Naapurin "kakaran" huono käytös leikkipuistossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympiintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympiintynyt

Vieras
Niin mitäs tekisitte... Meidän leikkikentällä 2,5 v poika haukkuu muita tyhmäksi ja omii toisten leluja ja komentelee kuka saa leikkiä missäkin. Isä seisoo vieressä eikä puutu minkään...kyllä nousee höyry päästä. Puutun tilanteeseen sanomalla vaikka että "kyllä täällä saa muutkin leikkiä" ja omalle lapselle että "mene vaan siihen leikkimään" tai tuolle pojalle että "leikkikääs nyt yhdessä, tämä on kaikille tarkoitettu, on kiva kun on kavereita" ja että "ei saa haukkua muita, pienet ei vielä ymmärrä" tms. Isä siinä vaan möllöttäävähän kauempana eikä muka kuule mitään. Vaihdanko leikkipuistoa kun kohta varmaan alan ite heittelemään hiekkaa naapureitten (sekä isän että pojan) silmille...

No en kyllä taida kestää sitä luusserifiilistä että alistun 2,5 v hiekkalaatikkoterroristin valtaan ja kärrään lasta puolen kilsan päähän leikkikselle, vaikka lähelläkin olisi. Ja toi kurinpito oli varmaan heitto :( Kai minä yt koitan kasvaa aikuisen ihmisen mittoihin ja sanon tälle isälle, että hei, tulisitko tänne vähän selvittelemään näitä tilanteita? Ei oo helppoo kuitenkaan.

No en kyllä taida kestää sitä luusserifiilistä että alistun 2,5 v hiekkalaatikkoterroristin valtaan ja kärrään lasta puolen kilsan päähän leikkikselle, vaikka lähelläkin olisi. Ja toi kurinpito oli varmaan heitto :( Kai minä yt koitan kasvaa aikuisen ihmisen mittoihin ja sanon tälle isälle, että hei, tulisitko tänne vähän selvittelemään näitä tilanteita? Ei oo helppoo kuitenkaan.

Mikä siinä kurissa niin pelottaa? Ei se tarkoita väkivaltaa, tiedoksi. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa puistoa jonkun perseenreiän takia. Isää tarkoitan tietty.

Ai se ei olllukkaan heitto. Oon ajatellut että toisten lasten kasvatukseen ei saa puuttua ja siitä tulee heti joku kauhea selkkaus. Eli just tän kaltaisia neuvoja kaipasin,kiitos:)

Alkuperäinen kirjoittaja Dänks :);24708388:
Ai se ei olllukkaan heitto. Oon ajatellut että toisten lasten kasvatukseen ei saa puuttua ja siitä tulee heti joku kauhea selkkaus. Eli just tän kaltaisia neuvoja kaipasin,kiitos:)

Pidät vaan mielessä sen, että se lapsihan puuttuu sun lapsen vapauteen leikkiä rauhassa ja se jos mikä ei todella ole ok ja siitä voisin ite järjestää selkkauksen tollaselle isukille. Pelottaa iskän mussun tulevaisuus sosiaalisten taitojen kannalta. Tsemppiä :)

Pidät vaan mielessä sen, että se lapsihan puuttuu sun lapsen vapauteen leikkiä rauhassa ja se jos mikä ei todella ole ok ja siitä voisin ite järjestää selkkauksen tollaselle isukille. Pelottaa iskän mussun tulevaisuus sosiaalisten taitojen kannalta. Tsemppiä :)

Tässäpä taas muistutusta että omia oikeuksiaan saa ja PITÄÄ vaatia!! Olishan se vähän huono elämänopetus lapselle että kato, toi riehuu täällä, mennään me nyt vaan muualle. Ehkä satunnaisesti toimii mitä 2 ehkä tarkoittikin eli ei kaikkien kanssa tarvii alkaa riitelemään, välillä voi vaan mennä pois, mutta tässä on nyt kyse kuitenkin MEIDÄN leikkipuistosta.

Ja joo itse ajattelin tosta kakarasta ihan samaa, että ei helppoa tuu olemaan, esim. päiväkodissa. Mähän teen sille vaan palveluksen..

Mutta mulle ei oo helppoa tällainen joten kiitos rohkaisusta :)
-ap

Yhteistyössä