Naapurin kissat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omena

Vieras
Ihan oikeesti, miksi niitä kissoja täytyy pitää vapaana? Rivarinaapurille olen monta kertaa kauniisti asiasta sanonut, kun kissat tulee sisälle ovista ja ikkunoista ja jopa parvekkeen kautta, sekä kuseksii takapihalle. Just äsken löysin yhden makuuhuoneestani! Nytkin on niin hiostava ilma että pyykinpesun ja suihkun jälkeen olisi kiva tuulettaa...mut ei, ellen halua kutsumattomia vieraita :( En tiedä mitä voisi tehdä :(

Me asutaa omakotitalos ja meidän kissat on lähinnä sisällä joskus pihalla narussa ja niin pistää vihaksi kun toisen naapurin kaksi ronttia käy kuseksii auton renkaat ja härnään meiän kissoja sillon kun ne on naruissa...eihän kissoja sais nykyään edes lain mukaan kai pitää vapaana? Oikaskaa jos oon väärässä.

et mitään. noita idiootteja omistajia on joka helvatan lähiö pullollaan!!! :kieh: :kieh: , meillä naapurin kisu meinas käydä lemmikkikanin kimppuun sisällä kun tuli partsilta. vauvan vaunut hais kissan liruille jatkuvasti. auton konepelti ol täynnä jalanjälkiä jne. onneks pääsin eroon tollasista naapureita terrorisoivista tyypeistä.

Musta taas on kamalaa kun joku pitää kissoja narussa.. hieman on luonnotonta ja kissan elinpiiri typistetty minimaaliseksi.
Mutta.. en jaksa alkaa vänkäämään asiasta enempää palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
An niitte kissojen olla.. ei se nyt niiiin kamalaa voi olla..
Monissa maissa kuule kulkee kissat ja koirat vapaina pitkin pihoja .. eikä kukaan jaksa nipottaa..

monissa maissa muuten lapset pääsee vanhojen setien kanssa naimisiinkin...pitäisköhän tuo käytäntö tuoda suomeenkin? ei kai se nipottamista olis?

Myö kans rivarissa asutaan ja naapurin mummon ainaski 4 (?) kissaa kulkee vapaana. Tuo pieni leikkipuisto (tai mikskä nyt tuota isompien lasten kiikkua ja kissan paskassa olevaa hiekkistä sit kutsutaanka) on kesäsin aivan täynnä kissan jätöksiä.. Tekis mieli käydä mummolle sanomassa et pitää ne perkelee kattinsa sisällä tai voipi kissat ottaa ja hävitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Monissa maissa kuule kulkee kissat ja koirat vapaina pitkin pihoja .. eikä kukaan jaksa nipottaa..

monissa maissa muuten lapset pääsee vanhojen setien kanssa naimisiinkin...pitäisköhän tuo käytäntö tuoda suomeenkin? ei kai se nipottamista olis?

AI, oisko se susta hyvä?

Joko otat kiinni ja viet löytöeläinpaikkaan. Tulee ihan sika kalliiksi kun hakevat kattinsa sieltä pois. Tai sitten otat kissan kiinni ja pyydät jotain ystävällistä metsästäjää hakemaan kissan viettämään onnellista loppuelämää maalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

AI, oisko se susta hyvä?

no ilmeisesti jos kaikki mitä muualla tapahtuu on hyviä juttuja...kuten se että kissat ja koirat kulkee vapaasti ja tartuttaa kaikenmaailman tauteja jne... * muoks* voi kiesus teitä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Joko otat kiinni ja viet löytöeläinpaikkaan. Tulee ihan sika kalliiksi kun hakevat kattinsa sieltä pois. Tai sitten otat kissan kiinni ja pyydät jotain ystävällistä metsästäjää hakemaan kissan viettämään onnellista loppuelämää maalla.

Ottaako oikeesti esim. eläinsuojeluvalvoja vastaan? Tähän asti olen kiikuttanut vaan naapurin ovelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Omena:
Ottaako oikeesti esim. eläinsuojeluvalvoja vastaan? Tähän asti olen kiikuttanut vaan naapurin ovelle.

Kunnalla on velvollisuus järjestää löytöeläinpaikka. Ja se maksaa "asiakkaalle" ihan hitosti: liki 15 euroa vuorokausi+30 noutomaksu. Eli sinne vaan niin oppivatpahan pitämään kissansa kiinni!

joka kunnalla on eläinten löytöpiste...vai mikä se nyt oli...johon ottavat vastaan. jos omistajaa ei kuulu tai eläimellä ei tunnustemerkintöjä niin eläin lopetetaan tietyn ajan kuluttua.

Kunnalla on velvollisuus järjestää löytöeläinpaikka. Ja se maksaa "asiakkaalle" ihan hitosti: liki 15 euroa vuorokausi+30 noutomaksu. Eli sinne vaan niin oppivatpahan pitämään kissansa kiinni!

Tulee muuten kalliiksi kun niitä kissoja on ainakin viisi, tosin vaan kolme sellasta sisälle tulevaa sorttia...Kiitos neuvoista :)

Tulee muuten kalliiksi kun niitä kissoja on ainakin viisi, tosin vaan kolme sellasta sisälle tulevaa sorttia...Kiitos neuvoista :)

Käyt kiikuttamassa ne sinne eläinsuojaan ja sit jätät sinne naapurisi tiedot ja kerrot tilanteen. He sieltä varmasti ottavat naapuriisi yhteyttä ja keskustelevat asiasta. Mitä naapuri on vastanut kun olette keskustelleet asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja BlackAdder:
Käyt kiikuttamassa ne sinne eläinsuojaan ja sit jätät sinne naapurisi tiedot ja kerrot tilanteen. He sieltä varmasti ottavat naapuriisi yhteyttä ja keskustelevat asiasta. Mitä naapuri on vastanut kun olette keskustelleet asiasta?

Ei sinne kannata mitään naapurien yhteystietoja antaa. Jos kissat kiinnostavat niin alkavat kysellä, jos ei niin sittenhän se on sillä selvä. Ja jos sinne antaa naapurin yhteystiedot niin arvaavat että se "vittumainen" naapuri on ne sinne vienyt.

Ihan oikeesti, miksi niitä kissoja täytyy pitää vapaana? Rivarinaapurille olen monta kertaa kauniisti asiasta sanonut, kun kissat tulee sisälle ovista ja ikkunoista ja jopa parvekkeen kautta, sekä kuseksii takapihalle. Just äsken löysin yhden makuuhuoneestani! Nytkin on niin hiostava ilma että pyykinpesun ja suihkun jälkeen olisi kiva tuulettaa...mut ei, ellen halua kutsumattomia vieraita En tiedä mitä voisi tehdä

Nikkelihoitoa otsaan

"Omistajan on lain mukaan huolehdittava, että kissa ei vapaana ollessaan aiheuta vahinkoa tai ettei eläin itse joudu kärsimään.

Jos lemmikkieläin on omistajansa tai haltijansa kotipiirin ulkopuolella eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa, sen katsotaan lemmikkieläinten suojelua koskevan eurooppalaisen yleissopimuksen nojalla olevan heitteillä."

Minä kyllä päästän, jahka ilmat vielä vähän lämpenevät, lemmikkiboani ulos vapaasti luikertelemaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia - ja matosen nauttia kesästä. :cool:

Yhteistyössä