Naapurin provosoiva, riitaa haastava, päälle hyökkäävä villakoira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mmm";25630227]Ai niin, saako työssäsi häntäluunmurtumasta sairaslomaa? Menetetyt ansiot myös naapurin piikkiin![/QUOTE]

Niin siis häntäluuni olin satuttanut jo aijemmin, mutta eilen uudelleen. Kivusta viis pakko oli väliin mennä.

Nää on taas näitä juttuja joista saa kohta lukea lehdestä kissankokoisin kirjaimin että VAROKAA TAPPAJAKOIRAA. Ja syy on tietenkin sen sun laumiksen ja villakoira-viaton saa säälintäyteistä fanipostia ja se valitaan vuoden lemmikiksi pompula päässä... Aargh!

Kurja kun annetaan koiran olla ihan hullu... Jos koira hyökkää kerran, niin sen ei pidä antaa moikata muita koiria. Heti kun alkaa räjsytys ja murina, pitää lähteä koiran kanssa toiseen suuntaan. Mutta neuvo on turha, koska sen villakoiran omistaja tuskin neuvoista välittää.

[QUOTE="vieras";25631252]Hei mites jos ap oikeasti antaisi ensikerralla koiransa itse hoidella homman ja jotain kävisi? Niin mitäs sitten? Kuka olisi syyllinen? Miten homma etenisi?[/QUOTE]

Mun kaverilla oli bernhardilainen (vai miten se kirjoitetaankaan oikein?) vapaana omassa pihassa, lähin naapuri oli ehkä n.1km päässä. No naapurin koira (keskikokoinen tai pienempi) tuli jatkuvasti kiusaamaan tätä naapurin koiraa. Kerran kävi sit niin, että tää mun kaveri ei ehtinytkään väliin ja se oli sitten vieraan koiran loppu.

Syy oli vieraan koiran (tai siis sen omistajan).

En ole koiranomistaja, mutta en suosittelen, että et anna oman koirasi "hoidella" tilannetta. Voipi olla, että villakoiranomistaja laittaa tappelun koirasi syyksi ja huonolla onnella joudutte luopumaan omasta koirastanne.

Itse ottaisin yhteyttä ensin poliisiin. Voisi ehkä mennä sanoma perille, kun virkavalta käy hieman puhumassa ja onhan siinä jo hieman pohjaa. Toisekseen KAIKKI kulut naapurille: takista, eläin- ja ihmislääkärikuluista, lääkkeistä jne. jne.

Yhteistyössä