Naapurin lapsi oli jäänyt lukkojen taakse varastoomme...äitinsä kävi ovellani huutamassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojehna...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojehna...

Vieras
Naapurissa on hyvin vaeltelevia lapsia. Vanhin heistä, 4,5v tekee aina kaikenmoista jäynää meidän pihalla (varastelee lapioita, täyttää vesiastiat hiekkalaatikon hiekalla jne). Olen ottanut periaatteen, että vahtikoot omiaan, minä vahdin omiani. Tänään tein pihahommia omien lasteni kanssa takapihallani ja varastoni/autotallini (eli siis siinä on autotalli, jonka perällä on lämmin varasto, välissä on ovi) ovet olivat auki koska hain sieltä välillä vettä, multaa jne.

Lopetettuani pihatyöt laitoin kastelukannun varastoon ja autotallin/varaston välioven kiinni sekä laitoin myös varaston ulko-oven kiinni eli lukkoon. Ei todellakaan tullut mieleeni tarkistaa, onko siellä ketään. Ei ole nimittäin koskaan aiemmin tullut mieleeni, että sielläkin voisi olla naapurin lapsia piilossa...enkä nyt ollut edes nähnyt tämän vanhimman menoa sinne.

Menin lasteni kanssa sisälle ja suihkuun. Kuulin, kun joku rimputti ovikelloa hirveästi ja menin äkkiä avaamaan. Naapurin perheenäiti siellä oli huutamassa, että lapsensa on kadonnut ja huuto kuuluu autotallistamme. No, avasin ovet ja siellähän se lapsi parkui pää punaisena pimeässä autotallissa.

Auta armias, kun alkoi naapurin perheenäidin huuto minulle. Kuinka olin VARMASTI ihan TAHALLANI jättänyt lapsen sinne. Ja kuinka en tajunnut tarkistaa, ettei autotallissa ole ketään (no, dah, omat lapseni oli pihalla ja sisällä ja eipä tullut mieleeni tarkistaa kulmakunnan lapsia...). Sitten hän lähti mulkoillen lapsi sylissään kotiinsa.

jäi vaan paha mieli... En tajua, miten saan taottua heidän kalloonsa, että ne ovat heidän lapsiaan. En halua niitä pihalleni, mutta ei ole varaa laittaa kunnollista aitaakaan välille (nyt on vaan pensasaita).

Naapurin kuuluu vahtia omia lapsiaan, ei ole sinun vika mitenkään. Rakentakaa vaikka joskus niin korkea aita ettei kukaan pääse yli, kun on tollaisia naapureita jotka ei vahdi lapsiaan, ja syyttävät toisia.

oisit vaan sanonut että mitä se naapurin lapsi yksin teidän varastossa ylipäätään tekee? Tapoja pitäis pennuillakin olla ettei toisten asuntoihin tai vastaaviin tiloihin ilman lupaa mennä tonkimaan.

Mä sanoisin kyllä sille akalle, että jos ei ala vahtimaan pentujaan niin ettei niitä enää näy mun pihassa, seuraavasta kerrasta soitan poliisille ja teen ilmoituksen lapsen heitteillejätöstä.

Vika ei tietysti ole sinun. Ymmärrän silti toistakin äitiä että on ollu huolesta soileena kun lapsi on hävinny, tunnekuohuisaqan tulee sanottua typeriä juttuja. Toivottavasti tulee järkiinsä.

Laita sille lappu postilaatikkoon, että vahdi lapsiasi paremmin tai seuraavasta kerrasta teet lastensuojeluilmon heitteillejätöstä. :D

Ihme ämmä sun naapuris. Toivottavasti kakara oppi että pysyy jatkossa pois teidän varastosta. Ja aidasta, osta vaikka sellasta verkkoaitaa, reilun metrin korkuista. Enkä sekin estää hieman naapureiden vierailuja teillä.

Mikset häädä niitä kakaroita pois pihaltasi?

Siis tuo toinenhan on ihan ääliö mutsi eikä todellakaan ole sinun asiasi vahtia niitä hänen muksujaan, mutta mikset sano suoraan tälle äidille että helvetti ne kakarat pois sieltä jäynää tekemästä? Koska kuitenkin ihan naapurillisestihän se olisi kilttiä jos lapsia sinun pihallesi tulee niin vähän katsoisit heidän peräänsä etteivät nyt ihan loukkaannu.

Tosin, taisipa varmaan tuosta ottaa opikseen haha!

Toivittavasti se naapurin kakara tuosta oppi että on nyt menemättä naapureiden varastoihin yms. ja toivottavasti se äiti älyää vahtia niitä lapsiaan vähän paremmin.

Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Menet sinne naapuriin ja istut alas juttelemaan tästä. Ihimisä tässä kaikki ollaan, ihme sotajalalla täytyy aina olla. Ihan varmasti ymmärtää jos juttelette asiallisesti, helpompaa se on naapureidensa kanssa tulla toimeen.

Yhteistyössä