Näytön numerot 1-3

  • Viestiketjun aloittaja opiskelijainenNäytön numerot
  • Ensimmäinen viesti
vierasss
Tänään just olin arvioijakoulutuksessa. Siellä painotettiin, että kakkonen on jo tosi hyvä. Kolmosessa pitäisi olla kyllä superhyvä, kehittää tyyliin kaikkea mahdollista työpaikalla!! Vanhoissa numeroissa nykyinen 1 vastaa entistä 1 ja 2, nykyinen 2 on entinen 3 ja 4 ja nykyinen 3 vastaa entistä 5. Tuli tuolla koulutuksessa mieleen, että eihän me työntekijätkään olla kolmosen arvoisia ????
Tosiaan henkilökemiat vaikuttaa hirveästi, vaikka näin ei saisi olla.
 
Tuli tuolla koulutuksessa mieleen, että eihän me työntekijätkään olla kolmosen arvoisia
Pitäisi olla. Ei voi olla niin, että kun asteikko 1-3 on jo muutenkin pieni, että siitä vielä raapaistaisiin kokonaan yksi arvosana (3) erilleen muista ja varataan joillekin ylijumalille. Kyllä normaalilla opiskelijalla täytyy olla mahdollisuus saavuttaa paras arvosana ihan vain täyttämällä kyseisen arvosanan arviointikriteerit. Esimerkiksi liiketalouden perustutkinnon yleiset arviointikriteerit työprosessien hallinnasta arvosanan K3 kohdalla kuuluu näin:

Opiskelija

– suunnittelee itsenäisesti vastuullaan olevia töitä ja tehtäviä

– arvioi työnsä onnistumista, perustelee arviotaan ja arvioi sekä kehittää työskentelytapojaan ja työympäristöään

– ottaa huomioon työnsä kokonaisuuden toimintaympäristönsä ja oman työnsä osana sitä

– työskentelee työpaikan erityisvaatimusten mukaisesti siten, että työn lopputulos on tavoitteiden mukainen

– etenee työssään järjestelmällisesti ja sujuvasti sovittaen työnsä työympäristön muuhun
toimintaan

– tekee omalla vastuualueellaan omatoimisesti muitakin kuin annettuja työtehtäviä.


Jos joku vuosikausia työskennellyt vakituinen työntekijä osaa toimia vain tutuissa työtehtävissä ja tarvitsee työvaiheissa etenemisessä ajoittaista ohjaamista, niin kyllä minä ihmettelen, miten sellainen ihminen on vielä palkkalistoilla.
 

Yhteistyössä