Nämä ihmiset, jotka sanoo etteivät käyttäneet lainkaan äitiysvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä en käsitä oikeasti, että mitä ne sitten on käyttäneet? Joo jotain trikoita, mutta ei nekään pidemmän päälle välttämättä kovin mukavia ole ellei ole normaalikokoa isompia. Ja jos joutuu ostamaan normaalikokoa isompia niin miksi ei samantien osta tarkoituksenmukaisia vaatteita?

Plus että jos käyttää aina jotain trikoita niin eipä sekään hääviltä näytä.

Edellisestä raskaudesta mulla ei ollut äitiysvaatteita lainkaan. Sellaisia jazz-housuja käytin ja verskoja. Noita mulla oli kaapissa jo valmiiksi.

En osanut äitiysvaatteita, koska mulla ei yksinkertaisesti ollut varaa. Mieluummin laitoin vähät rahani vauvan hankintoihin. Olisinhan minä halunnut ihanat äitiyshousut, jotka olisivat näyttäneet kivoilta, mutta kun se ei ollut mahdollista.

Nyt tilanne luojan kiitos toinen.

Miä
Ihan tavallisia vaatteita käytin. Mulla oli niin pieni maha. Tosin jouduin makoilemaan muutaman kuukauden sängyssä niin vaatteilla ei ollut niin väliä. Ehkä olis joutunut jotkut siistimmät pöksyt ostamaan jos olisin ihmisten ilmoilla kulkenut =)

Kaikki ei kasva niihin mittoihin että välttämättä tarttis. Mäkin ekassa raskaudessani hommasin housut ja oikein odotin että koska ne menis päälle........... eipä paljon tarvinnut, kun ihan viimesillä viikoilla. Mulla on ollut aina suht pieni raskausmaha

Toinen juttu on, että 'oikeat' äitiysvaatteet on usein turhan kalliita käyttöikään nähden. :D

vieras
en minäkää käyttäny äitiysvaatteita, ei ollu tarvetta, kolmet mun housuista mahtu päälle koko raskauden ..ja paidatkin meni, ja jos ostin M koon paidan, niin ne menee raskauden jälkeenkin, on sellaset sopivan löysät..

Mä oon myös miettinyt, että kulkevatko ne sitten sellaisissa kaavuissa koko ajan, että mitään muita vaatteita ei tarvita.. Tai sitten niillä on tosi pienet mahat.

Mun edessä oli pari viikkoa sitten lentokoneessa eräs 8. kuulla oleva äiti, jolla oli ihan tavalliset housut mahan alla ja tavallinen t-paita, joka ei riittänyt mahan päälle. Aika pöllön näköistä kyllä oli, napa paljaana koko ajan! (tai sitten mua vaan ärsytti se muutenkin kun heilutti penkkiä koko ajan niin, että mun kahvit läikkyi.. :kieh: )

Kyl mulla meni suurin osa omista päälle. Maha meni nätisti suoraan eteen ja kaikki matalavyötäröiset meni, verkkarit jne. Miksi mä ostaisin vaatteita, joita käytän sen muutaman kuukauden ja heitän menee? Kierrätys kunniaan :attn:

Mulla on esim. omat farkut käytössä, napin tilalla kuminauha ja päällä masutuubi. Paidat menee päälle, jäävät lyhyeksi, mutta masutuubin kanssa voi pitää. Jotkut mekot ja tunikat venyy sen verran että mahtuvat päälle.

On mulla mammavaatteitakin, mutta ne on suurimmaksi osaksi niin tylsän näköisiä että tykkään pitää omia vaatteita:)

Ja massu on iso, kiloja on tullut 12 :whistle:

Mä käytin esikon aikana äitiysvaatteita, mutta en kuopuksen aikana. Ihan suht hyvin mahtui housut jalkaan, käytin sitten muita kuin farkkuja. Vatsakaan ei ole ollut kummastakaan mikään järin iso ja kuopusta odottaessa ei vatsa ollut tiellä samalla tavalla kun esikoista odottaessa.
Tämä nyt ehkä johtui siitä, että kuopus istui masussa.

ostinmpa minäkin yhet äitiysfarkut, mutta kun oisin ollut tarpeeks kookas muka käyttääkseni niitä niin ne olikin sit isot... roikku perseestä eikä se vyötäröjatke pysyny mahan päällä... laihduin myös paljon raskauden aikana.... käytin sitte ihan omia vaatteita tai siis tavallisia :D Ja must on hauskan näköstä jos vauvamasun napa vilkkuu t-paidan alta... ihan sääli kun niin moni peittelee sitä masuaan.. (eri asia jos on talvi tai niin pahat arvet..) mut mie ainaki annoin navan vilkkua :D

vieras
mä ostin sellaisen housuihin laitettavan kuminauhan, että pystyin käyttämään omia housujani. sitten ostin kaksi kokoa isompaa paitaa lyhyt ja pitkähihaisen, muutenkin käytin sitten paljon neuletakkeja ja gollege paitoja joissa maha pysyi piilossa.

esikoista odottaessa en tarvinnut äitiysvaatteita koska maha oli aika pieni eikä olisi ollut varaa edes ostaa uusia vaatteita silloin..minä käytin samoja vaatteita kuin ennen raskauttakin. nyt kolmosta odottaessa on pitänyt jo ostaa parit äitiyshousut ja masutuubit :) mutta edelleen menee kyllä myös osa "vanhoistakin" vaatteista mahtuu päälle.

Ostin kyllä parit äitiysfarkut Zarasta, mutta vaikka olivatkin kivan näköisiä, ei se resori mahan päällä tuntunut hyvältä, häiritsi jotenkin vaikka ei kiristänyt. Niinpä täällä on menty odotusaika tähän viikolle 32+ omilla vaatteilla, ja lisäksi olen ostanut sitten parit farkut, kun tuumakoko on kasvanut. PIdän niitä siten, että vetska on auki, ja vyöllä varmistan että pysyvät lantiosta ylhäällä. Ja päällä pitkä tiukka toppi/löysä tunika ettei viritelmä näy :) -Suurin syy kuitenkin lienee se, että en kertakaikkiaan tykkää mammavaatteista, minusta seuraavat muotia noin kolmen vuoden viiveellä, ja tähän maailmanaikaan se on paljon. *turhamaista, tiedän* :) Lisäksi en vain tunne oloani kotoisaksi selaiseissa vaatteissa, jotka eivät ole oman tyylisiä. Kiloja on tullut kuitenkin noin 10, suurin osa mahaan :) Eri asia toki on, jos tulee paljonkin turvotusta/kiloja muuten, silloin taitaa olla pakko kääntyä mammavaatteiden puoleen, tai käyttää niitä jo mainittuja isokokoisia löysiä normaalivaatteita.

vieras
Mulla on riippunut ihan raskauksista... Yhdessä raskaudessa lainasin vaan kaverilta pari kokoa suuremmat housut, eikä kukaan huomannut jolle en kertonut raskaudesta kuin ihan lopussa. Aattelivat varmaan ett oon vaan vähän lihonut (painoin 49 ku aloin odottaa ja n. 60 kun synnytin). Toisessa raskaudessa vatsa tuli näkyviin jo joskus 16 rv. Ja äitiyshousut piti siitä parin viikon kuluttua ostaa...

tuota täällä mennään kuudnnella kuulla, maha on aika iso, mutta musta äitiysvaatteet on nin rumia, suuremmaksi osaksi, että olen ostanut paidoista ja topeista hyvin joustavia. sit mulla on muutama toppi jotka kuuluu ollakkin sivulta auki, ihan tavallisia toppeja ja s:sä kokoa kaikki. sittn hameita joiden vyötärö jää mahan alle. ja lisäksi minulla on pari hyvin joustavaa kesämekkoa. hyvin näillä pärjää kun näin kesäksi on vasta isompi mahanseutu. lisäksi mulla on parit gollege housut joissa jää vyötäro mahan alle ja yhdet farkut jotka joustaa pari kokoa(strecia enemmän),mutta näyttää tavisfarkuilta.

-hyvin pärjää. :) ja hyvältä näyttää.

unikuu108
mä ostin tasan kahdet housut. kummatkaan ei olleet missään vaiheessa sopivat. maha oli sen verran pieni. käytin mä niitä kuitenkin vyön kaa sit loppuraskaudesta..mut ihan tavan paitoja ja housuja pidin..

Yhteistyössä