Naapurin lapsi todella takertuva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Kyse 10v tyttölapsesta. Esimerkiksi kun meillä oli kotona pari kk sitten juhlat ja kylässä sukulaisia ja tietty pöytä täynnä herkkuja niin tämä lapsi norkoili meidän etupihalla kokoajan ja kurkisteli sisään ikkunasta ja kyseli lapseltani että pääsenks mä teil, pääsenks mä teil, pääsenks mä teil..Vieraatkin ihmetteli että mikä lapsi se tuollainen on ja ei lähtenyt tiehensä vaikka usean kerran pyysin nätisti. Lapsi on tulossa meidän mukaamme ihan joka paikkaan, lääkäristä lähtien ja ei ymmärrä kun sanon ettei voi tulla aina mukaan. Mitä ihmettä tämä on?

no meillä on samanlainen tapaus naapurissa, tosin nuorempi. Jos mennään ulos, hyökkää heti tänne. Joskus koputtaa oveen ja kun avaan sen, lapsi livahtaa sisälle ja ei suostu poistumaan. Kaikenlisäksi kiusaa meidän perheen pienintä, joskus jopa tönii. En tiedä miten sanoisin kohteliaasti asiasta.. vanhemmilla ei ole käsitystäkään tilanteesta.

[QUOTE="huh";23975871]vanhemmilla ei ole käsitystäkään tilanteesta.[/QUOTE]

No tuota, kannattaisiko niiden vanhempien kanssa sitten ihan jutella tilanteesta? Miten niillä muuten voi olla käsitystäkään...?

Uskon että ihan uteliaisuutta tuo jos lapsi haluaa naapurin juhliin. Kyllä meillä (pikkukylä) ainakin naapurin kersat sai pyöriä jaloissa niinkuin omatkin. Ois ollu omituista jos ei ois saanu...?

Surullista jos toinen on ihan yksin eikä ees saa olla naapurin lasten kaa tekemisissä :(

Toki jos se sattuu olemaan joku k-pää kakara (niinkuin tuon "huh" tapauksessa), niin asia eri. Mutta jos se on ihan normaali muksu, niin miten se haittaa?
Mutta varmasti kannattaa puhua vanhemmille jos kovasti harmittaa tuo käytös.

Yhteistyössä