Närästys

Unohdin kysyä neuvolassa, että voiko raskauden aikana käyttää mitään närästyslääkettä tyyliin Rennie tms? Niissä paketeissahan taitaa lukea, että keskustele lääkärin kanssa jos olet raskaana?

Harvoin närästää, mutta joskus sitten oikein kunnolla ja "kivuliaasti". On sitä oppinut välttämään niitä ruoka-aineita jotka sen aiheuttaa. Ajattelin vaan, että raskauden edetessä närästys saattaa varmaan lisääntyä...

Onnellinen ensiodottaja ja Natunen 13+0.
 
Ensimmäisessä raskaudessa söin Rennietä.

Nyt toisessa huomasin, että sen koostumusta on muutettu ja en vaan pysty sitä syomään. Maistui niin pahalle, että kävin apteekissa ja siellä suosittelivat Gavisconia. Gaviscon löytyy sekä tabletteina kahta eri pakkauskokoa isompi ja pienempää tai nestemmäisenä. Nestemmäinen Gaviscon on kyllä kallis ja se on hankala kuljettaa mukana. Luin täältä palstalta, että Gavisconia annetaan myös sairaalassa ja nestemmäistä voi antaa myös vauvoille koliikin yhteydessä.

Kokeile Gavisconia ja Rennietä niin tiedät kumpi sopii sinulle parhaiten.
 
Balancid Novum käy myös ja on siitä hyvä, että on makeutettu ksylitolilla - sokeria kun on mulla ainakin tullut raskaana ollessani riittävästi mätystettyä. Ainoa vaan, että mulla tuppasi alkuraskaudesta ksylitoli lisäämään närästyksen ja huonovointisuuden tunnetta tuonne kurkun seudulle, ei niin kiva :/
 
Mul tuo piimä on ollut paras "hoito". Rennietä olen ottanut pahimpaan..tosin nyt lopussa sain neuvolalääkäriltä ihan reseptilääkkeen, ku meni tuo närästys ja vatsakipu sen verran pahoiksi!
Gefiluspiimää joka aterian yhteydessä ainakin se lasillinen..alkuun pärjäsin myös pitkään gefilus-kapseleilla! Gavisgonia mä en saa alas.. :ashamed:
mikäli yöllä närästää..kohoasento ja ei suoraan iltapalan jäleen nukkumaan..
 

Yhteistyössä