Naapurin äiti ylpeilee laihalla vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauvan äiti kertoi YLPEILLEN että 7 kk neuvolassa vauvan mitat olivat 67 cm ja 6350 g. En ymmärrä mitä ylpeyden aiheutta on siinä että vauva on nälkäkurki. Enemmänkin olisin huolissani että saako vauva ravintoa tarpeeksi kun painoa noin vähän.

no enpä sanoisi että vauva on mikään nälkäkurki.

tuoreet äidit kertovat yleensä ylpeillen vauvan mität, olivat ne mitä tahansa ja riippumatta siitä kiinnostaako ketään

Mä ylpeilen paksulla vauvalla :D

No paksu ja paksu (vajaa 11 kk paino 10,7 kg, pituus 77,9cm) mutta pulskempi kuin sisaruksensa joka meni -22 käyrällä ja aina sain olla huolesta soikeana kun en tiennyt että milloin lapsi joutuu letkuruokintaan kun on niin laiha.

Ei se vauvan pulskuudellakaan leveily tervettä ole. Kaverin vauva on järkyttävä syöttöporsas ja kai ny kun koko ajan pitää olla tunkemassa jotain. Mä en meinannut jaksaa pitää sylissä, oli pakko laskea pois kun oli niin iso muksu.

meidän sirpakkaa neitiä varmaan sitten kauhistelisit todella kun 1v2kk neuvolassa ei ollut vielä 9kg rikki.... saa nähdä onko jo ensi kerralla..
eikä muuten neiti silti ole laiheliini ja aina on neuvolassa sanottu että iha omaa hyvää käyrää kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja justiiinsa:
meidän sirpakkaa neitiä varmaan sitten kauhistelisit todella kun 1v2kk neuvolassa ei ollut vielä 9kg rikki.... saa nähdä onko jo ensi kerralla..
eikä muuten neiti silti ole laiheliini ja aina on neuvolassa sanottu että iha omaa hyvää käyrää kasvaa.

Meillä on melkein 2-vuotias ja 10,5 kg. Pieniruokainen, mutta reipas ja iloinen. Ja erittäin touhukas :heart:

Siis tasaantuuko tuo vauvan paino jossain kohdassa vai miten voi olla mahdollista että jonkun 2-vuotias painaa saman verran kun toisen puoli vuotias? Meidän tytön 4kk mitat olivat 65cm ja 7.9kg..

Mun mielestä on tosi outoa, jos pitää vauvan laihuudella ylpeillä. Itse olisin ennemmin huolestunut. Mun mielestä vauvojen kuuluu olla sellaisia hyvin syöneitä pullukoita. Esikoinen meni parhaillaan +21 käyrällä ensimmäisen vuoden aikana. Nyt on vajaa 3-vuotias ja painaa vajaa 14 kg. Ikäisiinsä nähden on siro poika.

Alkuperäinen kirjoittaja nahla:
Mun mielestä on tosi outoa, jos pitää vauvan laihuudella ylpeillä. Itse olisin ennemmin huolestunut. Mun mielestä vauvojen kuuluu olla sellaisia hyvin syöneitä pullukoita. Esikoinen meni parhaillaan +21 käyrällä ensimmäisen vuoden aikana. Nyt on vajaa 3-vuotias ja painaa vajaa 14 kg. Ikäisiinsä nähden on siro poika.

Höpö höpö kuuluu. Mulla on ollut ja on edelleen pieniä lapsia ja ihan ovat terveitä, reippaita ja suloisia olleet. Ja silti hyvin syöneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vauvan äiti kertoi YLPEILLEN että 7 kk neuvolassa vauvan mitat olivat 67 cm ja 6350 g. En ymmärrä mitä ylpeyden aiheutta on siinä että vauva on nälkäkurki. Enemmänkin olisin huolissani että saako vauva ravintoa tarpeeksi kun painoa noin vähän.

Jaaha, se alkaa jo lapsena tuo paksuuden ihannointi. Pientä vauvaa saa haukkua nälkäkurjeksi, mutta ei paksuksi porsaaksi. Jotkut vauvat nyt vaan on pienempiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Mä ainakin ylpeänä ilmoitan niin vauvan kuin muidenkin lasten mitat!
Hui, kauhistukaa!! Meidän neljä vee (tai siis oikeesti jo 4,5v) painaa n. 14kg) :o

Meiän tyttö oli 5 -vuotisneuvolassa 15.1 kg :D

Alkuperäinen kirjoittaja nahla:

siis mitä ihmettä.meillä on pojat painaneet tossa 7kk iässä noin 10kg mutta tytöt ovat olleet sirpakoita aina ja paljon kevyempiä. täytys oikein kaivaa neuvola kortit...toinen paino 8kk 7100 ja 69cm ja toinen tyttö 8kk 6510 ja 66cm.
7kk neuvolaa ei ole kummallakaan ollut. aina ole neuvola reisun jälkeen kertonut ylpeänä nuo painot eivätkä koskaan ole mitään laiheliineja olleet. ovat vaan sirpakoita ilman tulehtuvia makkaroita jalkojen ympärillä... oisko munkin sitten tarvinnut oikein hävetä ja piiloitella paino tietoja... Molemmista tytöistä on aina sanottu että hyvin kasvaa omalla käyrällä.

Lapsen painoon vaikuttaa myös vanhempien koko ja lapsen syntymä paino..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minun tyttö painoi tuolloin 500g enemmän ja oli viisi senttiä pidempi. Mutta ylpeillen??? Ei käsitä. Mä en ollu edes ajatellut asiaa...

Meidän poitsu painoi 1v-neuvolassa vähän reilu 8,5kg ja pituutta oli 74cm. Pieni ja siro poika on, mutta ei todellakaan mikään nälkäkurki. Sen olen aina sanonut, kun jotkut ovat ihmetelleet, että onpa pieni poika, niin helpompi on kantaa kun ei paina niin paljoa.
Mun isäni ja veljeni ovat olleet pienenä myös tuollaisia pieniä poikia ja en minäkään mikään iso ole ollut

Yhteistyössä