Näköjään edes akateemisesti koulutetut naiset eivät pärjää ilman miestä elämässä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miehet saapuvat ulkomailta suorittamaan asepalvelusta Suomeen, sinä taas pakoilit asepalvelusta ulkomailla.

Mikset sinä edennyt sotilasuralla?
 
Mitä töitä sinä teet? Mitkä ovat "oikeita töitä"?
Oikeita töitä tekevien ihmisten työt liittyy:

-juomaveteen
-ravintoon
-järkevään ei korruptoituneeseen terveydenhuoltoon ja hyvinvointiin
-energian tuotantoon
-järkevään ei korruptoituneeseen opetukseen
-vanhusten ja lasten hoitoon
-ei korruptoituneisiin tutkimuksiin (tiede)
jne.

Ihmiset ovat tullet entistäkin laiskemmiksi ja ahneemmiksi, mutta ennen kaikkea tyhmemmiksi. Ihmiset ovat kehitelleet vaikka mitä turhaa ympärilleen ja näkevät siinä suurta arvoa.
Tämä sairastuttaa meitä ja taas on lisäpalveluille kysyntää.
Vähän sama kun hakkaisi tauotta vasaralla varpaaseensa ja lopettamisen sijaan napsisi kipulääkkeitä.
En pidä siitä millaiseksi tämä maailma on mennyt. Jos edes osasta turhasta hömpästä päästäisi ja keskityttäisi olennaiseen - olisi maailma parempi paikka elää.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
meillä homma on hallinnassa koska meidän huushollissa noudatetaan tuota kuvailemaani luonnollista järjestystä



en tiedä mihin sinä hassaat rahasi mutta yleisen elämänkokemuksen perusteella yleisiä tuhlauskohteita naisilla on:

-muotivaatteet ja -kengät
-kosmetiikka
-tyttöjen illat
-ulkomaanmatkat
-taide-esineet ja sisustuskrääsä
-ylikalliit kodintekstiilit (Vallila, Marimekko ym ym.)
Taidan olla meidän perheessä se, joka sijoittelee omat rahansa ja mieheni hassaa omansa johonkin typerään. Väitän myös, että miehet hassaaa rahojaan yhtälailla turhuuksiin vaikka kohteet on vähän erit. Sitä pärjää oikeasti vähän keskinkertaisemmallakin televisiolla tai simppeleimmillä kalastusvarusteilla.

Sinällään on huvttavaa, että mies kitisee kosmetiikkaan tai vaatteisiin panostamisesta ja viihtyy varsin hyvin kodikkassa kodissa hyvin pukeutuvan ja näyttävän vaimonsa kanssa, mutta kun selviää, että niihin kuluu rahaa, niin se onkin sitten kamalaa. Sensijaan naiselle on ihan oikeasti yhdentekevää onko kämpässä priima äänentoisto ja seinän kokoinen televisio.

Ehkä miehillekkin tekisi hyvää vähän panostaa ulkoiseen habitukseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Erottuaankin naiset elävät miesten maksamilla veroilla, joko töissä tai kotona lusmuten, ja ilman suomalaista intin käynyttä miestä sä puhuisit venäjää ja valuutta olisi rupla.
Aivan. Minulla on mieheni siittämät lapset ja jos miehet ei suojelisi perheitään, meistä kaikki puhuisi venäjää.
Niinhän mä juuri sanoin.

Mitä tuolee Suomen työllisyystilanteeseen, niin naiset taitaa tehdä ihan yhtälailla duunia kuin miehet.
 
Taidan olla meidän perheessä se, joka sijoittelee omat rahansa ja mieheni hassaa omansa johonkin typerään. Väitän myös, että miehet hassaaa rahojaan yhtälailla turhuuksiin vaikka kohteet on vähän erit. Sitä pärjää oikeasti vähän keskinkertaisemmallakin televisiolla tai simppeleimmillä kalastusvarusteilla.

Sinällään on huvttavaa, että mies kitisee kosmetiikkaan tai vaatteisiin panostamisesta ja viihtyy varsin hyvin kodikkassa kodissa hyvin pukeutuvan ja näyttävän vaimonsa kanssa, mutta kun selviää, että niihin kuluu rahaa, niin se onkin sitten kamalaa. Sensijaan naiselle on ihan oikeasti yhdentekevää onko kämpässä priima äänentoisto ja seinän kokoinen televisio.

Ehkä miehillekkin tekisi hyvää vähän panostaa ulkoiseen habitukseen :)
mikään pärisevä laite (moottorikelkka, vesijetti, crossipyörä...) ei ole turhuutta vaan miehen mielenterveyttä hellivä tähdellinen hankinta
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Taidan olla meidän perheessä se, joka sijoittelee omat rahansa ja mieheni hassaa omansa johonkin typerään. Väitän myös, että miehet hassaaa rahojaan yhtälailla turhuuksiin vaikka kohteet on vähän erit. Sitä pärjää oikeasti vähän keskinkertaisemmallakin televisiolla tai simppeleimmillä kalastusvarusteilla.

Sinällään on huvttavaa, että mies kitisee kosmetiikkaan tai vaatteisiin panostamisesta ja viihtyy varsin hyvin kodikkassa kodissa hyvin pukeutuvan ja näyttävän vaimonsa kanssa, mutta kun selviää, että niihin kuluu rahaa, niin se onkin sitten kamalaa. Sensijaan naiselle on ihan oikeasti yhdentekevää onko kämpässä priima äänentoisto ja seinän kokoinen televisio.

Ehkä miehillekkin tekisi hyvää vähän panostaa ulkoiseen habitukseen
👍👏

Meillä on nykyään teinipoika, joka pitää varsin topakasti huolen, että isä panostaa ulkoiseen habitukseen 🤣
 
vierailija
mikään pärisevä laite (moottorikelkka, vesijetti, crossipyörä...) ei ole turhuutta vaan miehen mielenterveyttä hellivä tähdellinen hankinta
Niin, mä en marise, vaikka mieheni jälleen ostaa uuden moottoripyörän, koska se harrastus on hänelle aina ollut tärkeä ja sellainen henkireikä. Olen mä itsekin mukana ollut.

Sitä vastoin nainen voi tykätä esim., että itsensä ehostaminen ja kauniisti pukeutuminen tai reissu, tyttöjen ilta pitää yllä sitä hyvää oloa. Eikös se ole tärkeintä, että molemmat voivat hyvin, koska siitä se parisuhdekin hyötyy?
 
Niin, mä en marise, vaikka mieheni jälleen ostaa uuden moottoripyörän, koska se harrastus on hänelle aina ollut tärkeä ja sellainen henkireikä. Olen mä itsekin mukana ollut.

Sitä vastoin nainen voi tykätä esim., että itsensä ehostaminen ja kauniisti pukeutuminen tai reissu, tyttöjen ilta pitää yllä sitä hyvää oloa. Eikös se ole tärkeintä, että molemmat voivat hyvin, koska siitä se parisuhdekin hyötyy?
kyllä nainen voi ylläpitää hyvää oloaan vähän halvemmakin

esim. marjastus ja sienestys on hyviä henkireikiä hameväelle
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Taidan olla meidän perheessä se, joka sijoittelee omat rahansa ja mieheni hassaa omansa johonkin typerään. Väitän myös, että miehet hassaaa rahojaan yhtälailla turhuuksiin vaikka kohteet on vähän erit. Sitä pärjää oikeasti vähän keskinkertaisemmallakin televisiolla tai simppeleimmillä kalastusvarusteilla.

Sinällään on huvttavaa, että mies kitisee kosmetiikkaan tai vaatteisiin panostamisesta ja viihtyy varsin hyvin kodikkassa kodissa hyvin pukeutuvan ja näyttävän vaimonsa kanssa, mutta kun selviää, että niihin kuluu rahaa, niin se onkin sitten kamalaa. Sensijaan naiselle on ihan oikeasti yhdentekevää onko kämpässä priima äänentoisto ja seinän kokoinen televisio.

Ehkä miehillekkin tekisi hyvää vähän panostaa ulkoiseen habitukseen

Sun mies on varmasti mun miehelle sukua.

Viime viikon reissulle sen oli ihan pakko saada uusi vapa. Tällä kertaa ei, ihme kyllä kallein, vaan se toisiksi kallein. Ja ehtihän se sillä neljä kertaa heittää ennenko nojasi sen vahingossa räkspökspoikki.

Ja sillä vanhalla, minkä puoliväkisin raahasin mukaan, se sit loppuviikon kalat ylös otti...


Ja joo, toi näytön koko. Meidän työkämppä on kolkyt neliötä ja mä yritän mennä lpi seinästä, naapurin puolelle, jotta näkisin koko kuvan ongelmitta... äänen saisi myös varmasti kuulumaan korsosta mikkolaan jos haluaisi... kaiuttimet, niiden pitää olla ne uudet, parhaat ja kalleimmat. Kun samainen versio mikä on, tulee alennusmyyntiin ni silloin pitää alkaa tähyillä uusia muka parempia.
 
vierailija
No niin kai se sitten on kun sinä sanot, tosin ne marjat ja sienet taitavat sinullekin kelvata.

Ja esim. alalla toimivalle yrittäjälle. Tiedä sitten, onko Eskolla hametta garderoobissaan.

Suomalainen loppukesän metsä täyttyy sieniaarteista. Vaalalaisen Sienestä Oy:n Esko Holopainen kertoo, mitä kainuulaismaastoista löytyy.

Esko Holopaisen mukaan valtaosa kainuulaissienistä menee kotimaisille ravintoloille.

- Meillä ajatus on jalostaa sienet niin valmiiksi, että ravintoloilla on helppo käsitellä niitä. Periaatteena on, että pakkasesta suoraan pannuun. Sienet saapuvat kokille valmiina pakkasesta pannuun paiskattavaksi.

- Olen itsekin keittiömestari koulutukseltani. Tänä päivänä ravintoloissa työväkeä on vähän ja keittiöt suunniteltu siten, että ruuanvalmistuksen on oltava helppoa ympärivuotisesti. Siitä olemme löytäneet markkinaraon. Jalostamme viipaleita ja kuutioita, tuotteita, jotka ovat helppoja käsitellä, Esko Holopainen tuumaa."

 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
No niin kai se sitten on kun sinä sanot, tosin ne marjat ja sienet taitavat sinullekin kelvata.

Ja esim. alalla toimivalle yrittäjälle. Tiedä sitten, onko Eskolla hametta garderoobissaan.

Suomalainen loppukesän metsä täyttyy sieniaarteista. Vaalalaisen Sienestä Oy:n Esko Holopainen kertoo, mitä kainuulaismaastoista löytyy.

Esko Holopaisen mukaan valtaosa kainuulaissienistä menee kotimaisille ravintoloille.

- Meillä ajatus on jalostaa sienet niin valmiiksi, että ravintoloilla on helppo käsitellä niitä. Periaatteena on, että pakkasesta suoraan pannuun. Sienet saapuvat kokille valmiina pakkasesta pannuun paiskattavaksi.

- Olen itsekin keittiömestari koulutukseltani. Tänä päivänä ravintoloissa työväkeä on vähän ja keittiöt suunniteltu siten, että ruuanvalmistuksen on oltava helppoa ympärivuotisesti. Siitä olemme löytäneet markkinaraon. Jalostamme viipaleita ja kuutioita, tuotteita, jotka ovat helppoja käsitellä, Esko Holopainen tuumaa."

Tää oli siis Kruutille.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Aivan. Minulla on mieheni siittämät lapset ja jos miehet ei suojelisi perheitään, meistä kaikki puhuisi venäjää.
Niinhän mä juuri sanoin.

Mitä tuolee Suomen työllisyystilanteeseen, niin naiset taitaa tehdä ihan yhtälailla duunia kuin miehet.
Naisten miehittämän julkisen sektorin palkat maksetaan miesten miehittämän yksityisen sektorin maksamista veroista.
 

Yhteistyössä