Naapurin mielestä lapsemme pitävät liian kovaa meteliä ja nyt tuo tyttö sai taas hirveät raivarit, niin mitä minun pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Olen aina antanut raivota rauhassa, koska ei siihen mikään muu auta, mutta tuo naapurin täydellinen kotiäiti on nyt sitten sitä mieltä, että lapsemme pitävät liikaa meteliä, niin pitääkö minun viskata lapsi pihalle (no siitäkin tulee melua ) Vai miten ratkaisisit asian? Suukapula? Ilmastointiteippiä? Vai menenkö kohteliaasti naapuriin ilmoittamaan, että meidän 2v kiukkuaa nyt 23,5 min. että arvon rouva voi nyt laittaa sitten korvatulpat tai mennä vaikka ulos siksi aikaa niin ei tarvitse kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Olen aina antanut raivota rauhassa, koska ei siihen mikään muu auta, mutta tuo naapurin täydellinen kotiäiti on nyt sitten sitä mieltä, että lapsemme pitävät liikaa meteliä, niin pitääkö minun viskata lapsi pihalle (no siitäkin tulee melua ) Vai miten ratkaisisit asian? Suukapula? Ilmastointiteippiä? Vai menenkö kohteliaasti naapuriin iolmoittamaan, että meidän 2v kiukkuaa nyt 23,5 min. että arvon rouva voi nyt laittaa sitten korvatulpat tai mennä vaikka ulos siksi aikaa niin ei tarvitse kuunnella.

Mene infoamaan naapuria vaan... :D

En tiedä muuta kuin, että en kovin pitkäpinnainen ole tuon naapurimelun suhteen, joten siksi kai asutaan omakotitalossa :whistle:

Aloin jopa ymmärtämään niitä yötyöläisiä, joilta totaalipaloi käämit, kun naapuri soitti kitaraa päivisin (yks vanha juttu).

En tiedä kuinka naapuri hoitaa nuo raivariasiat vai onko niiden lapset niin kilttejä ettei saa mitään huutokohtauksia. Meidän lapset ainakin välillä huutaa ja en siihen ole keinoo keksiny miten asian hoitaisin, muutenkin ovat kyllä kovaäänisempiä. Naapurista ei kyllä koskaan kuulukaan mitään mutta ovat kyllä tehneet selväksi että meiltä kuuluu ja se häiritsee.

tämä on aika kauhea tilanne, koska minulla on nyt koko ajan sellainen kauhea tunne kun olen kotona. Pitää jokaista kovempaa ääntä pelätä. :(

Älä nyt, kyllä elämisen äänet saa kuulua. Jos naapuria niin kovin häiritsee niin laittakoot korvatulpat. Tuskin teillä kellään aamusta iltaan raivareita on.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsämansikkainen:
En tiedä muuta kuin, että en kovin pitkäpinnainen ole tuon naapurimelun suhteen, joten siksi kai asutaan omakotitalossa :whistle:

Aloin jopa ymmärtämään niitä yötyöläisiä, joilta totaalipaloi käämit, kun naapuri soitti kitaraa päivisin (yks vanha juttu).

naapurin ukko tekee toki yövuoroja, mutta niin teen minäkin ja kyllä heidänkin lapset on metelöineet. Ainoa ero on siinä, että heillä on pieni vauva ja 5v, joista nyt ei melua tietenkään lähde. Meillä oli koliikkivauva ja nyt sitten 2v ja 3,5v uhmaikäiset, joten toki meillä melutaan enemmän. Ihan ymmärrettävästi (ainakin minun mielestä )

Kun heidän esikoinen oli 2v niin huusi yökaudet ( meillä ei vielä ollut lapsia ) joka yö raivosi ja huusi, eikä me tietenkään siitä numeroa tehty eikä asiasta sanottu 8minua lähinnä säälitti vanhemmat kun heillä oli niin vaikeaa ) Nyt sitten meille tulee kakkaa niskaan, vaikka lapset on yöllä täysin hiljaa (nukkuvat ) Ja päivällä joskus raivoavat.

Meidän naapurin 4 vee tyttö kirkuu aika lujaa. Meidän lapsi luulee ääntä ambulanssin ääneksi :) pitäisi heti päästä ikkunaan katsomaan. Ei mua kamalasti hermostuta, joskus illalla kun oma lapsi yrittää jo nukkua ja naapurin lapsi vielä iltariehuntaa pitää. Useimmiten olen vain onnellinen, että huutaja on naapurin eikä oma lapsi ;)

naapurin ukko tekee toki yövuoroja, mutta niin teen minäkin ja kyllä heidänkin lapset on metelöineet. Ainoa ero on siinä, että heillä on pieni vauva ja 5v, joista nyt ei melua tietenkään lähde. Meillä oli koliikkivauva ja nyt sitten 2v ja 3,5v uhmaikäiset, joten toki meillä melutaan enemmän. Ihan ymmärrettävästi (ainakin minun mielestä )

Ainahan vähän tulee melua ja saa tullakin, mutta naapuri omistaa oman kämppänsä ja hänellä on oikeus kohtuulliseen rauhaan, joten vähän sen mukaan.

Esim. yöllä jatkuva lapsen huuto tekee varman särön naapuruussuhteisiin, ainakin jos toistuu kovin usein.

Ainahan vähän tulee melua ja saa tullakin, mutta naapuri omistaa oman kämppänsä ja hänellä on oikeus kohtuulliseen rauhaan, joten vähän sen mukaan.

Esim. yöllä jatkuva lapsen huuto tekee varman särön naapuruussuhteisiin, ainakin jos toistuu kovin usein.

Toki meillä kolliikkivauva huusi silloin 19-05, mutta ei se minun vikani ollut. Kerroin heti, että meillä on koliikki ja lapsi huutaa läpi yön. Olivat kovin ymmärtäväisiä tai sitten ei :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
Rupea vihaamaan sitä naapuria, älä edes tervehdi yms. :whistle:
Itseasiassa itse tein noin kun koppava naapuri teini tuli valittamaan.

Ärsyttävää kun eilen taas oli niin mielin kielin kun tultiin kotiin. Tuossa pihalla jutusteli :headwall: En sano enää mitään.....

Anna raivota. Lapsen äänet, päiväsaikaan, ovat normaaleja elämisen ääniä. Uhmaikäisistä lähtee ääntä, sen luulisi naapurinkin tajuavan.

Voisit tietty myös mennä soittamaan ovikelloa, ja pyytää arvon rouvaa teille näyttämään, miten uhmikset pidetään kurissa ja nuhteessa :xmas:

Normaalista metelistä =lasten huuto yms. ei kannata ruveta valittamaan, koska normaalia meteliä saa kuulua!! Naapurit saa muuttaa pois jos ei kestä!!

muoks. lapset saa huutaa myös öisin ja silti se lasketaan normaaliksi meteliksi, josta on ihan turha valittaa...

Ei ole kokemusta tuollaisesta, että naapurit valittaa, vaikka meiltä löytyy hyvin kiukkuinen ja äänekäs 5-vuotias. Tosin samaisesta syystä johtunee se, että meillä naapurit vaihtuu useamman kerran vuodessa.

Ja hauska tuo juttu, että jonkun lapsi luulee naapurin lapsen kirkumista ambulanssin ääneksi :)

Yhteistyössä