä naimisiin on rakkaus ja halu olla toisen kanssa loppu elämä. Varmuus siitä että toinenkin rakastaa. Sinä et voi tietää jäätkö yksin vaikka et nyt menisi naimisiin. Tyyppi vaikuttaa, kertomasi mukaan, aika hämärältä. Mistä hän on kotoisin?

Minun puolelta on ainakin halu olla yhdessä vaikka loppuelämä. Rakkaudesta en enää vuosiin ole mitään tiennyt. Ensimmäinen mieheni oli niin huono valinta, että en halua enää mennä sokeasti rakkauden perässä, vaan mielestäni mukava raitis kumppani on riittävästi. Miehen kotimaata en viitsi mainita. Olen palstaillut sen verran kauan, että tiedän minkälainen "mokutus" ketju tästä heti taiottaisiin. Aihe vähän arka ja siksi nyt ensimmäistä kertaa palstalla harmaan.

No on kyllä tosi outo syy edes miettiä avioliittoa, anteeksi vain. Naimisiin mennään rakkaudesta ja yhteisestä halusta, ei todellakaan minkään oletetun ja epävarman oleskeluluvan takia tai siksi että kuvitellaan että toinen pysyy kuvioissa jos sen rengastaa. Ei naimisiinmeno mitään takaa, muuta kuin isommat ongelmat erotessa, mahdollisesti vielä isommat kun kyse on ulkomaalaisesta miehestä.

Minun puolelta on ainakin halu olla yhdessä vaikka loppuelämä. Rakkaudesta en enää vuosiin ole mitään tiennyt. Ensimmäinen mieheni oli niin huono valinta, että en halua enää mennä sokeasti rakkauden perässä, vaan mielestäni mukava raitis kumppani on riittävästi. Miehen kotimaata en viitsi mainita. Olen palstaillut sen verran kauan, että tiedän minkälainen "mokutus" ketju tästä heti taiottaisiin. Aihe vähän arka ja siksi nyt ensimmäistä kertaa palstalla harmaan.

En missään tapauksessa menisi naimisiin tilanteessasi. Siksi, että kuulostaa kuin tyytyisit vain johonkin, ja rakkaudesta ei mitään tietoa. Tuossa liitossa sua vasta sattuukin, usko pois.

Elina:
Tapasin mukavan miehen 3kk sitten

Aika lyhyt aika kuitenkin...

Hänen motiiveistaan en ole 100 varma, mutta enpähän olisi yksin. Eikö olisi parempi katsoa tuo kortti kuin jäädä pysytvästi yksinäiseksi?

No tää ei ole mikään syy naimisiin menolle, tai tosi huono syy kuitenkin...
Ja mikä sit olis oikea/hyvä syy? No se :heart: Aito halu rakastaa, olla ja elää yhdessä, molempien puolelta.

Vain itse voit tietää kannattaako mennä naimisiin vai ei.

Tokikin uskon, että kukaan yllä kommentoivista ei ole yh. Asiat näyttää silloin hieman erilaiselta ja ymmärrän hyvin, että ei ole mahdollisuutta etsiä sitä täydellistä miestä, vaan täytyy tyytyä tarjolla olevaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tupu:

Tokikin uskon, että kukaan yllä kommentoivista ei ole yh. Asiat näyttää silloin hieman erilaiselta ja ymmärrän hyvin, että ei ole mahdollisuutta etsiä sitä täydellistä miestä, vaan täytyy tyytyä tarjolla olevaan.

Kiitos :heart:

Kenenkään ei täydy tyytyä mihinkään, varsinkaan rakkaudessa :o Ja miksi niin moni yh on löytänyt taas rakkauden? Onko se jotenkin mahdotonta ap:lle? Vähän epäilen.

Mä olen kyllä ollut yh, ja löysin itselleni täydellisen miehen joka rakastaa mua, kohtelee mua hyvin ja tekee mut onnelliseksi. En olisi suostunut tyytymään ensimmäiseen mukavaan vaihtoehtoon, vaan etsin itselleni sen täyfdellise miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Mä olen kyllä ollut yh, ja löysin itselleni täydellisen miehen joka rakastaa mua, kohtelee mua hyvin ja tekee mut onnelliseksi. En olisi suostunut tyytymään ensimmäiseen mukavaan vaihtoehtoon, vaan etsin itselleni sen täyfdellise miehen.

täyfdellise? Nakit silmillä on niin kovin helppo parjata muiden elämää

Kuulostaa vähän siltä että on laittomasti Suomessa. Monella tossa tilanteessa kova tarve saada oleskelulupa ja saada jäädä Suomeen. Siihen vielä sukulaisten painostus. Niin mennään naimisiin ja ero tulee kun saadaan pysyvä oleskelulupa... Toivottavasti ei oo tollainen tapaus. Oisko teidän mahdollisuus olla yhteyksissä vaik mies menisi kotimaahansa. Voisitko matkustaa sinne? Voisittehan mennä sitten naimisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Kuulostaa vähän siltä että on laittomasti Suomessa. Monella tossa tilanteessa kova tarve saada oleskelulupa ja saada jäädä Suomeen. Siihen vielä sukulaisten painostus. Niin mennään naimisiin ja ero tulee kun saadaan pysyvä oleskelulupa... Toivottavasti ei oo tollainen tapaus. Oisko teidän mahdollisuus olla yhteyksissä vaik mies menisi kotimaahansa. Voisitko matkustaa sinne? Voisittehan mennä sitten naimisiin?

Voi olla hyvin naimisissa jo kotimaassaan.

Yhteistyössä