närästys- voiko olla merkki tulevasta vauvasta?

täällä piinanhetket käsillä. :D

nyt pari päivää närästänyt tosi paljon, normaalisti ei kyllä oikeastaan koskaan närästä.
edellisten odotusten puolivälin aikoihin närästänyt, mutta ei ainakaan näin alussa..
huomenna olisi rv 4+0 jos testiin plussan saan, mutta kysymys kuuluu sitä ennen:

onko sinua närästänyt ennen plussaa tai ihan odotuksen alussa?

:D :wave: :whistle:
 
mona85 harmaana
En osaa tohon vastata... mut etkö sä nyt kohta vois testata? Kaikki vaan toiveilee ja muuta, mut tuntuu et kukaan ei päästä meitä muita piinasta ja kerro, miten sit kävi! :kieh: Toivon et ois plussaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:17 mona85 harmaana kirjoitti:
En osaa tohon vastata... mut etkö sä nyt kohta vois testata? Kaikki vaan toiveilee ja muuta, mut tuntuu et kukaan ei päästä meitä muita piinasta ja kerro, miten sit kävi! :kieh: Toivon et ois plussaa!
teen huomenna testin. miksi tekisin aikaisemmin kun ei välttämättä näytä kun negaa vaan- turhaa pahaa mieltä vaa tulisi hätäilystä.. voihan olla ettei huomennakaan vielä näytä sitä toivottua tulosta-- ;)

edelleen kysymykseeni vastauksia odotellen :wave: <br><br>
 
närästys
no tarkennus: kun mietin alkuraskauden oireita mainitsin mm. närästyksen ja neuvolassa sanoivat, ettei se ole ollut oire raskaudesta, vaan närästystä on ollut muuten vaan ja, että loppuraskaudessa voi esiintyä raskaudesta johtuvaa närästystä...

toivotaan siis joka tapauksessa, että plussaat :)
 
outsider
Ensinnäkin Pulttis, närästys on loppuraskauden vaiva, ei ensimmäisiä oireita. Toiseksi Pulttis, sinullahan on jo kaksi lasta, joten et ole ihan uutena liikkeellä eli tiedät mitä tarkoittaa alkuraskaus ja miltä se tuntuu.
Tee jo hyvä ihminen se testi kun joka pvä löydät uuden oireen ja kyselet että onko kyse raskaudesta. Sulla on kyllä jännä tapa reagoida ja toitottaa joka asiaa täällä. Rauhotu hyvä nainen.
 
Itseäni närästi kyllä tytöstä ihan koko odotusajan, olkoon kyseessä sitten kuinka paljon tahansa pelkkä loppuraskauden oire.....tästäkin odotuksesta ekat viikot meni hirveessä närästyksessä, nyt pääosin helpottanut, toivottavasti pysyykin poissa!
 
Mulla närästi kovasti viikolla 6+, mutta samaan aikaan mulla alkoi myös pahoinvointi. Närästystä kesti viikonverran. Voi olla että mulla närästys liittyi siihen pahoinvointiin. 6+ viikolla mulla oli pahoinvointi varsin voimakasta ja jatkui sitten lievempänä viikolle 17+ asti.
 


OLEMME PITKÄÄN TOIVONNUT PIENOKAISTA.28.4 .07 OLI YHDEN PÄIVÄN
MENKAT.ALAVATSASSA PAINON TUNTUA JA HUOMASIMME
RUSERTAVAN VIIVAN NAVASTA ALAS ASTI.

ONKO TIETOO RUSESTAVASTA VIIVASTA? ENSI MA TAI TI TESTIIN.

VAUVAA ODOTELLAN :)

P.S TOIVOTTAVASTI AUTATTE MITÄ VOI OLLA!
 
mä vaan
Linea negra ei kyllä taida ihan noin alussa ilmestyä, vaikka raskaus aikaan kuuluukin. Tosin mistäs sen tietää, mullakin oli tullut yön aikana raskausarpia silloin ihan alussa, ja sinä aamuna sitten testasin plussan :D
 
Mä mietein ihan samaa, ettei linea negra voi olla noin aikaisin. Toisaalta kun googletin niin missään ei mainittu, että milloin linea negra yleensä ilmestyy. Tietenkin voi olla kirsikalla niin, että on raskaana jo luultua kauemmin. Monella tulee kuukautiset vaikka olisikin raskaana.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 23:35 KIRSIKKA kirjoitti:
OLEMME PITKÄÄN TOIVONNUT PIENOKAISTA.28.4 .07 OLI YHDEN PÄIVÄN
MENKAT.ALAVATSASSA PAINON TUNTUA JA HUOMASIMME
RUSERTAVAN VIIVAN NAVASTA ALAS ASTI.

ONKO TIETOO RUSESTAVASTA VIIVASTA? ENSI MA TAI TI TESTIIN.

VAUVAA ODOTELLAN :)

P.S TOIVOTTAVASTI AUTATTE MITÄ VOI OLLA!
Minulla on olut kummassakin raskaudessa "yhdet valemenkat". Voihan tuo olla merkki :). Millos teet testin?
 
pulttis pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:09 outsider kirjoitti:
Ensinnäkin Pulttis, närästys on loppuraskauden vaiva, ei ensimmäisiä oireita. Toiseksi Pulttis, sinullahan on jo kaksi lasta, joten et ole ihan uutena liikkeellä eli tiedät mitä tarkoittaa alkuraskaus ja miltä se tuntuu.
oletko sinä ikinä kuullut että raskaudet voi olla erilaisia???
jos olet niin oletan että olet kirjoituksen perusteella hieman- tiedät kyllä :kieh: ;)

ja pahoittelen että menit lukemaan kysymykseni, jätä ensi kerralla vastaamatta jos ei oikeasti kunnon asiaa ole :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 23:21 sillälailla kirjoitti:
mulla myös närästää, ja olen raskaana 4+. että sillälailla.
tuohon närästykseen kyllä liittyy myös etova olo/ oksennuksen maku suussa.
Minulla oli tästä raskaudesta myös ensimmäiset noin 15 viikkoa näin :x
 
Kyllä närästys voi olla ihan alkuraskauttakin. Turvotus ym. voi saada aikaan kyseisen vaivan.. Jokaisen keho reagoi eri tavoin alkaneeseen raskauteen tai mahdollisesti ennen hyvin sulaneisiin ruokiin ;)

Toivottavasti olisi Pulttis tärppi! :heart:
 
Hei!

Mulla oli närästystä 4+ ja 5+ viikoilla, joten kyllä täällä ainakin yksi oireista. Esikoisesta oli vasta lopussa, mutta tästä iski heti alussa.

Ei kannata välittää noista typeristä kommenteista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 06:59 pulttis pikana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:09 outsider kirjoitti:
Ensinnäkin Pulttis, närästys on loppuraskauden vaiva, ei ensimmäisiä oireita. Toiseksi Pulttis, sinullahan on jo kaksi lasta, joten et ole ihan uutena liikkeellä eli tiedät mitä tarkoittaa alkuraskaus ja miltä se tuntuu.
oletko sinä ikinä kuullut että raskaudet voi olla erilaisia???
jos olet niin oletan että olet kirjoituksen perusteella hieman- tiedät kyllä :kieh: ;)

ja pahoittelen että menit lukemaan kysymykseni, jätä ensi kerralla vastaamatta jos ei oikeasti kunnon asiaa ole :flower:
Siksi onkin turha odottaa pätevää vastausta, koska raskaudet on erilaisia. Toisilla närästää toisilla ei. Mua ei ole närästänyt edes loppuraskaudessa.Se ei siis vastaa sun kysymyksees, että mahdatko olla raskaana. Tietysti ymmärrän, että kun haluaa vauvan, niin voi toivoa vaikka kynnen katkeamisen olevan merkki raskaudesta. Mutta kyllä tollaiset ennustamiset jää, kun vauvaa on odotettu 10v. Siinä vaiheessa mä en menny edes sairaalan raskaustestiin, vaikka oli käsketty. Ja yllättäen juuri sillä kerralla olin raskaana!
Mutta; tee se testi! Mä haluan jo tietää onko onnitteluille aihetta!
Tsemppiä!
 
pulttis pikana
\Siksi onkin turha odottaa pätevää vastausta, koska raskaudet on erilaisia. Toisilla närästää toisilla ei. Mua ei ole närästänyt edes loppuraskaudessa.Se ei siis vastaa sun kysymyksees, että mahdatko olla raskaana. Tietysti ymmärrän, että kun haluaa vauvan, niin voi toivoa vaikka kynnen katkeamisen olevan merkki raskaudesta. Mutta kyllä tollaiset ennustamiset jää, kun vauvaa on odotettu 10v. Siinä vaiheessa mä en menny edes sairaalan raskaustestiin, vaikka oli käsketty. Ja yllättäen juuri sillä kerralla olin raskaana!
Mutta; tee se testi! Mä haluan jo tietää onko onnitteluille aihetta!
Tsemppiä!


[/quote]

kysyinkin: voiko olla..?
en tarkoita että kaikilla menee samalla tavalla ja tiedän ettei mene- vaikka olen 2 saanut ja kolmas meni kesken on jokainen minun odotus ollut erilainen omine vaikeuksineen.
joten närästys kun ei ole mulle "normaalia" siksi kysyin voiko olla merkki jostain.
mutta parempi kai olla kysymättä ja miettiä itse vaan oman pään sisällä kaikki asiat-tai olla miettimättä, se kai parempi.
kiitos
:flower:
 
vieraana
Ei pahalla, mutta pakko sanoa sivusta pidempään näitä pulttiksen aloituksia seuranneena, että luulisi sinunkin täällä palstalla ahkerasti pyörineenä lukeneen jos jonkinlaisista raskausoireista ja tietävän mitä kaikkea oireita alkuraskaudessa voi olla. Miksi täytyy joka ikisestä oletetusta raskausoireesta tehdä oma aloituksensa? Varmasti tiedät varsin hyvin, että närästys tai menkkamainen olo tai mikä oire milloinkin voi olla merkki raskaudesta.

Suosittelen hieman rauhottumaan. Ymmärrän kyllä, että keskenmeno oli kova paikka ja uuden vauvan kaipuu on valtava, mutta jospa oikeasti yrittäisit vähän rauhottua noiden oireiden tarkkailua ja muuta vauhkoamista niin se vauva saattaisi ehkä helpommin saada alkunsakin. Tuollainen hössääminen ei tee kenellekään hyvää. Kyllä se vauva sieltä vielä tulee -sitten kun sen aika on.

 

Yhteistyössä