naimisiin..mitä mieltä?

mitä mieltä olette..ihan mielipidettä kysyn..meillä olis tarkotus ens vuonna pitää "50v-synttäripippalot" kavereille ku täytetään molemmat 25 ens vuoden aikana.Niin ajattelimme et mentäs naimisiin maistraatissa eikä siis kerrota kenellekään ja pidetään bileet ja kerrotaan siellä.ku toisaalta mä en tykkää perinteisistä kirkkohäistä,ni olis vähän erilaiset ja muille ollaan kuitenkin kerrottu et mennään kahden vuoden päästä naimisiin,mut nyt jotenkin tuntuu et miks vasta sillon..
 
Heip.
Naimisiin niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Itse en perinteisiä kirkkohäitä halua koskaan.
Ennen olen ollut sitä mieltä että naimisiin en mene :) mut parisen vuotta puhunut nyt et jos menen niin sitten maistraatissa.
 
juu en mäkään vielä pari vuotta sitten ollu menossa naimisiin ku mun mielestä voi olla yhdessä ilman papin aamentakin mut nyt tuli sellanen mies joka vei jalat alta ja haluan nyt virallistaa meidän suhteen mut tosiaan en perinteisiä häitä välttämättä kuitenkaan.Tässä jutussa on vaan yksi pieni ongelma,koska mun isä asuu 450km:n päässä ja sille on hankala sanoo et hei tulkaa meidän synttärijuhliin.hmm.. :| et niille kai olis pakko kertoo et ne tosiaan sit tulis kans.
 
Mikäs siinä, meet naimisiin sillai ko itestäs tuntuu :heart: Mä en ite vaa vois noin tehdä, ko mä ainaskin loukkaantusin kyl, jos joku mun tärkeä ihminen menis naimisiin eikä mittää ilmoittais. Jos sanois, et haluu pitää erittäin intiimit häät joissa ei ois kettää ystäviäkään ni ymmärtäsin kyllä, mut en tuota et jos jälkeenpäin vaa sit ilmoittais. Mut teet kute parhaaks näet =)
 
Mun mielestä toi on hyvä idea! Ehkä, kun itsekin ollaan mietitty jotain vastaavaa. Tai ristiäisissähän perinteisesti nykyään mennään "yllättäen" naimisiin.

Toisaalta niin haaveilen isoista juhlista vain mua varten (sivuosassa mies), mutta kun ne kirkkohäät ei ole mun juttu, niin pitäiskö vaan sitten olla juhlimatta mitenkään, kun sitä rahaakaan ei juuri nyt ole mitään isoja pirskeitä järjestää.

Sitten kun ristiäisiin ei kuitenkaan kutsuta kaikkia, jotka häihin pitäisi kutsua, niin voisi tehdä Kauniit ja Rohkeat ja uusia vihkivala viiden vuoden päästä ja pitäis silloin ne kermakakku-unelmahäät /juhlat. =)

Toi mitä miracle kommentoi, on juuri se, mitä itse mietin anopin sanovan.. Mutta voi voi. Mutta ihan se on taloudellinenkin kysymys. Mun pikkuserkku teki kuulemma niin, että meni keskenänsä maistraatissa naimisiin, sitten oli lähisuvulle ruokailu ja kakulle ja iltabileisiin sitten tuli kaveritkin ja kaukaisempi suku. Se oli mun mielestä loistoidea!

En edes uskalla oikolukea vastausta, kun tiedän sen jo olevan sekava. Tää aihe saa mun suomen kielen aina kuulostamaan siltä, että oikeesti puhun mandariinikiinaa, kun ajatukset poukkoilevat hillittömästi. Mutta noi kaveribileet kuulostaa kivalta. Miettikää tosiaan tota jos sitten meette vaikka vanhempienne kanssa eka syömään johonkin ja sitten tulee kaverit tietämättä mitään häistänne juhlimaan. Onko teidän "pakko-kutsua-kaukaiset-sukulaiset" sen tyyppisiä, että tulisivat vain synttäreillenne? Tai toisaalta, jos on kutsuttu ja jättää tulematta, niin oma on häpeä. Naimisiin vaan :heart:
 

Yhteistyössä