Näin Kelalta huijataan rahaa!!! - Härskeimmät kikat!

• Viestiketjun aloittaja hyi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
no etsihän mulle sitten ensi kesäksi. 2-4 eri kaupungin alueelta hain töitä, KAIKKI hommat kelpasi, laitoin n. 20 hakemusta joista osa samalla moneen eri paikkaan, en saanut kesätöitä. Että näin...
Esim. puhelinmyyntiin pääsee aina.
Siivoojaksi lähes aina.

Niin ja feissareista on aina pula.

ilkeä
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja ilkeä:
meidän naapurissa suu just tollanen pyrkyri. on eriasunnot miehensä kanssa tää meijän naapuri kämppä on näköjään se kakkos asunto. käyvät ehkä kerran kk näyttäytymässä ja taas pois. ja niin ne luulee että muut ei huomaa että se asunto on tyhjä. vittumaisinta tässä on se että täällä rivitalot on tosi tiukassa ja varsinkin kolmiot. ja tohonkämppään ois ollut halukkaita. olisivat ottaneet kakkosasunnoksi jonkun huonomman kämpän.

mitenhän tollasen vois käräyttää??
varmaan me :D
Riippuu missäpäin asustette? :)

ei aina niin kannattavaa
Alkuperäinen kirjoittaja hahaa:
Vähän outoa että nää kikat paljastetaan. Ihan hyvä tietää että kannattaa mielummin jäädä työttömäks ku kotihoidontuelle :D
Riippuu varmaan aikaisemmista tuista. itse sain 100 e enemmän liitosta, kuin kht olis ollu...

ff
Ainoa mikä on pikein, on tuo työttömyysrahan nostaminen kotihoidontuen sijaan. Huomattavasti suurempi raha...huomaa kuinka äitejä arvostetaan. Työtön kotonamakaaja saa enemmän rahaa ku äiti joka hoitaa lapsia siellä kotona. Huh!

Olen sitä mieltä että jos ei nyt ihan metsässä asu, JOKAINEN saa työpaikan tai sitten on helvetin tyhmä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keskituloinen:
Niinpä, keskituloiset ja asuntolainaa maksavat maksaa elämisestään suhteessa kaikista eniten. SILTI musta on suuremmoista, että asun alueella, jossa omistusasuntoja ympärillä, ihmiset fiksuja ja hyvin toimeentulevia, lasten kaverit kasvatetaan pyrkimään elämässä eteenpäin, ei pummeja, ei ördääjiä. Mulla työ josta nautin ja mukavia ystäväperheitä, joissa sama tilanne; ei siis näitä tukia huijaavia luusereita ympärillä. Väitän, että nautin enemmän tästä elämästä, kun siitä, että asuisin sossun maksamassa vuokrakämpässä, samanlaisten urpojen ympäröiminä, vaikka se oli ilmasta..:)

Samaa mieltä! En haluaisi edes lasteni kavereiksi luusereiden lapsia.
En minäkään ole varakas mutta aina työtä tehnyt ja omillani toimeen tullut. Sen esimerkin aion antaa myös lapsilleni.

öö
Opiskelijat jotka todellakin tekevät jotain elämänsä eteen ja äidit jotka kasvattavat lapsiaa kotona kun ovat pieniä. Sitten on työtön luuseri joka saa enemmän. MIKSI NÄIN?! :eek:
Miksi se ei ole toisinpäin. Eikö ETENKIN opiskelijoita pitäisi tukea eniten :eek:
Saatais synnyttäjienki keski-ikä alemmaksi joka on Suomessa jo ongelma.

Anniina
No mitä tämä huijaaminen kertoo sitten tästä yhteiskunnasta????

Sen että kotiäitejä ei arvosteta pätkääkään, työttömille maksetaan enemmän rahaa kun olevat kotona tekemättä töitä,kuin esim. 3lapsen äidille joka yksin hoitaa lapsiansa kotona 24/h.

-Oikea ratkaisu tähän tulisi olla se että kodinhoidontukea/vanhempainrahaa nostettava niin ylös ettei tarvitse "huijata" enempää.
(itse olen ja kituuttelen tällä kodinhoidontuella,saan kaikenmaailman yksinhuoltajakorotuksia yms. mutta silti sosiaalitoimiston laskelmien mukaan jään 110e vajeelle )

-Toiseksi työttömyysraha pienemmäksi kuin kodinhoidontuki/vanhempainraha/työmarkkinatuki(jossa oikeasti olet töissä )
Toisaalta työttömälle ei tarvitsisi maksaa mitään rahoja, sitten menkööt sossuun tai etsikööt kunnolla töitä!

Sekin on myös tosi että tässä nykyajan suomessa palkat ovat aivan pohjaluokkaa..

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä, keskituloiset ja asuntolainaa maksavat maksaa elämisestään suhteessa kaikista eniten. SILTI musta on suuremmoista, että asun alueella, jossa omistusasuntoja ympärillä, ihmiset fiksuja ja hyvin toimeentulevia, lasten kaverit kasvatetaan pyrkimään elämässä eteenpäin, ei pummeja, ei ördääjiä. Mulla työ josta nautin ja mukavia ystäväperheitä, joissa sama tilanne; ei siis näitä tukia huijaavia luusereita ympärillä. Väitän, että nautin enemmän tästä elämästä, kun siitä, että asuisin sossun maksamassa vuokrakämpässä, samanlaisten urpojen ympäröiminä, vaikka se oli ilmasta..:)

Samaa mieltä! En haluaisi edes lasteni kavereiksi luusereiden lapsia.
En minäkään ole varakas mutta aina työtä tehnyt ja omillani toimeen tullut. Sen esimerkin aion antaa myös lapsilleni.
Minä kans samaa mieltä.
Olemme nuori perhe ja asumme(onneksi enää hetken) talossa jossa toinen puoli on noita täynnä. Kuvottavaa ja en halua lasteni kavereiksi sellaisia.
Lapset oppii tavoille joita näkevät. Toivottavasti löydetään ihana asunto omistusasuntotalosta/alueelta! Äkkiä pois :D

tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Anniina:

Sen että kotiäitejä ei arvosteta pätkääkään, työttömille maksetaan enemmän rahaa kun olevat kotona tekemättä töitä,kuin esim. 3lapsen äidille joka yksin hoitaa lapsiansa kotona 24/h.

-Oikea ratkaisu tähän tulisi olla se että kodinhoidontukea/vanhempainrahaa nostettava niin ylös ettei tarvitse "huijata" enempää.
(itse olen ja kituuttelen tällä kodinhoidontuella,saan kaikenmaailman yksinhuoltajakorotuksia yms. mutta silti sosiaalitoimiston laskelmien mukaan jään 110e vajeelle )

-Toiseksi työttömyysraha pienemmäksi kuin kodinhoidontuki/vanhempainraha/työmarkkinatuki(jossa oikeasti olet töissä )
Toisaalta työttömälle ei tarvitsisi maksaa mitään rahoja, sitten menkööt sossuun tai etsikööt kunnolla töitä!

Sekin on myös tosi että tässä nykyajan suomessa palkat ovat aivan pohjaluokkaa..
Tätä peesaan. Voin oikeastaan irrottaa tuon yleisestä pummaamisesta, koska tuo on jo niin väärin. Ei Suomessa äitiyttä arvosteta. Työttömyyttä näköjään arvostetaan... Enemmän ne perheet sitä rahaa tarvitsevat.

Aino
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Opiskelijat jotka todellakin tekevät jotain elämänsä eteen ja äidit jotka kasvattavat lapsiaa kotona kun ovat pieniä. Sitten on työtön luuseri joka saa enemmän. MIKSI NÄIN?! :eek:
Miksi se ei ole toisinpäin. Eikö ETENKIN opiskelijoita pitäisi tukea eniten :eek:
Opiskelijoita ei kyllä arvosteta pätkääkään. Tuet on aivan minimissä.

Ajatteleppa tätäkin, opiskelijaa patistetaan ottamaan LAINAA,jos hän ei pärjää taloudellisesti opintotuella tai ei töitä saa.. Lainan joudut maksamaan takaisin.
MUTTA jos olet opiskelija ja sinulta on luottotiedot menneet niin saat sosiaalitoimistosta rahaa ILMAISEKSI jota ei tarvi koskaan maksaa takaisin!

Missä siis mättää??

Tasku Venus
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Työ- ja elinkeinotoimiston virkailija kertoo äideistä, jotka ilmoittautuvat vanhempainvapaan päätyttyä työttömiksi työnhakijoiksi. He jäävät käytännössä työttömyyspäivärahalla hoitamaan lasta kotiin, koska päiväraha on huomattavasti suurempi kuin kotihoidontuki.

Ei tämä minusta mitenkään huijaamista ole. Itse olin puolivuotta työtön kotiäiti ja jos olisin jäänyt odottamaan työkkärin tarjouksia olisin edelleen kaksi vuotta myöhemminkin. Useimmat tuntemani kyllä ihan oikeastikin hakevat töitä, vaikka olisivat kotona vuodenkin. Tietyillä aloilla kun työt on todella tiukassa tai niitä on jaossa vain tiettyyn aikaan vuodesta. Esim. luokaopettajan on aika vaikea työllistyä kesken lukuvuoden.
Ei minustakaan. :eek: Itse juuri olen ilmoittautunut työttömäksi jokin aika sitten, enkä todellakaan rahanhuijaustarkoituksessa. Enkä mä saa ku ehkä tyyliin 100 e enemmän. Juuri tänään kävin työhaastattelussa. Onks tää nyt niin että jokaista joka tekee noin, niin heti epäillään huijaamisesta?

joskus kusauttanut
Ensinnäkään sosku ei välttämättä maksa rästivuokria. Tuo on härskiä.
Pahempia väärinkäytöksiä mielestäni nykyään nämä yh:t jotka olevinaan elävät yksin lapsineen. Mies kuitenkin siinä, maksaa ruokaa, laskuja mutta nainen ottaa asumistuet, yh-korotukset, ehkäpä soskustakin rahaa työttömänä. Nämä pitäisi kusauttaa, näitä on paljon ja niihin menee paljon rahaa.

luuseriko..no way
työtön luuseri? en ainakaan itse koe olevani luuseri vaikka olenkin elämäni aikana ollut kaksi kertaa työttömänä, toisella kertaa 5kk ja toisella kertaa 2kk, ja hakemuksia tuona aikana tein useita.
miksi siis sille kotona laiskottelevalle äidille pitäisi maksaa enemmän, kuin tälle työttömälle luuserille? mitä se kotona makaava äippä tekee enemmän kuin työtön luuseri? kyllä mulla ainakin on ollut lapset hoidettvana siinä työn ohella ja työttömänä ollessa päivähoitopaikkakin on ollut osaikaisena sen ajan kun työtön olen ollut, ja ihan siitä syystä, ettei paikkaa ole menetetty.
sitäpaitsi olen maksanut vuosia liiton rahoja, joten olen oikeutettu saamaan työttömänä korkeampaa rahaa kuin kotona oleva äiti.

kerran
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Entäs tämä tilanne (joka on omalla kohdalla ajankohtainen):

Olen opiskelija, eronnut lasteni (3 kpl) isästä ja seurustelen. Ei ole mitään järkeä muuttaa yhteen, sillä uusi mies joutuisi elättämään lapsiani usealla sadalla eurolla kuukaudessa. Nyt saan asumistukea 500 ?/kk -> se pois. Lapsilisän yh-korotus 140 ? -> pois. Hoitomaksut nyt 0 ?, yhdessä tulisi maksettavaa n. 250 ?.

Vaikka asumiskulut periaatteessa puolittuisivat, joutuisin yhdessä maksamaan vuokraa n. 400?/kk. Nyt maksan 200 ?. Eli mies joutuisi maksamaan puolet minunkin asumiskuluistani, sillä tuohon 200 euroon minulla on juuri varaa, 400:aan ei.

Tässä tilanteessa olisi taloudellisesti täysin kestämätöntä muuttaa yhteen.
Mutta te ette asukaan yhdessä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa mies:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Työ- ja elinkeinotoimiston virkailija kertoo äideistä, jotka ilmoittautuvat vanhempainvapaan päätyttyä työttömiksi työnhakijoiksi. He jäävät käytännössä työttömyyspäivärahalla hoitamaan lasta kotiin, koska päiväraha on huomattavasti suurempi kuin kotihoidontuki.

Ei tämä minusta mitenkään huijaamista ole. Itse olin puolivuotta työtön kotiäiti ja jos olisin jäänyt odottamaan työkkärin tarjouksia olisin edelleen kaksi vuotta myöhemminkin. Useimmat tuntemani kyllä ihan oikeastikin hakevat töitä, vaikka olisivat kotona vuodenkin. Tietyillä aloilla kun työt on todella tiukassa tai niitä on jaossa vain tiettyyn aikaan vuodesta. Esim. luokaopettajan on aika vaikea työllistyä kesken lukuvuoden.
Näin meilläkin tehtiin eikä kannettu siitä edes huonoa omaatuntoa. Esikko sai alkunsa kun äipän työsuhde näytti katkeavan (firma lopetti toimintansa äitiysloman aikana). Äitiysloman jälkeen vähän aikaa "työttömänä" kunnes alkoi seuraava äitiysloma.

Toisen äitiysloman jälkeen löytyi heti uusi duunipaikka. Eli tuo äitiyslomien välinen aika kotihoidontukea oltiin paremmalla tuella. Muuten ei meidän perheessä olla työttömyyskorvauksilla oltu. Työkkärin virkailija selvästi käsitti missä mennään mutta ei v*ttuillut asiasta lainkaan.
Aika hiljaista voi työmarkkinoilla olla jos sulla on pieni lapsi ja olet uudestaan raskaana... Että sikäli en kyllä tiedä mikä osuus tuossa nyt on sitä tukien väärinkäyttöä. Jos oikeasti ilman omaa syytä on sieltä ekasta työpaikasta tullut irtisanotuksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja luuseriko..no way:
työtön luuseri? en ainakaan itse koe olevani luuseri vaikka olenkin elämäni aikana ollut kaksi kertaa työttömänä, toisella kertaa 5kk ja toisella kertaa 2kk, ja hakemuksia tuona aikana tein useita.
miksi siis sille kotona laiskottelevalle äidille pitäisi maksaa enemmän, kuin tälle työttömälle luuserille? mitä se kotona makaava äippä tekee enemmän kuin työtön luuseri? kyllä mulla ainakin on ollut lapset hoidettvana siinä työn ohella ja työttömänä ollessa päivähoitopaikkakin on ollut osaikaisena sen ajan kun työtön olen ollut, ja ihan siitä syystä, ettei paikkaa ole menetetty.
sitäpaitsi olen maksanut vuosia liiton rahoja, joten olen oikeutettu saamaan työttömänä korkeampaa rahaa kuin kotona oleva äiti.
Mitense synnyttäjien keski-ikä on ongelma??? Opiskelijoita pitäis tukea synnyttämään kesken opintojen? Mitä HÄH?

tietoa kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Olen sitä mieltä että jos ei nyt ihan metsässä asu, JOKAINEN saa työpaikan tai sitten on helvetin tyhmä.
Kesäkuussa 2010 avoimia työpaikkoja on ollut 57 990 ja työttömiä työnhakijoita 275 580. (lähde: työ- ja elinkeinoministeriö). Selvitätkö ystävällisesti, miten JOKAINEN voi saada työpaikan?

peesi
Ihana! Peesaan sua isosti! =)

Paukku
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Anniina:

Tätä peesaan. Voin oikeastaan irrottaa tuon yleisestä pummaamisesta, koska tuo on jo niin väärin. Ei Suomessa äitiyttä arvosteta. Työttömyyttä näköjään arvostetaan... Enemmän ne perheet sitä rahaa tarvitsevat.
Minä peesaan myös!!!!!

Mä en tajua tätä jatkuvaa kitinää siitä kuinka äitejä ei arvosteta ja blaa blaa. Onko se yhteiskunnan maksama raha teidän mielestänne ainoa jolla äitiyttä voi arvostaa?

Äidit voisivat ihan itse arvostaa sitä omaa äitiyttään ja tehdä lapsia sen verran mitä itsellä on varaa elättää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pera Aukko:
Mä en tajua tätä jatkuvaa kitinää siitä kuinka äitejä ei arvosteta ja blaa blaa. Onko se yhteiskunnan maksama raha teidän mielestänne ainoa jolla äitiyttä voi arvostaa?

Äidit voisivat ihan itse arvostaa sitä omaa äitiyttään ja tehdä lapsia sen verran mitä itsellä on varaa elättää.
Tämäkin on ihan totta, mutta koskee yhtälailla myös isejä!!!

Yhteistyössä