Naapurissa käy perhetyöntekijä, että rouva saa nukkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä uskon, että rouvalla on ihan hyvä syy perhetyöntekijän apuun ja hienoa, että apua saa!

Esim jos on masentunut, sitä harvemmin naapureille mennään kertomaan, useimmiten esitetään aivan muuta.

Ja meilläkin 10kk vauva huutaa öisin monta tuntia, tuollaisesta voi tulla uupumusta.

Minusta olisi kamalaa jos itse saisin apua kun sitä tarvitsisin ja naapurini spekuloisivat selkäni takana avun todellista tarvetta :(

Itse sairastin synnytyksen jälkeisen masennuksen ja terapiassa ja neuvolassa kyseltiin useaan otteeseen haluaisinko perhetyöntekijää auttamaan kodin hoidossa vaikka tosiaan oli vain yksi lapsi. Itse en kyseistä palvelua halunnut käyttää, mutta voisin hyvinkin kuvitella että olisi masentuneen äidin hoidosta kyse.

Tuskin miehensä haluaa huudella vaimonsa masennuksista vaan kuittaa ne ulkoilut naureskeluilla vaimon omasta ajasta. Fiksu mies ja mahtavaa, että on noin osallistuva!

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Oisko paha masennus? Ei kai muuten noin helposti saa perhetyöntekijää? Missä meidän perhetyöntekijä luuraa? Minäkin haluan nukkua!!!

En tiedä, vaihteleeko kunnittain tämä asia, mutta meillä Tampereella tosiaan neuvolassa kysytään tarvetta perhetyöntekijän avulle ja sitä myös suositellaan, jos perheessä alkaa voimat loppua. Että nyt vaan ottamaan yhteyttä sinne ja hakemus vetämään!

Miten jotkut ihmiset vaan jaksaa kytätä ja ihmetellä niin paljon toisten asioita. Sitä mä ihmettelen. Siis ymmärränhän mä toki luontaisen uteliaisuuden, mutta toisilla se asenne on jo valmiiksi niin negatiivinen ja sit oikein kytätään ja haetaan vikoja... ihmiset ON omituisia.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Perhetyöntekijän saa käymään kuka vaan, joka neuvolassa ottaa asian puheeksi.

Ei saa. Ainakaan täällä.

Niinkuin tuossa aiemmin lisäsin, en tiedä onko kunnittain vaihtelua tässä asiassa. Pointti oli kuitenkin se, että tämän ketjun aiheena oleva naapurin rouva oli varmasti saanut ansaittua tukea.

Ap: olet uskomaton kyylä! Mitä naapurisi asiat sinulle kuuluvat ja tulet vielä tänne niitä spekuloimaan. Ei ole sinun asiasi miettiä kelle perhetyöntekijän palvelut kuuluvat ja kelle ei. Voi todellakin olla että vaimo sairastaa masennusta ja sitten on vielä tuollainen kyylä puhumassa pahaa takanapäin! Tutustuisit heihin ja olisit tukena, sensijaan että vaikeutat pahoilla puheillasi heidän elämäänsä. Tuollainen kyylä on jo varmaan ehtinyt kertoa "havaintonsa" muillekin naapureille. Häpeäisit!

mistä ap tiedät että on perhetyöntekijä rikä ihan omalla rahalla palkattu hoitaja?
taitaa sulla aikaa olla kyttää naapureita kun noin tarkkaan tiedät heidän aikataulut.

minä tasan varmaan palkkaisin hoitajan jos haluaisin nukkua rauhassa välillä,
lapsi 1v1kk, mulla ei masennusta eikä muitakaan ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Perhetyöntekijän saa käymään kuka vaan, joka neuvolassa ottaa asian puheeksi.

Ei saa. Ainakaan täällä.

Niinkuin tuossa aiemmin lisäsin, en tiedä onko kunnittain vaihtelua tässä asiassa. Pointti oli kuitenkin se, että tämän ketjun aiheena oleva naapurin rouva oli varmasti saanut ansaittua tukea.

Joo, varmasti onkin apunsa ansainnut. Mutta, kunnittain on ikävä kyllä suuriakin eroja.

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
että noin hyvin naapuri tietää muiden asiat.onpas tuttua ,huoh

Näin just =( ja ei riitä, että itse on tietävinään naapurinsa asiat...pitää vielä kaikelle kansalle laitta ihmeteltäväksi =(
...kas kun ei nimeä ja osoitetta vielä laita, että mistä tällaisen "laiskimus" äidin tavoittaa!!

Mä en ymmärrä mistä näitä kyyliä sikiää ja miten he kehtaavat tällaisia asioita levitellä...varmasti mustamaalannut tämän ko. äidin jo muille naapureille ja kylän ämmille!!!

meilläkin käy perhet.tekijä silloin tällöin kun taarvin päästä asioille.

Hoitaja on 2, v lapsen kanssa sitten.

Meillä ei masennustaustaa mutta alttiutta voisi olla sillä meillä ollut suuri perheenjäsenen menetys vuosi sitten...(oma lapsi)

Yhteistyössä