Naimisiin 15 yhdesäolovuoden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä olette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä olette

Vieras
Elikkäs, tuon verran ollaan yhdessä taaperrettu ja kaksi lasta perheeseemme tullut sinä aikana, kihloissakin oltu jo tovin aikaa ja nyt sitten alettu puhumaan naimisiinmenosta.
Mitäänhän se ei muuttaisi elämässämme, muuta kuin minun sukunimeni :)
Perintöasiat on jo muutenkin jo ajat sitten hoidettu kuntoon eli senkään takia ei naimisiin tarvitse mennä.
Molemmille on vain tullut sellainen olo että olisi ihan kiva "virallistaa" tämä suhde.
Mutta onko siinä nyt enää mitään järkeä tässä vaiheessa, tai no tarviiko sitä aina niin järkeä ollakaan. Ainakin luulisi olevan varmaa että molemmat oikeesti tahtoo näin pitkä yhdessäolon jälkeen :)

Totta kai siinä on järkeä! Perintövero on huimasti pienempi ja leski voi hakea leskeneläkettä.

Mutta naimisiinhan mennään tietysti rakkaudesta ja sitähän teillä tuntuu riittävän.

Mikä estäisi, menkää vain naimisiin. Hieno juttu!

Te tunnette jo toisenne läpikotaisin ja suhteenne on kestänyt noin pitkään. Avioliittolupauksella on vahvutta teidän tapauksessanne.

Itse olen ajatellut että ehkä menemme avomieheni kanssa naimisiin 10 yhdessäolovuoden jälkeen (6 vuoden päästä). Silloin kukaan ei epäile tahdon-sanamme vakavuutta.
Rakkaudesta on kysymys ja teillä sitä selvästikin on.

Hieno hommahan se on.
Mun yks sukulainen meni naimisiin 16 vuoden kihloissaolon jälkeen. Heillä on kaksi lasta. Heidät kyllä vihittiin ihan kahden todistajan läsnäollessa ja lumikirkossa. Ei morsiuskimppua eikä valokuvaa.
Minä kävin siellä sitten kylässä pari kuukautta häistä. Eikä kukaan tiennyt koko vihkimisestä, ei ees sukulaiseni vanhemmat.
No, hänen äitinsä siitä vähän närkästyi ja pitivät sitten kotona pienen juhlan jossa oli 15 vierasta ja äiti sai sitten tehdä tarjottavat tyttärensä juhlaan.

Olimme pari viikkoa sitten hyvän ystäväpariskuntamme häissä, kun he menivät naimisiin 18 yhdessäolovuoden jälkeen. Järjestä en tiedä sanoa, mutta tunteenpaloa tuntui olevan sitäkin enemmän.

Totta kai on järkeä mennä naimisiin!! Se on paitsi tunnejuttu myös järkijuttu. Asia tulee monessa ilmi, kun jotain yllättävää tapahtuu.

Tunnepuolella huomaatte sen ihan varmasti tuovan uutta rauhaa ja varmuutta, vaikka nytkin olisitte tyytyväisiä. Lapsenne sitten, he ovat varmasti iloisia ja onnellisia, kun heidänkin äiti ja iskä ovat oikeasti naimisssa.

Totta kai on järkeä mennä naimisiin!! Se on paitsi tunnejuttu myös järkijuttu. Asia tulee monessa ilmi, kun jotain yllättävää tapahtuu.

Tunnepuolella huomaatte sen ihan varmasti tuovan uutta rauhaa ja varmuutta, vaikka nytkin olisitte tyytyväisiä. Lapsenne sitten, he ovat varmasti iloisia ja onnellisia, kun heidänkin äiti ja iskä ovat oikeasti naimisssa.

Yhteistyössä