näkökyky hävis hetkeksi

menin eilen kauppaan ja kun oli siellä ollut hetken niin huomasin että näkö alkaa heiketä, en nähnyt lukea etikettejä ja muutenkin tuntui ettei kaikki ole kohdallaan. Pikkuhiljaa puolet näkökentästä alkoi tulla sellasta sahalaitaa niinkuin joku sähkökäyrä!!!
Alkoi huimata ja tulla pahaolo muttei niin paljoa ettenkö olis päässyt kaupasta ulos ja kiat ne ostoksetkin maksoin... :)
ja kun ulos tulin niin kaikki meni ihan normaaliksi!!!
en ymmärrä mikä tuli mutta kokemus on kamala! verenpainetta mulla ei ole eikä päänsärkyjä, silmätkin tutkittiin just ja muuten oli kaikki siellä hyvin paitsi näkö huonontunut?
 
mulla tulee just tuollasia "kohtauksia" nykyään kolme-neljä kertaa viikossa. Eli ensiksi lähtee näkö (yleensä toispuoleisesti) ja huippaa sekä heikottaa. Sahalaitakuvio ilmestyy myös ja samalla alkaa päätä jomottamaan. Joskus myös sormia ja varpaita kihelmöi.

Ensimmäisen kerran tällaisen kohtauksen sattuessa pistivät mut äippäpolille ja siellä kaikki ok, eli vauva voi hyvin, pissa ok ja verenpaineet hyvät. Sieltä sitten neurologin tutkimuksiin joka tutkikin tosi tarkasti ja totes, että kyseessä on migreeni. Joillekkin kuulemma raskaus aiheuttaa sen, joillakin taas migreeni helpottaa raskauden aikana. Sekin on kuulemma ihan normaalia, että päätä ei edes juuri säre, niinkuin mulla, muut oireet kun täsmää migreeniin.

Ite oon huomannu, että helpottaa kun syö jotain ja menee lepäämään. Yleensä heitän huiviin samalla panadolin koska päätä alkaa jonkun verran särkemään ja lääkäri meinas että parempi ottaa särkylääke hyvissä ajoin, kuin että kärvistellä ja sitten jos särky lävähtää kunnolla päälle niin ei enää välttämättä lääkkeet auta jos myöhässä ottaa.

Voithan toki käydä lääkärillä kertomassa vaivoistasi niin saat tarkan selvyyden että mikä sinua vaivaa, mutta samalta tosiaan kuulostaa kuin minulla. Ei auta kuin kärsiä :(
 
Mulla on ollut ala-asteikäisesta asti migreenikohtauksia. Eka oire on aina tuo, että osa näöstä häviää ja sit tulee se väreilevä sahalaitakuvio. Sen jälkeen päätä alkaa särkeä, mutta nykyään särky saattaa olla tosi pientä joskus ei juuri ollenkaan. Raskausaika on lisännyt ja pahentanut migreeniä. Inhottavaa, mut ei onneksi vaarallista! :)
 
Mulla ollut noita kans, ja pari kertaa on mennyt taju kokonaan ja kouristellut. Lähinnä siis tuota pyörryttävää oloa ja että silmissä pimenee, mikä menee nopeasti ohi, kun istuu tai pitää vaikka seinästä tukea kädellä. Tutkimuksissa olen käynyt, aivosähkökäyrässä ja pään magneettikuvissa, missä ei mitään. Nyt tuli kutsu pystyasennon sietokokeeseen. Päänsärkyä mulla ei ole noihin liittynyt.
 

Yhteistyössä