Naapurin vinkuva koira!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraton.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraton.

Vieras
Uudet naapurit ja vinkuva koira. Aina kun talon väki poissa koira vinkuu naapurissa. Aluksi oltiin niin, että noh ei haittaa. Vaan nyt kun tämän päivän aamusta tähän asti väki poissa alkaa tuo uikkaminen ja vinkuminen ottaa aivoon. Ainkin 11h tuntia koira ollut yksin kotona....ja vinkunut....

Tottakai se vinkuu, jos joutuu tollaisia aikoja olemaan yksin kotona. Eihän sen virtsarakkokaan kestä yhtätoista tuntia putkeen, ei ihmisenkään kestäisi.
Toihan on jo eläinrääkkäystä. Laita sille naapurille lappu, että koira vinkuu päivät pitkät ja miten pitkiä aikoja se joutuu oikein olemaan yksin kotona. Tai soita sille. Mä esittäisin asian niin, että olen nyt huolissani siitä koirasta ja jotakin pitää tehdä koiran hyvinvoinnin eteen.

Moni ei tiedä, että koira vinkuu... koska ei ne silloin vingu ku omistaja on kotona! En mäkään olisi moista tiennyt, mikäli naapuri ei olisi asiaa kertonut eli sanomaan vaan!

Reippaasti kertomaan vaan. :)
Meidän koira kärsii eroahdistuksesta, mutta tiesin itse että vinkuu kotona. Naapureilta vain kysäisin kuinka pahasti koira huutaa. Onneksi meillä niin mukavat naapurit että ovat jaksaneet olla kuulolla koko tämän puolivuotta jonka olemme kovasti töitä tehneet asian eteen. Nyt asiat jo paremmin.

Eli ehdottomasti voit ystävällisesti kertoa heille asiasta niin voivat alkaa tehdä asialle jotain.Mutta minun silmääni pistää tuo aika jonka koira on joutunut olemaan yksin. Onko useinkin noin kauan yksin?? Noin ei pitäisi missään nimessä olla!!

En ymmärrä, miksi ei voi naapurille sanoa suoraan että heidän koiransa vinkuu alituiseen?
Todennäköistä etteivät edes tiedä siitä,kun eivät tapaa vinkua omistajien paikalla ollessa.
Sen voi mainita ihan nätistikin, ei tarvii huutaa perkeleiden kera.

Nyt vasta ensimmäisen kerran ottaa oikeasti päähän vinkuminen. Aijemmin ajattelin, että ihan sama, kun aika lyhyitä aikoja yksin koira ollut, muutama tunti vinkumista menee vielä.

Heiii nyt ei oo kuulunut ainakaan viiteen minuuttiin uikkamista :O . oo pitää käydä ikkunassa kahtoon näkyykö naapurin autoa. Jeeee. ovat tulleet kotiin! Pelkäsinkin jo jos ovat yön poissa, että minne soitan...

Kaippa he muuten ihan hyvin koiransa katsovat, ainakin olen miehen nähnyt koiraa lenkittävän. Kuitenkin tämä on ensimmäinen kerta, kun olivat nuin pitkään poissa ja koira yksin vinkumassa. Jospa ei nyt ihan heti toistuisi. Voihan tietysti olla, että joku pakottava hätä olla poissa tuo aika..tms. Jos näyttää, että alkaavat olla poissa ja koira 10h vinkuu asunnossa niin pitää sitten sano, että tiedättekö, että koirana vinkuu KOKO ajan kun olette poissa. Ei nuku varmasti tai tee mitään muuta kun VINKUU. Tuo on ihan kohteliaasti sanottu, vai mitä?

Nyt vasta ensimmäisen kerran ottaa oikeasti päähän vinkuminen. Aijemmin ajattelin, että ihan sama, kun aika lyhyitä aikoja yksin koira ollut, muutama tunti vinkumista menee vielä.

Heiii nyt ei oo kuulunut ainakaan viiteen minuuttiin uikkamista :O . oo pitää käydä ikkunassa kahtoon näkyykö naapurin autoa. Jeeee. ovat tulleet kotiin! Pelkäsinkin jo jos ovat yön poissa, että minne soitan...

Kaippa he muuten ihan hyvin koiransa katsovat, ainakin olen miehen nähnyt koiraa lenkittävän. Kuitenkin tämä on ensimmäinen kerta, kun olivat nuin pitkään poissa ja koira yksin vinkumassa. Jospa ei nyt ihan heti toistuisi. Voihan tietysti olla, että joku pakottava hätä olla poissa tuo aika..tms. Jos näyttää, että alkaavat olla poissa ja koira 10h vinkuu asunnossa niin pitää sitten sano, että tiedättekö, että koirana vinkuu KOKO ajan kun olette poissa. Ei nuku varmasti tai tee mitään muuta kun VINKUU. Tuo on ihan kohteliaasti sanottu, vai mitä?

Sinun pitää kertoa asiasta jo nyt! Eli siis huomenna! :)
Oikeasti se koirakin kärsii siitä sen vinkumisesta/huutamisesta/haukkumisesta. Koiralla mieletön stressi ja pelko päällä tuon ajan, ei tee hyvää ollenkaan!!
Kun kerrot nyt jo asiasta voivat omistajat alkaa heti tehdä asialle jotain!! Se on kaikkien parhaaksi, etenkin sen koiran joka ei osaa puhua ja kertoa.

Yhteistyössä