Nännilävistys.. mitä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sativa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sativa

Jäsen
18.05.2008
780
0
16
jyväskylä
Onko kenelläkään tietoa, että tarvitseeko nännilävistystä ottaa
pois nännistä ennenkuin vasta sitten kun alkaa imettämään?
Tai mikä olisi paras ajankohta ottaa nännäri pois?

Itse olen vasta alkuvaiheissa tämän raskauden kanssa menossa ja mietinkin onko minunvälttämättä otettava jo nyt nännäri pois :'( Vai voinko antaa sen tuossa killuttaa vielä hetken aikaa?

Onko kellään kokemuksia nännäreistä ja siitä kun sitten tuli raskaaksi niin miten sitä toimi? Umpeutuuko se sitten kokonaan?
Itse tykkään nimittäin omastani paljon mutta jos se umpeutuu niin uuden ottaminen kyllä on aika harkinnan takana koska ainakin itselläni se pistäminen oli aika järisyttävän karski kokemus.

Sattui, nimittäin hiukan :D !!

Mä voisin kuvitella, että kannattaa ottaa ajoissa pois, jotta edes vähän kerkeää umpeutua, ettei maito suihkua "vääristä kohdista"... Meneehän suuhun jokatapauksessa, mutta meneekö kitalaen sijasta poskiin... Korjatkaa jos täysin väärässä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Passepartout:
Mä voisin kuvitella, että kannattaa ottaa ajoissa pois, jotta edes vähän kerkeää umpeutua, ettei maito suihkua "vääristä kohdista"... Meneehän suuhun jokatapauksessa, mutta meneekö kitalaen sijasta poskiin... Korjatkaa jos täysin väärässä... :D

joo mieki kans pelkäisin sitä että vauvalle tulee liikaa maitoa suuhun kerralla.. ja esikoisen aikaan kun rinnat täyttyivät maidosta ja sit suihkusivat, mikä oli kyl aika järkkyä kun maitoa lensi joka paikkaan, nniiin ei ois kyl kiva jos lentäis vielä ylimääräisistäkin rei'istä... nooh... ite en kyllä uskaltais ottaa koko nännäriä, sattuu niin vietävästi jo se jos vauva sattuu puraisemaan, saati sit lävistys... hui.

No tässä jutussa jokainen käyttäköön mielikuvitustaan, kuvia en näyttele kun omalle miehelle :heart:

Ja niin, mietin itsekin tuota että jos ei umpeudu niin suihkuaako se sitten tosiaan "joka reiästä"?? Ja kuinkakohan kauan sen pitäisi antaa umpeutua ettei suihkua sitten?

Ja tuli sit vielä mieleen, että nännitkin muuttuvat jo raskausaikana, että ite ehkä ottaisin pois...

niin nännit muuttuvat ja kasvavat kokoa joten ottaisin itse pois ettei nänni kasvaisi "lävistystä myötäillen" kumman näköiseksi

Alkuperäinen kirjoittaja Flow:
No tässä jutussa jokainen käyttäköön mielikuvitustaan, kuvia en näyttele kun omalle miehelle :heart:

Ja niin, mietin itsekin tuota että jos ei umpeudu niin suihkuaako se sitten tosiaan "joka reiästä"?? Ja kuinkakohan kauan sen pitäisi antaa umpeutua ettei suihkua sitten?

Tylsimys :D
Ei vaiskaan, itteenikin kiinnostaa tuo, et miten äkkiä se umpeutuu..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tuli sit vielä mieleen, että nännitkin muuttuvat jo raskausaikana, että ite ehkä ottaisin pois...

niin nännit muuttuvat ja kasvavat kokoa joten ottaisin itse pois ettei nänni kasvaisi "lävistystä myötäillen" kumman näköiseksi

No hui perkules!! ehkis mie sen siten otan pois kun alkavat enempi kasvaa..
en vaan tahtois luopua :'(

Pakko sitten varmaan vielä kestää se karski sattuminen sen jälkeen kun muksu syntynyt ja imetykset imetty :o

Alkuperäinen kirjoittaja Flow:
Pakko sitten varmaan vielä kestää se karski sattuminen sen jälkeen kun muksu syntynyt ja imetykset imetty :o

Elä huoli kivusta... Sattuu se synnyttäminenkin ja imettäminenkin välillä... ;) Mukavaa raskausaikaa!

Kyllä sen tuntee, koska lävistys on epämukava. Oma napakoruni oli paikoillaan vielä vkolla 39, kun ei kiusannut. Eikä maito muutenkaan pelkästään nänninpäästä suihkua, eli en usko, että imettäessä lävistysrei'illä on yhtään mitään merkitystä.

Lävistyskään, jos on kokonaan parantunut ei "kasva umpeen" siinä mielessä, että arven reunat ottaisivat uudelleen toisiinsa kiinni, ne voivat kyllä kuroutua pienemmiksi. Ja siihen auttaa esim. puuduttava voide ja rauhallinen korun paikoilleen ujuttaminen.

Mä lisäsin nänneissä lävistystapin pituutta raskauden edetessä useaankin otteeseen (rinnat paisu niin pirusti) ja jouduin ottamaan nännilävistykset pois vasta minuutteja ennen keisarinleikkausta :) Ja mulla ei ollu kyllä toivoakaan saada koruja enää takasin..noh, täyty kokea hekumallinen tuska uudestaan ;)

tässä oma kertomukseni lävärin suhteen.. eli vuos aikasemmin kun esikko tuli maalimaan otin nänni lävärin ja kukaan ei koskaan sanonut minulle ettei sitä voisi pitää.. sairaalassa kätilö vasta sanoi et toi lävistys sit pois ja annat kasvaa umpeen.. no mä otin kyllä ajoittain sen aina pois mutta käytin joka toinen päivä takaisin ettei vaan kasva umpeen.. 4kk syntymästä jaksoin ruljanssia et syötön ajaksi pois ja välillä takaisin sit pestään bakteerit jne..

toisen kohalla oli lävistyksen otosta jo noin 3 vuotta ja pystyin hyvin olemaan viikonkin ilman lävistystä ettei se mennyt umpeen..

reikä sinänsä ei haittaa imetystä.. tai omieni kohdalla ei haitannut.. eikä se mitenkään mielestäni ole venyny tai muutakaan että olisi huonon näköinen

toisethan pitää myös syötön aikana paikallaan (tappiversiota)mutta minä itse kammoksuin koko ajatusta.. jos sattuu vahinko ja lähtee paikalta

Hmmm hmm...
Kun mä nyt koitan taas kovasti ajatella....

Niin ei kai se maito nyt lävärinreiästä voi suihkuta, kun eikös se reikä oo parantunut reiäksi (tajuaakohan nyt kukaan)...
Olis kai siinä nyt pari hassua rintatulehdusta sairastettu jos maitotiehyet retkottas avoimenaan jatkuvasti...

Joko saa lopettaa ajattelun?

Hmmm hmm...
Kun mä nyt koitan taas kovasti ajatella....

Niin ei kai se maito nyt lävärinreiästä voi suihkuta, kun eikös se reikä oo parantunut reiäksi (tajuaakohan nyt kukaan)...
Olis kai siinä nyt pari hassua rintatulehdusta sairastettu jos maitotiehyet retkottas avoimenaan jatkuvasti...

Joko saa lopettaa ajattelun?

No juuri noin. Ei se lävärireikä mikään avohaava ole. Miten dilleä porukkaa täällä pyörii??? :O

Minulla ei ole ollut koruja nänneissä moneen vuoteen ja kyllä korut vieläkin menisi paikalleen kun hitaasti hivuttelee. En kuitenkaan aio laittaa enää pysyvästi takaisin, justiinsa se tukehtumispelko ja vaiva imetyksen kanssa, alkuperäinen syykin nännäreiden pois ottamiseen oli se että minusta tuli vanha ja mukavuudenhaluinen :D Ja mies ei niistä välittänyt, kun pidin korua loppuvaiheessa vain toisessa nännissä, ei se nänni saanut koskaan rakkautta ;) Jotkut asiat vaan ovat tärkeämpiä.

Yhteistyössä