Naapurit kuriin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toinen naapuri

Vieras
Onko kokemuksia millä saisi tontille tunkeutuvat, ikkunoista kurkkivat ja joka paikassa kyyläävät naapurit kuriin? Asiasta sanominen ei auta. Sanottu on, nätisti ja rumasti. Hiljaa ja kovaa. Mikään ei auta.

Mitään varsinaista fyysistä vahinkoa ei ole ainakaan vielä tapahtunut. Minua vaan ällöttää tuollainen tarkkailu. Esimerkkinä tapaus kun olin vauvan kanssa päiväunilla ja heräsin ovikellon soittoon, naapurin ensimmäinen kommentti: "eikös ne päiväunet ala olla jo nukuttu"... Ja tämä siis vaan yksi esimerkki.

Esimerkkejä olisi todella paljon ja luulempa etten ole yksin näiden kokemuksien kanssa. Omalla kohdallani tämä vaan on ensimmäinen kerta kun tämmöistä tapahtuu, enkä voi ymmärtää tämmöisen käytöksen motiivia. Tämä ihminen saattaa kuljeskella ja tutkiskella meidän pihalla tai vaan seistä ja tuijottaa. Omituista.

Entäs jos kokeilisit sellaista että menisitkin heidän pihaansa lorviskelemaan ja tutkiskelemaan juttuja ? Josko sitten hoksaisivat että eihän noin tule käyttäytyä.

Onko kokemuksia millä saisi tontille tunkeutuvat, ikkunoista kurkkivat ja joka paikassa kyyläävät naapurit kuriin? Asiasta sanominen ei auta. Sanottu on, nätisti ja rumasti. Hiljaa ja kovaa. Mikään ei auta.

Mitään varsinaista fyysistä vahinkoa ei ole ainakaan vielä tapahtunut. Minua vaan ällöttää tuollainen tarkkailu. Esimerkkinä tapaus kun olin vauvan kanssa päiväunilla ja heräsin ovikellon soittoon, naapurin ensimmäinen kommentti: "eikös ne päiväunet ala olla jo nukuttu"... Ja tämä siis vaan yksi esimerkki.

Esimerkkejä olisi todella paljon ja luulempa etten ole yksin näiden kokemuksien kanssa. Omalla kohdallani tämä vaan on ensimmäinen kerta kun tämmöistä tapahtuu, enkä voi ymmärtää tämmöisen käytöksen motiivia. Tämä ihminen saattaa kuljeskella ja tutkiskella meidän pihalla tai vaan seistä ja tuijottaa. Omituista.

Oliko sillä jotain asiaa kun tuli oven taa vai oliko asia, että nyt on nukuttu tarpeeks? En tiedä mitä tuollaiselle voi tehdä..Soittaa poliisit, mutta sitten voi mennä pahemmaks. Aika ahdistavaa!

En halua mennä heidän pihalleen seisoskelemaan :) Se voisi kyllä olla ihan hyvä idea. Minulla ei sinänsä ole mitään heitä vastaan. Ei oikeastaan kiinnosta heidän elämänsä lainkaan. Olen yleensäkin sitä mieltä että jokainen elää omassa kodissaan omalla tyylillään eikä se kenellekään kuulu.

Siis kyse on tässäkin siitä että miksi minä sitten en saa olla rauhassa? Onko tämmöisiä häiriköitä siis vaan pakko sietää? Vai onko parasta opetella itsekin häiriköksi?

Pihasta on aidattu noin puolet ja koirakin löytyy... On vaan ilmeisesti parempi jatkossa jättää koira aidan toiselle puolelle vahtiin. Pihasta se ei lähde kuin korkeintaan kissan perään mutta tulee kyllä takaisin. Mutta kenen vastuulla se sitten on jos koira käy kiinni naapurin kannikkaan kun se itse ensin tunkeutuu toisten tontille?

Pihasta on aidattu noin puolet ja koirakin löytyy... On vaan ilmeisesti parempi jatkossa jättää koira aidan toiselle puolelle vahtiin. Pihasta se ei lähde kuin korkeintaan kissan perään mutta tulee kyllä takaisin. Mutta kenen vastuulla se sitten on jos koira käy kiinni naapurin kannikkaan kun se itse ensin tunkeutuu toisten tontille?

Sun vastuulla, vaikka laittaisit porttiin kyltin, että varo vihaista koiraa.

Kokemuksesta sanon, että sairaalloiselle uteliaisuudelle ei voi yhtään mitään. Jos sitä omaa elämää ei ole tai ei uskalla elää kuten haluaisi, tai käy joku kateeksi, niin otetaan kohteeksi.

sun tapaus kuulostaa säälittävän sairaalta. Pahempaa on nämä, jotka esittävät että eivät kyttää, vaikka eivät mitään muuta teekään. Yksikään vieras ei pääse käymään, että ei tarkasti rekisteröidä. Jopa ikkunoista katsellaan sisään.

Kokemusta on ihmisistä, joiden homma seistä päivät tiellä vahdissa.

Tuossa tapauksessa voi vain muuttaa pois tai jättää täysin omaan arvoonsa ihmiset.

Kai tähän täytyy jokin ratkaisu olla. Jos vaan kyttäisikin tuolla tiellä tai omalla tontillaan mutta kun tunkee tänne kielloista huolimatta jatkuvasti. Viimeksi tänään aamulla. Täytyyhän ihmisten saada olla rauhassa kotonaan.

:D ei ole miehen sukulainen. Ei tunneta entuudestaan näitä ihmisiä millään tavalla. Sehän tässä ihmetyttääkin että miten täysin ventovieraiden ihmisten asiat voi kiinnostaa noin paljon. Kattois ennemmin vaikka telkkaria kuin meidän tekemisiä. Varmasti olisi mielenkiintoisempaa.

Miehen sukulaisten kuriin saaminen onkin sitten aivan oma lukunsa, ja todennäköisesti mahdotonta :)

Mä aitaisin pihan umpeen ja jättäisin koiran vapaaksi sinne. Voihan siihen porttiin laittaa vaikka ovikellon ja jonkun lapun tai lukon. Tai sitten ostat vaan raakasti sähköaidan sinne :D

Poliisiin on varmaan turvauduttava kun en yhtään helvetin enkeliä tunne ;)

Inhottaa vaan tämmöiset tilanteet. Mistä lie tuollaisia hörhöjä sikiää? Onkin naurettu miehen kanssa että puoli vuotta omakotitalossa ja ovikello on soinut useammin kuin viiteen vuoteen rivitalossa...

Yhteistyössä