Nämä uudet hotellit, jonne ei saa viedä lapsia (tjäreborg), mitä mieltä? :(

  • Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23860997]Onhan se mukava että on sellaisa hotelleja olemassa jossa ei tarvi kuunnella tenavien itkua ja huutoa ja juoksua!!!![/QUOTE]
No älä. Vielä kun saataisiin samalla periaatteella toimivia ravintoloita, joihin on ihan selkeästi jotenkin merkattu se, että siellä ei varmasti ole pöytien ympärillä juoksevia, kiljuvia mamman kullannuppuja.

Seuraavaksi joku tulee kertomaan, kuinka hänen kullannuppunsa on ravintolassa ihan nätisti.. No, ihan vitun sama, kaikkien kun ei ole kuitenkaan. Saattaa tulla shokkina, mutta moni ihminen ihan mielellään maksaa ekstraa siitä, että rääkyvä palosireeni ei pilaa jotakin kokemusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23860212:
Mun mielestä ihmiset on oikeutettuja myös täysin lapsivapaaseen lomaan. En näe tollasessa mitään pahaa.
kyllä. jos mä lähden lomalle niin mua ei kiinnosta janicapetterin uudet balettitaidot tai uimahypyt eikä jessijuliannan koliikki. sori vaan. yhden 24h lapsetonta aikaa viettäneenä laivalla voin kertoo ettei ollu kauheen ihanaa ku koliikkimuksu huusi sen 24h, hetken aina nukku välillä.

LUOJAN KIITOS!!!!!!!!!!!! <3
 
"Gloria Mundi"
Mä muuten mietin ihan samaa :) Kielenkäyttöni olisi voinut lipsahtaa, tuskin tosin olisin yrjönnyt.
Kylla siina taisi vahan lipsua,, eika vaan minun suustani,, kylla ymparilla olevat kanssa matkustajatkin olivat, sanotaanko nyt, 'aanekkaita'. Eihan siina muuta kuin sinne koneen vessaan pesemaan mita voi, lentoemot toivat markia lappusia joilla voi pyyhkia,, ja loppumatka matkustettiin oksennuksen koristamissa vaatteissa ennen kuin sai puhdasta paalle.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äiti;23860050:
Meinasi tältä mammalta tippua kyllä silmät päästä kun kuulin tuosta. Siis tuohan on ihan rasismia ja sairasta! Lapset ovat myös ihmisiä. Ilmeisesti näihin hotelleihin eivät ole siis lapset tervetulleita. Se lehtimainoskin oli ihan kamala, jossa oli kuva kahdesta aikuisesta illallispöydässä ja pieni lapsi istui vieressä ja sit sen lapsen ympärille oli piirretty katkoviiva ja saksien kuva:(:(

Raivo iskee aina, kun törmää tällaiseen syrjintään.*Lapset eivät tässä maassa saisi kai näkyä eikä kuulua missään, häissä, kaupoissa, kirkoissa, kaduilla, hotelleissa.. jne.MIstä tällainen syrjintä voi johtua? Todella surullista, lapset ovat elämää. Itse en kyllä aio ikinä tukea tuollaista toimintaa, vaikka olisinkin lomalla ilman lapsia (jos sellainen tilanne edes tulee). Lapsivapaat hotellit boikottiin!
Ai onko sellaisiakin?! Hyvä tietää! Ihanaa!
 
"hankey"
IHANAA.

Minä oon varaamassa Tjäreborgilta matkaa lasten kanssa, mutta jos menen reissuun miehen kanssa kaksin tai ystävien kanssa niin mitä vähemmän lapsia, sen parempi. Kun on omista muksuista ns. lomalla (joojoo, Kunnon Pyhä Äiti EI kaipaa lomaa lapsistaan, tiedetään) niin ei todellakaan jaksa katsella tai kuunnella vieraiden nikopettereiden ja jessiinajanicoiden toilailuja.
jep. Enkä myöskään halua toimia varaäitinä kenellekään, mutta toisaalta en voi vain katsoa vierestä vaarallisia tilanteita.
 
murh
Hohhoijaa.. onko se oikeasti joltain pois, jos johonkin paikkaan ei oo tervetullut?

Mua ihan oikeasti on aina siepannu, että mä meen illalla, MYÖHÄÄN johonkin ravintolaan, esimerkiksi siinä klo19-20 millon on ok vielä syödä ruokaa, valikoin sellasen paremman paikan, ei minkää rosso ja oletan että saan syödä rauhassa ilman "äitiäiti" Kiljumista, huutamista, kitinää, natinaa tai LASTEN ääniä, pelkkiä ärsyttäviä lasten päläpälä-ääniä. Ja sitten aina joku on tullut sinne lasten kanssa. Pitäisi syödä sitten aina sellasessa paikassa jossa alkoholin myyminen on esisijainen paikka, jos ei halua niitä saatanan pentuja kuunnella.

Ja kun vietettiin muutama viikko kaukomailla kaksin oltais varmasti vaihdettu paikkaa, jos aamun ensiäänet ois uhmaikäsen raivarit aamupalasta. Siellä päin maailmaa lapset ei koskaan aiheuttaneet meteliä ja vaan vauvat oikeestaan itki. Yks pien väsy +35 helteessä 12h junamatkalla ja vähän inis, annettiin sille pallo josta se tuli iloseksi ja oli hiljaa.

On siis äärimmäisen tärkeää, että ihmisille, jotka tahtoo lomalle kotioloista on tarjolla paikkoja, missä ei ole lapsia. Pitäisi meijen lasten vanhempien antaa muille lasten vanhemmille mahollisuus rentoutua lomalla. Perhelomat sitten erikseen.
 
täysin lapsivapaa
minä lähtisin paljon mielummin hotelliin, jossa lapsia ei saisi olla lähimaillakaan...
vielä kun saisi sellaisen kauppakeskuksen, jossa olisi posti,apteekki,ruokakauppa,vaatekauppa ja ravintola, jotka olis täysin lapsivapaita alueita. mikään ei vituta niin paljon, kun kuunnella kaupassa jonkun yrjö-kalle-magnustin huutoa tikkarin takia....
 
ihan ok
Itse asiassa tuo mainos näytti erityisen houkuttelevalta , kunhan sinne saisi omat ottaa mukaan.

Naapureiden lapsia olen ihan täynnä. Ovat tehneet lauman huonokäytöksisiä ilkeitä kiusaavia kakaroita, mutta yrittävät kaikkensa työntää nämä muiden riesaksi omien korvien ja silmien kantamattomiin. Yök
 
++
Mutta ajatelkaas, on myös ravintoloita, joihin ei saa tuoda lapsia. Suurin osa baareista on sellaisia, vaikka niissä tarjottaisiin ruokaakin ja lapset vois juoda limpparia. Miksi lapsia taas sorretaan eikä päästetä Sedulaan??!!

Kysyn vaan!!
 
ihan ok
toisekseen en lapsettomana parikkymppisenä edes huomannut lapsia. Joten tuolloin lapsettomana lapseton hotelli ei olisi ollut tärkeä asia minulle. En muista, että kertaakaan olisin ärsyyntynyt toisten lapsista. Jotenkaan en kuullut tai nähnyt heitä, vaikka pakostihan heitä on ollut samassa hotellissa joskus lomilla.

Mutta nyt vanhemmiten olen väsyneempi, ja huono kasvatus pistää silmään ihan eri tavalla. Tai sellainen omanapaisuus, että kaikkin pitää nauttia minun kakaroista, vaikka minä itse haluan heidät pois omien silmien ja korvien ulottuvilta. Niin moni vanhempi on ulkoistanut omat kersat ja heidä kasvatuksen muille. Koululle, naapureille, päiväkodille. Kaikki näkevät vaan oikeutensa, vastuuta ja velvollisuuksia ei ole eikä niitä opeteta kersoille myöskään.
 
ihan ok
Ja sitten suomessa tämä kulttuuri, että on jotenkin hienoa pitää puolensa ja olla rohkea, kasvattaa tosi itsekäitä ihmisiä, jotka pitävät kovaa ääntä itsestään ja lyttäävät ne, jotka eivät osaa puoliaan pitää.

Hiljaisuus on jotenkin pelottavaa, jos on hiljainen ja kuuntelee muita. Jopa isovanhempien sukupolvi ihailee sanavalmiita öykkäreitä.
 
en ymmärrä aloittajaa
Tosi hyvä juttu tuollaiset hotellit, en ymmärrä miksi aloittaja on niin tuohtunut, en tiedä voiko aloittaja olla edes tosissaan. Eihän tuo nyt ole mitään rasismia, onhan olemassa paljonkin paikkoja vain aikuisille (baarit esim.) eikä se ole lapsilta mitenkään pois. Hotelleja on ihan pilvin pimein ja jos nyt ei muutamaan lapset pääse niin mitä sitten, ei ne muutenkaan ehdi käydä niissä kaikissa muissa hotelleissa jonne pääsisivät.
 
silurian
Mä en pidä ollenkaan tollasesta syrjinnästä. Syrjintää se nimittäin on. Alaikäiset henkilöt ovat ihmisiä. Toi mainos varsinkin, todella loukkaava.

Mua joskus häiritsee afrikkalaiset ihmiset, vieras kulttuuri on mulle hankala käsitellä. Puhuvat niin kovaan ääneen, tulevat lähelle yms. Jos olisi mainos hotelliin, josta on pääsy kielletty tummaihoisilta, niin olisko sekin vain ihqua ja kivaa? Julisteessa voisi olla sen mustan miehen ympärillä katkoviiva ja sakset.

Vanhukset ovat myös ärsyttäviä. Jos tahdon lähteä bilelomalle, niin en todellakaan halua nähdä ryppyisiä mummoja uikkareissaan. Ja läskit. Yök. Mainoksessa voisi olla kuva uima-altaasta, sen ympärillä ihmisiä, kaikkien läskien ja vanhojen ympärillä katkoviivat ja sakset. Mä en halua kenenkään ihroja katsella lomamatkallani, näen niitä ihan tarpeeksi arjessa. Ja onhan läskeille ja vanhuksille kuitenkin muitakin hotelleja, pitääkö niiden tulla just siihen samaan kun minä?!

Hyi stna mua ällöttää, että joidenkin mielestä on täysin ok julkaista noin loukkaavaa materiaalia yhdestä kansanosasta.
 
juuh
Mahtava juttu!

Että joku viitsiikin loukkaantua asiasta josta ei ole mitään syytä loukkaantua.... pitäisikö niiden jotka haluavat lapsivapaan loman vinkua siitä kun suurin osa hotelleista kuitenkin on lapsiperheille sopivia, jotkut jopa mainostavat niin. Hui kamala!

Eivät lapset kuulu kaikkien elämään, eikä etenkään aina. Lapsivapaa ravintola olisi mahtava, onko sellaisia, siis ihan ruokaravintolaa? Ei ole tullut vastaan.

Ei se jos jollekin ryhmälle suuntaa jonkin palvelun tarkoita sitä että toisia ryhmiä vihataan. Eli lapselliset vihaa lapsettomia koska on olemassa lapsiystävällisia hotelleja nyyh.

Minä esimerkiksi en vihaa lapsia mutta en heistä pidäkään, ja olen muutenkin rauhaa ja hiljaisuutta rakastava ihminen, en häiritse toisia ja lomalla kaipaan muuta kuin kiljuvia ja juoksentelevia lapsia.

Vanhemmat voisivat alkaa vaatia lapsilta käytöstapoja, ei se heidän luovuttaan ja herkkää sieluaan lyttää. Ja muistaa että kaikkien mielestä ei ole suloista kun lapsi tulee lääppimään tai tuijottamaan esim. uimahallissa ja äiti vaan hymyilee. Voisi myös komentaa tenavansa pois.
 
ihan ok
Mä en pidä ollenkaan tollasesta syrjinnästä. Syrjintää se nimittäin on. Alaikäiset henkilöt ovat ihmisiä. Toi mainos varsinkin, todella loukkaava.

Mua joskus häiritsee afrikkalaiset ihmiset, vieras kulttuuri on mulle hankala käsitellä. Puhuvat niin kovaan ääneen, tulevat lähelle yms. Jos olisi mainos hotelliin, josta on pääsy kielletty tummaihoisilta, niin olisko sekin vain ihqua ja kivaa? Julisteessa voisi olla sen mustan miehen ympärillä katkoviiva ja sakset.

Vanhukset ovat myös ärsyttäviä. Jos tahdon lähteä bilelomalle, niin en todellakaan halua nähdä ryppyisiä mummoja uikkareissaan. Ja läskit. Yök. Mainoksessa voisi olla kuva uima-altaasta, sen ympärillä ihmisiä, kaikkien läskien ja vanhojen ympärillä katkoviivat ja sakset. Mä en halua kenenkään ihroja katsella lomamatkallani, näen niitä ihan tarpeeksi arjessa. Ja onhan läskeille ja vanhuksille kuitenkin muitakin hotelleja, pitääkö niiden tulla just siihen samaan kun minä?!

Hyi stna mua ällöttää, että joidenkin mielestä on täysin ok julkaista noin loukkaavaa materiaalia yhdestä kansanosasta.
Teoriassa olen tismalleen samaa mieltä kanssasi. Käytännössä olen niin väsynyt noihin naapurin kersoihin, että kun näin tuon mainoksen, niin riemu läikähti sydämessa. Aaah.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
you know
Tiedättekö, teistä on varmaan siksi ihanaa päästä vapaalle ilman lapsia koska elätte elämää, jossa ette ole tyytyväisiä. Minä otan paljon lastenhoitoapua vastaan eikä sitten vapaailtoina häiritse naapuripöydän mukelot :). Suosittelen elämään ihan reippaasti oman näköistä elämää, niin ärsyyntymiskynnys pysyy korkeana!
 
Näin
Mä en pidä ollenkaan tollasesta syrjinnästä. Syrjintää se nimittäin on. Alaikäiset henkilöt ovat ihmisiä. Toi mainos varsinkin, todella loukkaava.

Mua joskus häiritsee afrikkalaiset ihmiset, vieras kulttuuri on mulle hankala käsitellä. Puhuvat niin kovaan ääneen, tulevat lähelle yms. Jos olisi mainos hotelliin, josta on pääsy kielletty tummaihoisilta, niin olisko sekin vain ihqua ja kivaa? Julisteessa voisi olla sen mustan miehen ympärillä katkoviiva ja sakset.

Vanhukset ovat myös ärsyttäviä. Jos tahdon lähteä bilelomalle, niin en todellakaan halua nähdä ryppyisiä mummoja uikkareissaan. Ja läskit. Yök. Mainoksessa voisi olla kuva uima-altaasta, sen ympärillä ihmisiä, kaikkien läskien ja vanhojen ympärillä katkoviivat ja sakset. Mä en halua kenenkään ihroja katsella lomamatkallani, näen niitä ihan tarpeeksi arjessa. Ja onhan läskeille ja vanhuksille kuitenkin muitakin hotelleja, pitääkö niiden tulla just siihen samaan kun minä?!

Hyi stna mua ällöttää, että joidenkin mielestä on täysin ok julkaista noin loukkaavaa materiaalia yhdestä kansanosasta.
Olen ihan samaa mieltä kanssasi! Samoin mielestäni nykyinen "nuorisolaki"(18-25-vuotiaat AIKUISET kuuluvat tämän pariin) syrjii nuoria aikuisia: alle 25-vuotiaan pitää elää lainaksi opiskellessaan, yli 25-vuotiaan ei tarvitse (voi opiskella työttömyysetuudella). Alle 25-vuotias on alttiina kaikille sellaisille toimenpiteille, joita ei sivistysvaltiossa pitäisi enää 2011 olla olemassakaan.
 
vv
Nyt iski huono omatunto kahden lapsen äidillä. Minun ensireaktioni oli että huippua! Tuonne tahtoo! Minusta ajatuksena aivan loistava ja ei käynyt pienessä mielessäkään, että lasten kanssa reissatessa jäisimme ilman hotellitarjontaa.
 

Yhteistyössä