Naapurit pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homealone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

homealone

Vieras
Huh. Olen yksin kotona viikonlopun, ja perhana että pelottaa.
Naapureilla on tapana tapella melkein joka ilta/yö, etenkin viikonloppuisin. Äsken mies siellä huuteli apua ja jotain tavaroita taisi lennellä. Nainen huusi myös jotain. Jotain vieraitaki niillä on, juhlat. Joka kerta se on tuota samaa, apua huutelee molemmat, toisiaan sanovat hulluksi ja heittelevät tavaroita. Koira haukkuu ja juoksee lujaa vauhtia.
Joku naapuri siitä tekee ilmoituksia, itse en ole uskaltanut kun niin perhanan vihainen pariskunta muutenkin. Ihmeen vihanen ilme aina kun tulee vastaan, tekee mieli juosta karkuun. Mies on kyllä vähän kai tossun alla, pistää ihmettelemään miksei ota ja lähde, kun nainen tuntuu aina alottavan riidan ja olevan se hyökäävämpi osapuoli.
Ja sitten naapurirapussa samanlainen meininki, siellä vaan tavarat lentää parvekkeelta alas asti. Viimeyönä oli mennyt telkkari ja tietokoneen näyttö, sitä ennen tuoleja ja stereoita.
Oon niin arka ja mielikuvitus juoksee, en meinaa saada nukuttua kun ei oo miestä suojelemassa. Vaikka ei vielä oo kukaan meille mitään pahaa tahtonut, oveen joskus yöllä kolkuteltu ja aamulehti varastettu muttei kummempaa. Silti on valot päällä ja parvekkeenki ovi lukossa öisin.
Hiton huono juttu oli että joutui muuttaan tällaseen kaupunginosaan, missä asuu kaikenlaisia "laitapuolen kulkijoita".
Kunhan kirjottelin jotta saa muuta ajateltavaa... Onko muilla tällasta naapurustoa? Miten selviitte siellä?

Meillä oli kerran naapurina mies, joka oli ihan outo hiippari. Kiipeili pitkin parvekkeiden kaiteita, hajoitti oman ovensa.
Mä jotenkin aina pelkäsin, että mitä se keksii tehdä. Vaikka sytyttää tulipalon....
Onneksi se sai lopulta häädön.

Kurjaa, jos sattuu hirveet naapurit.

Miehen kaverin vanhempien naapuri oli ihan pimeä. Pojat soittelivat aitassa pihalla ja setä tuli aina huudattamaan moottorisahaa siihen viereen, tontin rajalle. Ja miehen vanhempien naapuri tuli jonkun vasaran kanssa heilumaan, kun pojat soittivat autotallissa... kaikenlaisia hulluja.

Meille tommoset häiriköinnit ja pelottavuudet rajoittuu onneksi vaan randomeihin ovikellon soitteluihin ja yläkerran akan päivittäiseen huutamiseen. Toista oli siskolla, kun vielä "hienommalle" alueelle päätti muuttaa. Asuu ekassa kerroksessa ja on vuosien varrella monia kymmeniä kertoja herännyt yöllä siihen, kun joku on tullut rapunovesta läpi. Yläkerrassa asui silloin joku huumediileri, jonka ovea kävivät velkojat hakkaamassa ja kerran jopa kirveellä. Älämölö on kuulemma kammottava kun viereisessä rapussa maan tasalla asuu romaniperhe ja lähellä on jotai avohoitoasuntoja vinksahtaneille :D Muuten ihan mukava alue, kallis ja täynnä omakotitaloja ja siistejä rivareita, mutta ne kaksi kerrostaloa jotka on siihen keskelle läntätty, on ahdettu täyteen kaiken maailman porukkaa :D

Aika nössö oot jos et uskalla edes valituksia tehdä. Ei tartte henkilökohtaisesti mennä niille sanomaan jos ne on jotain sekopäitä mutta helvetin naurettavaa on ettet uskalla tehdä valitusta isännöitsijälle tms. kun ei ne sieltä saa kertoa kuka on valittanut.

[QUOTE="miii";23340174]hyi mitä porukkaa :/ kannattaisko koittaa ettiä uutta kämppää...[/QUOTE]

Sitä tässä on tehty jo tänne muuttamisesta asti. Edellisessä asunnossa oli pitkä irtisanomisaika ja jouduttiin tyhjän päälle kun ei saatu asuntoa silloin, jouduttiin sitten tulemaan tänne, ainoaan paikkaan mihin päästiin, ja nyt ei päästä pois raha-asioiden takia.

Olen monesti lapsena ollut tuollaisessa kämpässä, jossa ihmiset hakkas toisiaan tuoleilla, heitteli telkkareita yms, välillä siten että yhdessä huoneessa oli ainoastaan ehjä ikkuna johon kaikki pakkautui nukkumaan kun oli ainoa mesta jossa juuri ja juuri tarkeni. Ihana oli keräillä niitä tavaroita uteliaiden naapureiden silmien alta aamulla. Juu, kännisiä olivat.
Joskus yksi ampui piekkarilla sisällä ja miekalla huiteli vaimoaan, onneksi ei osunut...
Huh mikä lapsuus!

Meillä asui pari vuotta sitten sekopää-pariskunta naapurissa. Väittivät että me metelöimme ja hakkasivat itse päivin öin seiniä. Huorittelivat minua kun törmättiin rapussa. Viikonloppuisin kännäsivät ja riitelivät keskenään, saattoivat käydä hakkaamassa meidän ikkunoitamme.
Ulkopuolisille esiintyivät aina sivistyneesti ja pitkään ei meitä uskottu mutta lopulta saatiin muutkin naapurit näkemään mikä on totuus ja yhteistuumin häädettiin sekopäät pois.

Aika nössö oot jos et uskalla edes valituksia tehdä. Ei tartte henkilökohtaisesti mennä niille sanomaan jos ne on jotain sekopäitä mutta helvetin naurettavaa on ettet uskalla tehdä valitusta isännöitsijälle tms. kun ei ne sieltä saa kertoa kuka on valittanut.

Olen joo aika nössö, ei voi mitään.
Joku naapuri niistä kuitenkin valituksia tekee kun se nainen siitä joskus rapussa mekastaa, haukkuu muita asukkaita mielenterveyspotilaiksi ja yrittää vakuuttaa naapureille että he ovat hyvin hiljaisia, kuten heidän koiransakin, joka haukkuu päivät pitkät yksin asunnossa.
Ja muistanpa lapsuudestani sellaisen tapauksen missä isännöitsijä oli kertonut naapurille että äitini oli tehnyt tästä valituksen, ja mikä draama siitä seurasi. En halua ottaa sitä riskiä kuitenkaan.

[QUOTE="Yksvaan";23340247]Olen monesti lapsena ollut tuollaisessa kämpässä, jossa ihmiset hakkas toisiaan tuoleilla, heitteli telkkareita yms, välillä siten että yhdessä huoneessa oli ainoastaan ehjä ikkuna johon kaikki pakkautui nukkumaan kun oli ainoa mesta jossa juuri ja juuri tarkeni. Ihana oli keräillä niitä tavaroita uteliaiden naapureiden silmien alta aamulla. Juu, kännisiä olivat.
Joskus yksi ampui piekkarilla sisällä ja miekalla huiteli vaimoaan, onneksi ei osunut...
Huh mikä lapsuus![/QUOTE]

Huh huh, ei kuulosta yhtään mukavalta.
Onneksi tällä pariskunnalla ei ole lapsia... Paitsi se koira, josta riidat yleensä kuuluvat johtuvankin.

Meillä ei naapureissa mitään, mutta keskellä yötä joskus nuoriso(?) käy soittelemassa ovikelloa...Tai kai nekin jostain lähistöltä tulevat. Ne on jo tarpeeksi. Tiedä mitä muuta keksivät pihalla tehdä. Joskus toivoisin asuvani kerrostalossa, siellä olisi vain yksi ovi ja ikkunat korkealla. Inhottava tunne jos pitää kotonaan pelätä.

[QUOTE="vieras";23340466]Osta oma kämppä paremmalta alueelta?[/QUOTE]

Näin. En näe yhtäkään syytä, miksi kenenkään pitäisi asua vastoin tahtoaan vuokratalokasarmeissa, joihin pääsee asukkaaksi ihan ketä tahansa. On mustalaisia, mamuja, narkkareita, linnasta kotoutuneita jne., joilla sossu maksaa vuokrat. Pakkohan niidenkin onjossakin asua, mutta ei mun naapurissani. Kiitos:)

Yhteistyössä