naimisiin maistraatissa..

• Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Maistraatista henkikirjoittaja vihkimään vaikka juhlapaikkaan.

Meidät henkikirjoittaja kävi vihkimässä vanhan laivan kannella ja sit seilattiin aj syötiin ja juotiin. Seuraavana päivänä oli sit isommalle porukalle juhlat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Meillä ainakin oli kunnon häät ja juhlat, vaikka vihkiminen tapahtuikin maistraatissa.
No niin meilläkin. Taas näitä jotka luulee että maistraattihäät tarkoittaa niitä farkuissa lounastunnilla , ja että vain kirkkoon voi laittaa hääpuvun ja kutsua vieraita. Luulisi että olisi jo asenteet muuttuneet.

ps. kaveri meni kirkossa naimisiin tavallisissa vaatteissa ja kanttori ja joku muu todistajina.

vieras
Ja tässä taas tyyppi kyselee, joka ei tiedä mikä on maistraatti vihkiminen. Siis sehän on se virallinenosuus vain, paperit kuntoon siis. Sittenhän on juhlat, niin kuin on heilläkin jotka kirkossa sen virallisen puolen suorittavat. En ymmärrä iohmisiä, jotka eivät vain tajua tätä...

Monet kun siis sanoo, että ei ole naimisiin mennyt jos on maistraattivihkiminen...

Vieras
Vihittiin maistraatissa, seuraavana päivänä häät = avioliiton siunaaminen ja kauniit, romanttiset juhlat. Monikaan ei olisi edes huomannut eroa vihkikaavan ja avioliiton siunaamisen välillä. Tahdotko-kysymykset, sormusvalat ym. Kuuluivat meidän juhlaamme. Ihanat muistot ja itse asia kaiken keskipisteenä. Teimme btw myös maistraattivihkimisestä itse kauniin tilanteen musiikilla, asuillamme, kukilla ja sulhasen puheella.

kinuski
Kyl meillä oli ihan kunnon bileet vaikka meidät maistraatissa vihittiin. Kaveri taas meni kirkossa naimisiin mutta ei ollut kummosempia juhlia, pienmuotoset kahvittelut vaan.

-s-
Me mentiin naimisiin maistraatissa miehen veljen vaimoineen ollessa todistajina. Kukaan muu ei asiasta tiennyt. Kyllä miehellä oli puku päällä ja mulla valkoinen juhlamekko. sit vietettiin kylpylässä viikonloppu kahdestaan ja kahviteltiin kotona myöhemmin sukulaisten ja kavereitten kans. Me kuulutaan kirkkoon mut ei haluttu mitään häitä ruveta järkkäilemaan eikä mua oo ikinä mikään päivä prinsessana kiinnostanut. En koe että olisin sukua kaivannut ympärilleni siinä. Miehelle lupauduin iäksi en suvulle. Jokainen järjestää semmoset häät kun ite tykkää.

Miten teillä maistraatissa naimisiin menneillä ja myöhemmin siunatuilla ja juhlineilla on kutsuttujen suhteen toimittu? Mietin onko ihan pöljää kutsua maistraattiin niitä läheisiä ystäviä jotka kutsutaan myös ensi vuoden juhliin, joutuvat raukat kahdesti meitä juhlistamaan :D

Oon tänä kesänä käynyt kaksissa kirkkohäissä ja kantani maistraattihäiden puolesta on vahvistunut entisestään (jos siis ikinä suostun naimisiin menemään ) . =) Nuo kirkkohäät olivat kyllä molemmat upeat, mutta ne ei todellakaan ole mun juttu. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tässä taas tyyppi kyselee, joka ei tiedä mikä on maistraatti vihkiminen. Siis sehän on se virallinenosuus vain, paperit kuntoon siis. Sittenhän on juhlat, niin kuin on heilläkin jotka kirkossa sen virallisen puolen suorittavat. En ymmärrä iohmisiä, jotka eivät vain tajua tätä...

Monet kun siis sanoo, että ei ole naimisiin mennyt jos on maistraattivihkiminen...
Kukahan lähtis ajamaan asiaa: Eli maistraatti ainoaksi viralliseksi vihkipaikaksi? Näinhän se on jo monessa maassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Me mentiin naimisiin maistraatissa miehen veljen vaimoineen ollessa todistajina. Kukaan muu ei asiasta tiennyt. Kyllä miehellä oli puku päällä ja mulla valkoinen juhlamekko. sit vietettiin kylpylässä viikonloppu kahdestaan ja kahviteltiin kotona myöhemmin sukulaisten ja kavereitten kans. Me kuulutaan kirkkoon mut ei haluttu mitään häitä ruveta järkkäilemaan eikä mua oo ikinä mikään päivä prinsessana kiinnostanut. En koe että olisin sukua kaivannut ympärilleni siinä. Miehelle lupauduin iäksi en suvulle. Jokainen järjestää semmoset häät kun ite tykkää.
Miksette menneet kirkossa naimisiin? eihän se pappi vaadi sitä päivää prinsessana tai sukua ympärille.

mikä "idea" on mennä naimisiin ensin maistraatissa ja sit esim seuraavana päivänä juhlat? eikö sitä vihkimistä olis sama suorittaa samana päivänä?
Idea on se että arkipäivänä virka-ajalla virkapaikassa toimitus on ilmainen ja useimmiten kuitenkin halutaan juhlia lauantaina.

Sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Miten teillä maistraatissa naimisiin menneillä ja myöhemmin siunatuilla ja juhlineilla on kutsuttujen suhteen toimittu? Mietin onko ihan pöljää kutsua maistraattiin niitä läheisiä ystäviä jotka kutsutaan myös ensi vuoden juhliin, joutuvat raukat kahdesti meitä juhlistamaan :D
Meillä oli maistraatissa vain kaksi todistajaa. Hääjuhlaan kutsuimme ihan normaalisti kutsukorteilla "viettämään hääjuhlaamme" - tosin se siis oli seuraavana päivänä. En tiedä miten sitten, jos juhlaan kuluu pitkä aika itse vihkimisestä. Itse siinä tilanteessa varmaan ilmoittaisin, että juhlitaan myöhemmin.

vieras
mikä "idea" on mennä naimisiin ensin maistraatissa ja sit esim seuraavana päivänä juhlat? eikö sitä vihkimistä olis sama suorittaa samana päivänä?
Idea on se että arkipäivänä virka-ajalla virkapaikassa toimitus on ilmainen ja useimmiten kuitenkin halutaan juhlia lauantaina.
mut siis miks mennä naimisiin eri päivänä ku juhlat? siis eikö pappi tule tällöin missään vaiheessa paikalle? ("kyseelee, kun ei tiedä")

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Vastaan vaikkei meitä siunattu olekkaan.

Meillä oli siis vihkiminen ensin ja paikalla oli vanhemmat sisarukset ja pari kaveria. Kyllä heidät kutsuttiin juhliinkin eikä se tuntunut mitenkään pöljältä. Varsinaiset juhlat oli neljä viikkoa vihkimisen jälkeen. Vihkimiseen ei tuotu mitään lahjoja minkäänlaista tilaisuutta ei ollut muuta kuin se itse vihkiminen. Osa vieraista poistui töihin tai kouluun heti vihkimisen jälkeen osa vei meidät lounaalle ihan ex tempore.

mut siis miks mennä naimisiin eri päivänä ku juhlat? siis eikö pappi tule tällöin missään vaiheessa paikalle? ("kyseelee, kun ei tiedä")
Ei tule pappia paikalle tai jos meidän tapauksessa olis jostain syystä paikalle eksynyt olis ohjattu hyvin nopeasti poistumaan.

Me haluttiin intiimi vihkiminen ja vapaapäivä töistä, ja juhlat sit erikseen.

vieras
Ei tule pappia paikalle tai jos meidän tapauksessa olis jostain syystä paikalle eksynyt olis ohjattu hyvin nopeasti poistumaan.

Me haluttiin intiimi vihkiminen ja vapaapäivä töistä, ja juhlat sit erikseen.
ok. :)

Sama vieras
Meillä siis vihkiminen oli maistraatissa ja avioliittoon siunaaminen ja kaunis hääjuhla ja avioliittoon siunaaminen seuraavana päivänä (=lauantaina). Ja pappi oli siis siunaamassa. Kaava poikkesi vihkikaavasta varsin vähän. Syy järjestelyyn oli se, että itse en kuulu kirkkoon, mutta koin tärkeänä avioliiton siunaamisen siitä huolimatta. Minulle ja miehelleni se oli se varsinainen lupautuminen :).

Yhteistyössä