Naapurin uhmaikäinen lapsi+ minun lapset!!!! ( & naapurin aikuiset ihmiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaarrrgghhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaarrrgghhh

Vieras
Minulla on 6v poika ja 3v ja 1,5v tytöt. Naapureilla on 5v ja 2v pojat, joista 2veellä uhma. Meidän lapset tulevat hyvin toimeen ja leikkivät nätisti keskenään, mutta silloin kun tuo 2v saa uhmakohtauksen, hän käyttäytyy TODELLA väkivaltaisesti. Hän esim. lyö, hakkaa, potkii, puree, raapii, heittelee esineillä, huitoo esineillä, repii hiuksista, yrittää tökkiä silmiin jne. Hän on ikäisekseen myös uskomattoman vahva.

Tänään olimme kaikki taas pihalla, kun 2v sai uhmakohtauksen. Ensiksi hän repi 3 veeltäni tupon hiuksia, kun huomasin sen, otin lapseni pois hiekkalaatikolta. Hetken päästä 2v heitti 3veetäni n. puolen nyrkin kokoisella kivellä naamaan, joka onneksi vain hipaisi, mutta nenästä tuli verta. Lähdin tytön kanssa sisälle paperia hakemaan. (naapuri lupasi siis vahtia muita lapsia)

Sillävälin 2v oli kuitenkin rökittänyt 1.5 veen ihan kunnolla; kaatanut pää edellä asfalttiin, hyppinyt selän päällä, heittänyt hiekkaa naamalle, suuhun ja silmiin, ja
ilmeisesti lapiolla halkaissut huulen. 6veeni on aina ollut hieman suojeleva siskojaan kohtaan (paitsi mustasukkaisuusvaiheessa), joten hän meni hakemaan 1.5veetä pois uhmaikäisen "kynsistä". No siitäkös 2v suuttui, ja alkoi hakkaamaan 6veetä lapiolla (joka oli meidän lasten). 6v otti sitten lapion pois häneltä. Tällöin tulin sisältä taas ulos.

Sitten naapuri veti kauheat pultit, ja selitti minulle 2v uhmasta, että hänen 2veetä pitäisi nyt ymmärtää, eikä ottaa leluja pois. Minä kyllä tiedän mitä uhma on, enkä tarkoita, että tämä olisi 2veen vika, vaan naapurin, kun lupautuu vahtimaan lapsiani, mutta antaa omansa vain rökittää meidän lapset ja hän vaan nauraa vieressä, että 2v uhma on vaan tällaista.

Myöhemmin alkoi 1.5vee oksentelemaan, ja me käytiin tk:ssa. Tytöllä oli aivotärähdys.

Anteeksi, oli pakko purkautua.

Nykyään kun joku selittelee lastensa käytöstä uhmalla puuttumatta siihen käytökseen itse, olen ottanut tavaksi vastata "Niin uhmaiän aikana lapsi selvittää mitä hänen on sallittua tehdä. Se on välillä vähän rankkaa kun pitää monta kertaa ojentaa ja ohjata lasta oikeaan suuntaan, mutta toisaalta onhan se nyt pienen kanssa helpompaa opettaa käyttäytymissääntöjä, kuin sitten murroisiässä, kun tulee eka kutsu poliisilaitokselta selvittelemään pahoinpitelyä."
Ja tilanteet on usein olleet juurikin sellaisai, että on annettu pahoinpidellä toista lasta, kun sillä on uhma ikä ja pitää ymmärtää (ettei vanhemmat jaksa ja toivoo, että lapsi kasvattasi itse itsensä fiksuksi).

• Tykkää
Reactions: rockyroad
Kuulostaa kamalalta! Siis miten se naapuri ei ole tehnyt mitään, kun lapsensa on sun pikkusen kimppuun käyny :(. Oli uhma tai ei niin kyllä nyt aikuinen saa 2v kurissa pidettyä, niin ettei toisia hakkaa. Me ei varmaan enää kauheasti naapurin kanssa leikittäis. Ainakaan naapuri ei lapsia yksin enää vahtisi.

[QUOTE="plop";26336199]Nykyään kun joku selittelee lastensa käytöstä uhmalla puuttumatta siihen käytökseen itse, olen ottanut tavaksi vastata "Niin uhmaiän aikana lapsi selvittää mitä hänen on sallittua tehdä. Se on välillä vähän rankkaa kun pitää monta kertaa ojentaa ja ohjata lasta oikeaan suuntaan, mutta toisaalta onhan se nyt pienen kanssa helpompaa opettaa käyttäytymissääntöjä, kuin sitten murroisiässä, kun tulee eka kutsu poliisilaitokselta selvittelemään pahoinpitelyä."
Ja tilanteet on usein olleet juurikin sellaisai, että on annettu pahoinpidellä toista lasta, kun sillä on uhma ikä ja pitää ymmärtää (ettei vanhemmat jaksa ja toivoo, että lapsi kasvattasi itse itsensä fiksuksi).[/QUOTE]

Olisimpa keksinyt tuon tokaista naapurille, kuitenkaan muut naapurit, ystäväni tai sukulaiseni eivät anna uhmaikäisten tehdä mitä sattuu.

Järkyttävää. Joidenkin ihmisten ajatuksenjuoksua ei vaan voi ymmärtää :( Mä en varmaan tuollaisen jälkeen enää pystyisi sille naapurille nätisti puhumaan.

[QUOTE="vieras";26336210]Kuulostaa kamalalta! Siis miten se naapuri ei ole tehnyt mitään, kun lapsensa on sun pikkusen kimppuun käyny :(. Oli uhma tai ei niin kyllä nyt aikuinen saa 2v kurissa pidettyä, niin ettei toisia hakkaa. Me ei varmaan enää kauheasti naapurin kanssa leikittäis. Ainakaan naapuri ei lapsia yksin enää vahtisi.[/QUOTE]

Ei kyllä vahdi enään, mutta kun tulimme tk:sta, olivat naapurit pihalla, ja oikein ivallisesti kysyi syytä tk käyntiin. vastasin että tytöllä aivotärähdys, niin naureskeli vaan, että ihan normaalia kipua tytöllä vaan, eihän nyt suinkaan heidän 2v saa niin suurta vahinkoa aikaan. Lähdin sitten kyllä aika vittuuntuneena kotiin.

Tässä pikkunen sylissäni itkee kipujaan :( eikä saa unta.

Voisin jopa olla ilkeä ja tehdä asiasta jonkinsortin ilmoituksen.

oma 2v saattaa kyllä myös huutaa,potkia ja karjua ja heitellä tavaroita saadessaan kyseisen kohtauksen,mutta ei se hyväksyttyä toimintaa silti ole,ja tilanteesta joutuu pois ettei satuta muita.

Eipä enää leikkis meidän lapset tuollaisen lapsen kanssa. Huh mitkä vanhemmat :( Mulla on ammattitautiini vedoten tapana komentaa myös muiden lapsia ihan huoletta. Ja ihan kylmän viileästi olen tuollaisissa tapauksissa poistanut pikkuterroristin tilanteesta, kun toisia nyt vaan ei satuteta.

Toivottavasti teillä ei mene enää ulkoilut pihalle noiden idioottien takia. Eli tajuavat pysyä pois pihasta silloin, kun te olette siinä. Tai isompi poikahan voi leikkiä kyllä teidän lasten kanssa, mutta pitäisivät sen uhmiksen kaukana.

Haha! Just tossa Ninatt:n ketjussa väännettiin rangaistuksista. Sun naapurin olis vaan pitänyt kiinnittää huomio niihin satutettuihin lapsiin, eikä opettaa lapsesta itsekeskeistä rankaisemalla sitä!

Jep jep..

Meillä loppuisi täysin yhteisleikit ja yhteydenpito. Järkyttävää. Ihan jo tyttäresi takia, ei ole reilua hänelle että joutuu kohtaamaan pahoinpitelijänsä (mitä muuta tuollainen väkivalta on) uudestaan ja uudestaan ja vielä leikkimään hänen kanssaan. Saattaisin jopa ilmoittaa lastensuojeluun, sillä sen tarpeessa perhe saattaa ollakin kun suhtautuu asiaan noin. Ihan vaikka herättelymielessäkin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Dongxi
Hyi kamala! On minullakin uhmaikäinen, joka suutuspäissään nakkelee tavaroita, mutta tästä (sekä läpsimisestä) seuraa armotta rangaistus ja poistaminen paikalta!! Kuka vuittonin idiootti antaa oman lapsensa käytöksen mennä noin pitkälle omien silmien edessä?! Meillä uhmis olisi lähtenyt mukaan sitä paperia hakemaan jo ensimmäisestä iskusta ja päässyt lähietäisyydeltä seuraamaan mitä tapahtuu jos toista lyödään! Uskomatonta välinpitämättömyyttä!!!

:O Huhhuh, mitä toimintaa. Mä en tossa tilanteessa olis noin häiriintyneitten kanssa tekemisissä.

Meilläkin 2v uhmaaja, on todella tempperamenttinen, viskelee tavaroita, kirkuu naamapunasena, repii, nipistelee, raapii, lyö ja potkii. Mutta noi kohdistuukin vaan muhun, toisia lapsia ei ole kertaakaan lyöny, tosin vahdin kyllä ettei, mitään tee. Huonosta käytöksestä meillä seuraa jäähylle lähtö, mä varotan tasan kerran ja jos, ei mene jakeluun, niin sitten loppu leikit ja tuli jäähylle lähtö. Jäähylle viedessä tiukasti ja selkeesti selitän asian ja jätän sitten, 2min. jäähylle. Toimii meillä hyvin. En voi sietää omalta tyttäreltä tota läpsimistä ja sun muuta, oon alusta saakka ollu tiukkana sen kanssa ja tuun olemaan vastakin, meillä ei tytär lyö eikä mitään muutakaan ja jos, sen tekee niin tulee rangaistus samantien ja leikit loppu siihen.

Mutta, siis uskomatonta ettei naapuris puuttunu ton 2v käytökseen mitenkään. Saa nähä minkälainen on sitten kun täyttää 4v, nimittäin toi menee ilman kuria pahemmaks. Tee neuvolaan nimettömänä ilmoitus ja sieltä asia menee sitten eteenpäin, ei pidä hyväksyä tollasta.

En ymmärrä miten 2v voi olla noin väkivaltainen, ei ole mielestäni normaalia enää hakata toisia noin, en ymmärrä väkivaltaisen lapsen äitiä, enkä myöskään aloittajaa, kun heidänkanssaan on tekemisissä.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Kamalaa! Miksi jätit lapsesi tuon vanhemman kanssa, jos tiedät että hän ei estä uhmaajaa?
On varmasti tilanteita sattunut aiemminkin, vai?

Ehdottomasti leikit poikki tuollaisen lapsen ja varsinkin tuollaisen IDIOOTIN vanhemman kanssa!
Isommat voivat ehkä leikkiä keskenään. Mutta jos tuosta vain jälkeenpäin naureskellaan eikä edes pyydetä anteeksi, en voisi mitenkään enää kohdata normaalisti tuota aikuista. HUH huh!!

Niin, ja jos tuo 2-v. uhmaaja on vielä samaan aikaan pihalla, ja huiskii lapiolla tai muuta vastaavaa, menet kyllä itse sanomaan sille että hyi hyi ei saa lyödä!!! Jotkut vanhemmat tuntuvat olevan vahingoniloisia kun oma penska saa satutettua muita. Hänen äitinsä on kädetön, mutta älä sinä ap ole!
Kakara kuriin! Ja keskustelua vanhempien kanssa , että hyväksyvätkö he väkivallan,ja jos hyväksyvät julkisesti, ette ole samaan aikaan pihalla enää.

miksi otatte sen naapurin kanssa pois se toinen lapsi (jota hakataan) eikä se joka raivoaa?? :O jos mun lapsi alkaisi riehua ulkona niin se olisi se joka lähtee sisään jäähylle tai istumaan jonnekin viereen rauhoittumaan.

tohon olisi varmaan kannattanut muutenkin puuttua aikasemmin. on vissi menty liian pitkälle jo. : /

mun lapset eivät lyö ketään,ei edes uhmassa tai murrosiässä.
Ymmärrän kyllä että lapset suutuksissaan saattavat olla väkivaltaisiakin,mutta vanhemman tehtävä on estää ja opettaa sen olevan väärin. Ihan hirveeltä kuulostaa tuon 2 veen käytös ja uskomatonta ettei äiti puutu jos tuolla lailla käy melkein vauvan kimppuun.

on meilläkin 2,5v uhmis joka puree, raapii, lyö, viskoo etc, mutta ei, sitä ei hyväksytä vaan siitä tulee sanktiota suoraan.
ja vielä ei ole tapellut kuin sisariksien kanssa, eivät ainakaan ole tarhassa mitään maininnut..

2v on oikeasti vielä helposti kiellettävä. Meillä on naapurustossa useampikin omieni kanssa saman ikäinen lapsi. Kaikilla on ollut vaiheensa ja ihan sovussa noita on kielletty. Paitsi yhtä. Nyt jo 7v poika yritti viimeksi eilen heittää pari vuotta pienempää silmään kivellä, jotta 'silmä puhkeaisi'. Koululaiset viettävät jo aikaa keskenäänkin ja aina jännittää, kun tuo poika on mukana. En koskaan osaa ennakoida, mitä tuleman pitää. Äitinsä kärsii masennuksesta ja siksi ei sanojensa mukaan jaksa kieltää.