Naapurin poika naarmutti automme,poika kieltää,isä uskoo poikaa..miten pitäisi toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maisa"

Vieras
Tämä poika on ennenkin tehnyt kiusaa tontillamme,rikkonut jotain ja myöntänyt.Nyt hän heitti autoomme -vahingossa mutta kuitenkin- puisen lelun,ja autoon tuli isohko jälki.
Kaksi tytärtämme näki tämän tilanteen,itse kuulin avoimesta ovesta.
Mieheni meni pojan kotiin,poika kieltää tapahtuneen ja isä kertoo uskovansa poikaa.
Lasku meille n.500 e.Pojan isä suhtautui epäasiallisesti koko juttuun,kielsi mm.pienempää tytärtään leikkimästä tyttöjemme kanssa (aiemmin parhaat kaverit).
Mikä olisi oikea tapa hoitaa asia??

Siinä on sana sanaa vastaan, ja tuskin isä kovin lujaa pojalta haluaa totuutta ainakaan teidän kuulten saada selvillekään. Mitä poika sitten sanoo sille autolle käyneen jos hän ei ole syyllinen?

[QUOTE="maisa";24358964]Tämä poika on ennenkin tehnyt kiusaa tontillamme,rikkonut jotain ja myöntänyt.Nyt hän heitti autoomme -vahingossa mutta kuitenkin- puisen lelun,ja autoon tuli isohko jälki.
Kaksi tytärtämme näki tämän tilanteen,itse kuulin avoimesta ovesta.
Mieheni meni pojan kotiin,poika kieltää tapahtuneen ja isä kertoo uskovansa poikaa.
Lasku meille n.500 e.Pojan isä suhtautui epäasiallisesti koko juttuun,kielsi mm.pienempää tytärtään leikkimästä tyttöjemme kanssa (aiemmin parhaat kaverit).
Mikä olisi oikea tapa hoitaa asia??[/QUOTE]

Teet asiasta rikosilmoituksen jos naapuri ei ole itse valmis korvaamaan vahinkoa.
Tai sitten unohdat asian ja maksat omasta pussistasi..

[QUOTE="vieras";24359016]Siinä on sana sanaa vastaan, ja tuskin isä kovin lujaa pojalta haluaa totuutta ainakaan teidän kuulten saada selvillekään. Mitä poika sitten sanoo sille autolle käyneen jos hän ei ole syyllinen?[/QUOTE]

No sanoo vaan että ei ole tehnyt jälkeä.Kummasti vain heidän puinen lelunsa oli lentänyt autoomme ja makasi auton vieressä ja poika juoksikin jo paikalta..itse siis kuulin ovesta kun kolahti ja meidän tytöt todistivat tapahtumaa.Jotain lällätystä siinä oli ollut puolin ja toisin mutta tosiaan tää poika oli heittänyt tuon esineen.

[QUOTE="maisa";24359042]No sanoo vaan että ei ole tehnyt jälkeä.Kummasti vain heidän puinen lelunsa oli lentänyt autoomme ja makasi auton vieressä ja poika juoksikin jo paikalta..itse siis kuulin ovesta kun kolahti ja meidän tytöt todistivat tapahtumaa.Jotain lällätystä siinä oli ollut puolin ja toisin mutta tosiaan tää poika oli heittänyt tuon esineen.[/QUOTE]

No jos kerran on aikuinenkin sanomassa että jotain on nähnyt niin soita poliisille.

Vielä lisäys että pojan äiti ei ole tullut asiasta keskustelemaan,ja harmittaa kun olen hänen kanssaan hyvän päivän tuttuja.Aiemmista ilkivallanteoista emme ole "laskuttaneet" heiltä mitään,mutta eihän tämä voi jatkua,perhee poikakin oppii tuollaiset tavat,ettei sanktioita tulee ksokaan.

Reippaasti vaan poliisin juttusille. Onko autossa ihan lommo lelusta? Tai jäänyt väriä? Silloin on suht helppo sanoa että on ko. kapistuksesta vaurio tullut.

Ei ne naapurit tietenkään myönnä saati halua kantaa vastuuta muksunsa tekemisistä jos se tietää rahanmenoa. Harvalla selkärankaa oikeasti kantaa vastuunsa itsestään tai jälkikasvustaan.

Jahas, et siis itse nähnyt, kuulit vain kolahduksen. Tässä on sitten lapsen sana lapsen sanaa vasten. Ihan hyvin heittäjä on voinut olla jompi kumpi tytöistä, yrittänyt osua poikaan mutta osuikin autoon? Antaisin asian olla, kun on vain lapsen sana lasta vastaan. Meillä on omavastuuosuuskin isompi kuin tuo viissatanen.

Jahas, et siis itse nähnyt, kuulit vain kolahduksen. Tässä on sitten lapsen sana lapsen sanaa vasten. Ihan hyvin heittäjä on voinut olla jompi kumpi tytöistä, yrittänyt osua poikaan mutta osuikin autoon? Antaisin asian olla, kun on vain lapsen sana lasta vastaan. Meillä on omavastuuosuuskin isompi kuin tuo viissatanen.

Jos joku pöllii sun kännyän tai auton. Annat vaan olla kun et itse nähnyt tekijää?
Tekisin rikosilmoituksen vahingonteosta, poliisi saisi selvitellä tekijää.

No vaikea on meidän tyttöjen heittää kun meillä ei tuollaista lelua ole ;),se lelu ilmestyi heti heiton jälkeen ja jäi maahan kun poika pakeni.. On meilläkin omavastuu isompi,mutta verrattuna vaikkapa tuon 50 senttiä maksavan puulelun hintaan..

Jos joku pöllii sun kännyän tai auton. Annat vaan olla kun et itse nähnyt tekijää?
Tekisin rikosilmoituksen vahingonteosta, poliisi saisi selvitellä tekijää.

Tää on siinä mielessä ikävää,kun en tahdo huonoja välejä heihin ja tiedän niin käyvän jos teen ilmoituksen.Tiedän,että heidän poikansa on tehnyt ilkeyksiä (äitinsä itse kertonut) ennenkin.Inhottava tilanne.

[QUOTE="maisa";24359126]Tää on siinä mielessä ikävää,kun en tahdo huonoja välejä heihin ja tiedän niin käyvän jos teen ilmoituksen.Tiedän,että heidän poikansa on tehnyt ilkeyksiä (äitinsä itse kertonut) ennenkin.Inhottava tilanne.[/QUOTE]

No maksat itse sen korjauksen.. ja itke vaikka vähän piilossa..
Kaikki on hyvin..

Jos poika on ennenkin tehnyt pahojaan, niin eikö nyt viimeistään olisi aika ruveta vanhempien ottamaan vastuuta ja opettaa sitä myös lapselle. Kun kyse on noin isosta pojasta.

[QUOTE="vieras";24359016]Siinä on sana sanaa vastaan, ja tuskin isä kovin lujaa pojalta haluaa totuutta ainakaan teidän kuulten saada selvillekään. Mitä poika sitten sanoo sille autolle käyneen jos hän ei ole syyllinen?[/QUOTE]

Ei vaan kaksi todistajaa....

Yhteistyössä