Naapurin lapsi varasti pihaltamme "ilmaisen" koristeen..mitä tykkäisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annnie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tässä on kyse käytöstavoista ja siitä mikä on oikea ja väärin.

Eri asia ottaa joku puun alla lojunu oksa kun varastaa toisen tekemästä kukka-asetelmasta.
Oikein teit ja toiv lapselle on nyt kotona sanottu asiasta.

Joskus pitää olla se vittumainen ämmä niin omille kuin vieraillekin lapsille, jotta oppivat. Kovin pienen lapsen voi olla vaikea hoksata, että se sama risu kukkapenkissä onkin kielletty ottaa, minkä saa koivun alta ottaa. Isomman pitäisi vähän jo ostatakin katsoa. Mutta siis mistä lapsi teitää seuraavan kerran, jos ei siitä sanota ja anteeksi pyyntö kuuluu kohteliaisiin tapoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24494148:
No mulle riittäis ihan vaan, et lapsi sen palauttais. Se ei varmaan edes tajunnut, et se on joku tärkeä.

Peesi. Sinun simissäsi poika juoksi pakoon varastettuaan risun. Pojan silmissä asia saattoi olla niin, että näki kukkien seassa risun, jonka ei tajunnut olevan osa jotain asetelmaa. Keksi jonkun leikin, jossa risu olisi hyvä ja lähti vauhdilla toteuttamaan leikkiä.

OT, mikäli mun 8 -vuotias poika edes tajuaisi joidenkin kukka-asetelmien päälle jotain, olisin enemmän huolissani hänen seksuaalisesta suuntautumisesta, kun varastamisesta. :D (Huolissaan, koska on helpompi kuulua valtaväestöön, kun vähemmistöön)

[QUOTE="minä";24494617]Peesi. Sinun simissäsi poika juoksi pakoon varastettuaan risun. Pojan silmissä asia saattoi olla niin, että näki kukkien seassa risun, jonka ei tajunnut olevan osa jotain asetelmaa. Keksi jonkun leikin, jossa risu olisi hyvä ja lähti vauhdilla toteuttamaan leikkiä.

OT, mikäli mun 8 -vuotias poika edes tajuaisi joidenkin kukka-asetelmien päälle jotain, olisin enemmän huolissani hänen seksuaalisesta suuntautumisesta, kun varastamisesta. :D (Huolissaan, koska on helpompi kuulua valtaväestöön, kun vähemmistöön)[/QUOTE] no meillä on lapset ainakin opetettu siihen, että niihin kukkaasetelmiin yms. ei kosketa kotona eikä kylässä

[QUOTE="vieras";24494684]Mutta nettiin kuitenkin tulit kaiken vuodattamaan...[/QUOTE]

Oletko helvetin tyhmä vai vaan pikkusen yksinkertainen? NImettömänä netissä asian tunnistaa lähinnä asianomaiset itse, naapurit ei voi tilannetta tunnistaa, kun kenellekään ei ole kerrottu.

Ihmettelen joitakin kommentteja, joissa ei pidetä mitenkään pahana pojan käytöstä. 8-vuotiaan täytyy osata tai ainakin oppia miten toisten pihoissa käyttäydytään: toisten pihoissa ei käydä salaa, eikä sieltä oteta mitään ilman lupaa.

Meillä on ainakin lapsille opetettu se, että toisten pihaan ei mennä ilman kutsua. Ei vaikka olisi tutun piha. Eikä sieltä oteta mitään, EI edes sitä maassa lojuvaa keppiä.

Miksi? no siksi että se keppi voi olla jonkun toisen lapsen leikeissä, ei juuri nyt mutta kuuluu kuitenkin toiselle.
Aivan samalla tavalla sitä toista lasta harmittaisi kuin omiakin lapsia harmittaisi jos joku esine joka kuuluu heidän leikkeihin vietäisiin. Vaikka se olisi arvoton kepakko, joita saa mettästä tusinan kadonneen tilalle.

Toisen tavaran ottaminen on väärin.

Yhteistyössä