nää illat on jo kamalia!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa löytää keino!
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa löytää keino!
miten mä saan lapset nukumaan ilman itkua?
aina jää paha mieli, kun laitaa heiät vikaa kertaa nukkumaan. :(
ekalla kerralla menevät kiltisti peteihinsä, ja sitten pomppivat monta kertaa pois.
viimesellä kerralla mä varotan, että jos eivät mene nyt sänkyyn niin äiti suuttuu.
siihen se sitten menee, ja paha mieli jää kaikille kun äiti karjuu.
lapset 3 ja 5vuotiaat.
 
Joopa
Ihan sama juttu. Ei auta kiristykset tai lupaukset tai uhkailut. Ja aamulla hertään silti ajoissa. Puolen yön aikaan nukkumaan. Mistä sitä sais niille tarpeeksi unta?
 
onnekas neljän lapsen äiti
Että noudatatte niitä teille sopivia iltarutiineja: kylpy/suihku/pikkupesut, hammaspesu, pissalla käynti, tilkan juonti, iltapusut. Sitten toinen saa valita kirjan mikä luetaan (tai molemmat) tai kasetin joka laitetaan päälle. Sitten luet sen kirjan, silität päät ja menet pois. Sängystä ei tulla pois, ei huudella ei mitään vaan nukutaan. Jos villitsevät toinen toisiaan laita kerrossänkyyn tai eri huoneisiin. Lahjoa ja palkita voi myös. jOKA KEerran kun nätisti nukkumaan aamulla saa tarran tai viinirypäleitä tai mikä nyt mielekästä onkaan.
meillä jo 1,5 v kanssa helppoa; sanon että nukkumaan, mennään yhdessä käsikädessä (tai hän sylissä) vessaan siellä pikkupesut, hampaat, vesitilkka jne, sitten pusutetaan muut ja vilkutetaan ja kannan hänet sänkyyn, halitaan ja pussataan. Muumipeikko viereen ja vilkutus. Yleensä vielä käydään läpi parilla sanalla mitä huomenna tehdään: leikitään autoilla, mennään puistoon...tämä jotenkin hänelle tärkeää, tarkistaa että huomenna vielä jatkuu kivat jutut... Jätän oven aina auki että hän kuulee mut olkkarista (telsun kyllä enemmänkin...mutta näkyy valo ja tuttuja ääniä kuuluu)

Noin kerran viikossa joudun menemään kerran kun hän itsee, silitän tai otan syliin ja silitän ja laitan takaisin kun rauhoittuu. Yleensä ei kuulu kun joku pihahdus ja uni vie menneessään...

Tietysti kaikki lapset ei o samanlaisia, mutta kannattaa koittaa pitää kiinni tiukasti joistain rutiineista, ainakin jos ne toimii
 
ap
rutiinit on, iltapala- ja pesu, sadut (tai lukevat hetken omissa sängyissään kirjaa),valot pois ja nukkumaan.
molemmat eri huoneissa, omissa sängyissään.
ovat olleet koko pienen elämiensä aikana omissa huoneissa ja omissa sängyissään.
aamuisin saattavat kavuta vanhempinen sänkyyn.
mutta nyt kuukaden, jos ei enemmänkin, tää juttu menee jo yli niin että kiehuu! :/
mulle hihitellään, kun komennan, tai sitten juostaa äkkiä sänkyyn ku kuulevat mun tulevan.
mä en ymmärrä heitä ollenkaan. onko tämä joku tarkoitus saada mut kiehumaan yli äyräiden, ja raivostumaan pahasti? niin siinä tulee vielä käymään mikäli tää ruljanssi jatkuu.
tuntuu että tekevät musta pilkkaa.
ennen meni niiiin hyvin. mutta nyt on nyt, ja kuria meillä on aina ollut.
mutta nyt vaan tutnuu että mikään ei tehoa.
meilläkin jos jotain sanotaan (esim. nurkkaan, tai päätyynyyn) niin se kans toetuteaan heti toisella kerralla jos ei tottele.
ettei se siitä oo kiinni etteikö kuria ois, tai uskottavuutta.
 
onnekas...
tiedätkös ihan älyttömän söpöä. Tiedän ettei susta nyt tunnu siltä, mutta he ovat muodostaneet oman parivaljakon ja kokeilevat nyt sua. Heillä on tiimi jonka tehtävänä on kokeilla rohkeuttaan ja taitojaan. Kaippa ne on vaan niin "apinoita" että elämän on niin ihanaa ettei mallttais nukkua vaan tehtävää olis paljon. Äitin kiukkuuntuminen on toisaalta jännittävää (leijona joka karjaisee) vaikka tietty hiukan liian pelottavaakin.
Ehkä toi on vaan joku vaihe, älä murehdi, jos tekee just noin kun sä/te niin eihän siinä paljon parannettavaa ole. Ehkä se palkitseminen vois auttaa. Tai osta sellaiset sammakot jotka rääkäisee kun ohi menee, kuulet kun hiippailu alkaa. Tai sitten juoksutat niitä illalla niin paljon, että on niin väsyneitä että sammuu. Tai satulevy joka saa jäädä pyörimään, mutta jos lähtee sängystä lähtee myös levy tms.
 

Yhteistyössä