Naapurin ämmä väittää lapseni rikkoneen auton tuulilasin lapsi kieltää kaiken - mitäs nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lightning
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lightning

Vieras
Ärsyttää vieläkin! Mä olin eilen päivä unilla kun naapurin nainen tuli soittelemaan ovelle. Sitten se alkoi vaahtoamaan että lapseni oli heittänyt lumikasan päältä jää kimpaleen ja tuulilasi oli säröillä. Menin katsomaan ja joo lasissa oli kuskin edessä sellanen 5x5cm kokoinen pyöreä säröily. Kysyin muksultani että heititkö ja musku kielti ettei ole heittänyt. Mitä sitten seuraavaksi? Sanoin naapurin ämmälle ettei lapsi ole heittänyt ja thats it. Lasku kuulemma tulee kuitenkin.

No olikos lapsosesi ulkona juuri silloin kun nukuit päikkäreitä? Vähän kuulostaa siltä että nelivuotiaasi valehtelee... (onko nelivuotiaasi tarpeeksi kypsä ulkoilemaan yksin ilman valvontaa?). Miksi naapurin ämmä valehtelisi? Vihaako se sinua? Kallis lasku tulee....

hmm.. Kinkkinen tilanne. Mä itse vielä puhuisin lapsen kanssa ja varmistaisin, että lpsi on tietoinen etten ole vihainem heittämisestä mutta valehtelusta kyllä.
Haluaisin olla täysin varma, jotta voin puolustaa lastani.
Mistä naapuri olisi keksinyt moista? Oliko jonkun muun lapsi, kuin sinun? Itse kyselisin tarkempia tietoja vielä naapuriltakin.
Tuulilasin vaihto maksaa ainakin meilläpäin sellasen 400e, ja jos lämmitettävä tuulilasi niin 600e voi hyvinkin joutua maksamaan.

Vaikea juttu, mutta itse en maksaisi. Tuolla tavoinhan voi jymäyttää kenet tahansa maksamaan mitä tahansa, kun väittää vain jonkun lapsen rikkoneen. Lasku on perusteeton ja poliisikaan ei voi asialle mitään, kun ei ole todisteita. Vain naapurin sana lapsen sanaa vastaan.

Ämmiä ja muksuja ja rikkoutuneita laseja. KUNNON wt-meininkiä!hehe!

Voisitko kuitenkin kutsua naapurin ämmää jollain toisella nimityksellä. Taitaa sinun käytöstavat olla hakusessa. Ja toisekseen; miksi nukut PÄIKKÄREITÄ kun nelivuotiaasi on pihalla? Saattaisi jäädä vaikka lumiauran alle, tai heitellä lumilohkareita autojen tuulilaseihin...

Nelivuotias ulkoilee ilman aikuista? Taidatpa olla naapurini, jonka lapset aina pahanteossa ja yksin ulkona. Täytyykin mennä katsomaan onko omassa autossa jälkiä. Sun lapset tulee vielä kalliiksi, kun niillä ei ole mitään kuria. Olen nähnyt ne itsekin heittelemässä jääkökköjä parkkipaikalla. Nyt laitat ne lapses jo kuriin!

Ehkä se oli sinullekin hyvä muistutus ettet laita naapurin ämmien riesaksi omaa kakaraasii YKSIN ILMAN VALVOMISTA ULOS!
Ei 4v ole vielä valmis yksin ulkoilemaan, vielä kuten kirjoituksestasi käy jotenkin ilmi että kyse olisi jostakin taloyhtiöstä
(rivari-kerrostalo= lue parkkipaikka ei ole turvallinen jne.) ja eipä se omakotitalon pihakaan turvallinen ole yksin ulkoiluun jos räkänokka kakaran laiska äiti ei jaksa persettään nostaa ja pysyä hereillä ja vahtia jälkikasvuaan.

Ilman oikeuden päätöstä ei tarvitse maksaa laskuja. Tunnet itse lapsesi parhaiten, puhuuko totta vai ei.

Tämä on kyllä valitettavasti bullshittiä.

JOKAINEN lapsi osaa valehdella.

En väitä, että lapsi valehtelisi juuri tässä tapauksessa, mutta niin usein vanhemmat ovat sitä mieltä että heidän lapsensa puhuu aina totta eikä koskaan valehtele. Juu ei minunkaan lapseni valehtele KOSKAAN!

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="mimmii";28198048]Nelivuotias ulkoilee ilman aikuista? Taidatpa olla naapurini, jonka lapset aina pahanteossa ja yksin ulkona. Täytyykin mennä katsomaan onko omassa autossa jälkiä. Sun lapset tulee vielä kalliiksi, kun niillä ei ole mitään kuria. Olen nähnyt ne itsekin heittelemässä jääkökköjä parkkipaikalla. Nyt laitat ne lapses jo kuriin![/QUOTE]

Miksi ette ilmoita ls-näistä? :O Sitten vasta kun jotakin käy ja joudutte korvauksista puhumaan niin sittenkö e heräätte että hei, miksi tuo lapsi on yksin ulkona kun sillä ei ole ketään kuka vahtii.
Pitääkö aina käydä jotakin joko toisen omaisuudelle tai sille yksin ulkoilemassa olleelle lapselle että naapurit herää.

Tuo kuulostaa juuri sellaiselta, mitä 4-vuotias voisi tehdä. Toivottavasti tulee kallis lasku. Ehkä opit sitä kautta, ettei lasta saa jättää heitteille. 4-vuotias yksin ulkona alueella, jossa kulkee autoja (jos kerran on auto ollut parkissa, voi siellä autoja liikkuakin) ja sinä unilla - eli täysin kyvytön auttamaan jos lapselle olisi tapahtunut jotain. Jotenkin tuntuu, että tämä aloitus on provo, ei kai yksikään äiti ole noin huoleton lapsensa turvallisuuden suhteen.

• Tykkää
Reactions: nuusa
Okkei. Entä jos naapuri vie asian poliisille? Haastatteleeko poliisi minua vai nelivuotiastani vai molempia? Paljnoko tuuli lasin korjaaminen maksaa?

No, jos sinä olet ollut nukkumassa sisällä ja nelivuotias on ollut yksin ulkona ilman valvontaa ja -mitä ilmeisimmin vielä- parkkipaikan -eli myös autotien- läheisyydessä leikkimässä niin voipi olla että saat "haastattelupyyntöjä" muiltakin kuin poliiseilta....

No, jos sinä olet ollut nukkumassa sisällä ja nelivuotias on ollut yksin ulkona ilman valvontaa ja -mitä ilmeisimmin vielä- parkkipaikan -eli myös autotien- läheisyydessä leikkimässä niin voipi olla että saat "haastattelupyyntöjä" muiltakin kuin poliiseilta....

Tuo on totta. Vastatessani en tiennyt lapsen ikää ja ajattelin häntä vanhemmaksi.

[QUOTE="nenja";28198084]Olen asunut aika monissa kerrostaloissa ja valitettavaa mutta totta tämä tuntuu niissä ainakin olevan arkipäivää :(
Niin kauan kunnes minä kyseiseen taloon muutan ;)[/QUOTE]

Huomasin tän kans kun asuttiin kerrostalossa (enkä nyt väitä, et ois vaan kerrostaloasukkien ongelma :D), lapset jostain 3v lähtien pihassa isompien lasten kanssa, äidit huutelee ikkunasta/parvekkeelta jos menee esim. liian lähelle parkkipaikkaa/autotietä jonne on sovittu ettei mennä...
En uskaltais, mut kukin tavallaan.

Anyway, totuutta on vaikea tässä asiassa esiin kaivaa.
Oletan, että kun olet kysynyt lapseltasi asiaa, olet saattanut olla jo ärtynyt (kuten auton omistajakin), lapsi on aistinut kireän tilanteen, eikä todellakaan myönnä tehneensä mitään väärää. Itsesuojeluvaisto on jo kehittynyt lapsellekin.

Ellette löydä jotain ulkopuolista, puolueetonta, todistajaa, ei asiaa voi ratkaista oikein mihinkään suuntaan...

En lähtisi maksamaan jos ei ole todisteita. Muutenhan sitä voisi syytellä ketä tahansa mistäkin,ja laittaa vanhemmat maksamaan oman auton kolhuja ym jotka ovat aiheutuneet muusta kuin väitetään.
Ei kai kukaan ole niin hölmö että menee maksamaa tuollaisia?

[QUOTE="vieras";28198097]Tän on pakko olla provo. Ei kai kukaan näin idiootti ole? Antaa 4-vuotiaan juoksennella yksin ulkona, kun itse nukkuu. Ja USKOO mitä 4-vuotias sanoo.[/QUOTE]

Heiiii, tervetuloa meidän talon pihapiiriin! Täällä lapset kaitsevat toisiaan!

Viime syksynä meidän tokaluokkalainen kävi rikkomassa ikkunoita. "Kuka rikkoi mitä, missä ja milloin" -selvittely kesti astetta pidempään kun lapsi kärsi muistinmenetyksestä. Lopulta asiat selkenivät ja ikkunat maksettiin. Jos mä en olisi ollut aivan varma meidän lapsen osallisuudesta niin en olisi alkanut laseja maksamaan.

Yhteistyössä