Näkyykö/näkyikö Tayssissa ruuhka?

Te jotka siellä olette juuri olleet, näkyykö synnärillä/osastoilla ruuhka?
Tai siis onko siellä ylipäätään juuri nyt ne kesäruuhkat päällä...??? :/

Millätavoin mahdollinen ruuhka oli aistittavissa? olivatko hoitajan "kireämmän" olosia?entä ilmapiiri muuten? kaikki kokemukset tervetullutta tietoa =) <br><br>
 
-Tumpula-
Mä synnytin juhannuksena -04. Synnytysvastaanotto oli todella täynnä. Se johtui taas siitä että kaikki salit oli täynnä joten porukka joutui hetken odottamaan saliin pääsyä. Vähän töykeää oli henkilökuntakin svo:lla mutta sitä en laittaisi kiireen piikkiin koska samaa töykeyttä oli muutenkin. :whistle:

Synnytyssalissa kätilö tuli aina tarvittaessa paikalle vaikka hoiti ainakin kahta synnytystä yhtä aikaa. Kiirettä ei hänen toiminnassaan huomannut ollenkaan. Synnytys- ja anestesialääkärit saapuivat paikalle nopeasti. Kun mun kohdalla tehtiin hätäsektiopäätös, toiminta oli todella nopeaa. Kiire siis näkyi sillä kohdalla mutta vain mun tapauksen aiheuttama kiire. Yhtäkään leikkaussalihenkilökuntaan kuuluvaa ei tarvinut turhaan odottaa. Upeaa toimintaa. :flower:

Vuodeosastolla oli uskomattoman rauhallista synnyttäjien määrään nähden. Mä olin kolmen hengen huoneessa, pari yötä olin jopa ihan kaksin pojan kanssa siellä. :D Hoitajat vuodeosastolla oli aivan ihania, mulla ei ole mitään valittamista.

Mun ruuhkasynnytyksestä jäi (komplikaatioista huolimatta) oikein hyvä mieli ja hyvällä fiiliksellä olen menossa ensi kuun aikana synnyttämään Taysiin taas. =)
 
Carlona
Minun synnytyksestä on kolme viikkoa, menin sinne yöllä ja olin suurin piirtein ainoa ja olinkin ainoa synnyttäjä sillä hetkellä. Mutta lapsivuodeosastolla oli ruuhkaa ja hoitajat kiireisiä. Siinä on vaan se hyvä puoli, että pääsi kotiin jo toisena päivänä. ;)

Synnytyssalissa kohtelu ja ammattitaito oli erittäin hyvää. Olin ihan yllättynyt. Pelkkiä kauhujuttuja olin siitäkin kuullut. Tosi hyvät muistot jäi.
 
myy85
Tässä tälläinen kokemus tältä viikolta: mulla todettiin neuvolassa, että mulla on todennäköisesti raskausmyrkytys (todella korkeat verenpaineet, hurja turvotus, päänsärkyä)
Sain lähetteen SVO:lle ja siellä lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi, että mitään tuskin tulisi tapahtumaan itsestään vielä vähään aikaan. Myrkytyksen takia pitäisi ehdottomasti käynnistää, joten lääkäri soitti osastonlääkärille, joka sanoi, että ei voida käynnistää, koska kaikki osastot ovat käytäviä myöden täynnä ja samoin synnytyssalit (kuten myös synnytysvastaanotto). Joten osastonlääkäri ottaa vastuun, jos jotain tapahtuu, koska SVO:lla lääkäri ei sitä uskaltanut tehdä?!?
Yksi pari lähetettiin takaisin kotiin, vaikka vedet oli menny ja supisteli säännöllisesti, koska ei ollut tilaa synnyttää!!!!!!!!
Että näin...
 

Mulla alkaa nousta kauhukuvat mieleen tosta ruuhkaisuudesta...iik :eek:
Mutta toivottavasti aivan turhaan :/ . Mulla rv:t tänään 41+2 ja jos ne vielä torstaina laittavat jussiksi kotiin niin alkaa kärsivällisyys loppua varsinki jos nää helteet jatkuu :$ . On siis vaan niin pirun tukalat oltavat!

Ja tuskimpa ne tuonne Taysiin ottavat yhtään sen enempää potilaita jollei ole pakko...great!

no katellaan, tuokin asia selvii sitte torstaina.
 
Hui
Kääk,
itse odotan lähtöä milloin vaan, tänään on la, toista odotan.
Elokuussa -04 sain esikoisen, silloinkin oli ruuhkaa, mutta kaikki meni hienosti joka paikassa, eikä kiirettä huomannut. Tosin hoidin itse vauvani tietysti alusta loppuun, mutta olin silti 5 päivää sairaalassa yhteensä.
 
Taysiin tulee ruuhka ensi viikolla viimeistään kun Vammalan sairaala sulkee ovet kuukaudeksi ja kaikki sieltä tulevat synnyttämään Taysiin.
Lisäksi kuulema tänä kesänä eniten laskettuja aikoja osuu heinäkuulle, tosin voihan osa olla jo syntynyt ja osa mennä elokuulle, mutta kuitenkin...
 
krisse-80
Mä synnytin viime kesänä pari viikkoo ennen juhannusta ja todella näkyi ruuhka. Hoitajat oli kiireisiä, äitejä oli päivähuoneessa oottamassa omaa osastopaikkaa... Kaikkensa ne hoitsut yrittää silti, mutta on se lähes ylivoimanen urakka. Toivottavasti ei tällä hetkellä oo yhtä kiireistä...
 
Synnytin 26.6. Taysissa ja silloin oli synnytyssaleissa hyvin tilaa kun mentiin, joten päästiin suoraan saliin. Mutta jo pari päivää sen jälkeen osastolla ollessani hoitaja mainitsi että siellä on parhaillaan kaikki salit käytössä. Että saattaa olla aika sattumaa, onko tilaa vai ei. Itsekin jännäsin onko kuinka täyttä, kun laskettu aika osui (ruuhkaiselle?) heinäkuulle, mutta vauva tulikin sitten jo kesäkuun puolella.
 
Me käytiin viimeviikolla "tutustumiskierroksella", joka oli muuten melkoinen pettymys. Kätilön mukaan siellä oli silloinkin ruuhkaista, joku odotti huonetta käytävällä. Kävimme synnytäneiden osastolla ja siellä tuntui ainakin aika täydeltä, pääsimme kurkkaamaan yhteen huoneeseen. En sitten muuten tiedä kun en ole siellä synnyttänyt ja nytkin toivon vielä pinnisteleväni 1½ vkoa, jotta pääsisin VASiin synnyttään, mutta joka tapauksessa, jos täytyy, menen avoimin mielin TAYSiin vaikka olenkin siitä kuullut jos jonkinlaisia kertomuksia..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.07.2006 klo 20:18 ellunellu kirjoitti:
Me käytiin viimeviikolla "tutustumiskierroksella", joka oli muuten melkoinen pettymys. Kätilön mukaan siellä oli silloinkin ruuhkaista, joku odotti huonetta käytävällä. Kävimme synnytäneiden osastolla ja siellä tuntui ainakin aika täydeltä, pääsimme kurkkaamaan yhteen huoneeseen. En sitten muuten tiedä kun en ole siellä synnyttänyt ja nytkin toivon vielä pinnisteleväni 1½ vkoa, jotta pääsisin VASiin synnyttään, mutta joka tapauksessa, jos täytyy, menen avoimin mielin TAYSiin vaikka olenkin siitä kuullut jos jonkinlaisia kertomuksia..
Mulla oikein positiivisa kokemuksia Taysista :) Tsemppiä :wave:
 

Yhteistyössä