Naapuriin muutti kesän alussa joku pesisperhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivusta seurannut

Vieras
Sääliksi käy lapsia. Heillä on neljä lasta, 13, 10, 7 ja 6-vuotiaat. Joka himpatin päivä ne on joko leirillä, harkoissa, pelaamassa tai sitten valtaavat lähikentän kopittelemalla tai lyömällä. Vasta tulivat toissapäivänä jostain leiriltä koko konkkaronkka paitsi isä ja noiden pienten joukkue oli voittanut kuulemma kaikki pelinsä. En tajua, mitä sarjassa tekevät 6- ja 7-vuotiaat lapset? Tarvitseeko niitä noin pienestä peluuttaa? Miten ne osuvat edes palloon tai saavat kiinni? Mun lapsi on melko urheilullinen 8-vuotias ja ei toivoakaan että osuisi palloon/saisi koppia. Eikä tuon ikäisenä tarvitsekaan. Tänään täällä on järkyttävä helle, minä en sen takia päästänyt lastani yu-kouluun. No, naapurin lapset kertoivat eilen että heillä on tänään peli paikassa jonne on täältä matkaa melkein 200km! Ja perheen esikoistyttö lähti taas johonkin leirille. Aamullapa perhe sitten oletettavasti pakkasi kersansa autoon ja vei veidät pelaamaan tällaisella ilmalla! Tätäkö se urheilu nykyään on, jo eskari-ikäisten lasten kohdalla? Lapseni ovat naapurin lasten kavereita, oikein miellyttäviä lapsia.

Voipi olla että ne lapset oikeasti haluaa. Meillä oli lapsena ihan sama meno ja me lapset oltais kyllä mökötetty jos ei oltais päässy mukaan kaikkeen mahdolliseen.

No toihan on ihan mahtava juttu, että koko perheellä on yhteinen harrastus!! Luulen, että ne muksut ovat niin kasvaneet siihen pesistouhuun mukaan, että eivät osaa ajatellakaan elämää ilman sitä. Siellä on varmasti ne parhaat kaveritkin. Ja mitä säähän tulee, niin ei ne lapset nyt ihan pienestä kuitenkaan nuupahda. Meidän muksut painavat lähestulkoon aamusta iltaan tuolla pihalla, oli sää mikä hyvänsä, eikä näytä väsyttävän yhtään. Sinua kyllä vähän ihmettelen, että miksi lapsen harrastuksen perut...Eiköhän ne valmentajat osaa arvioida, mitä teettävät lapsilla tällaisilla keleillä ja huolehtivat myös juomataukoja riittävästi...

Voi, kuule! Aktiiviset lapset haluavat itse tuota toimintaa ja on mahtavaa, että tuossa perheessä jaksetaan kuskata. Jos lapsia pakotetaan, se on eri asia, mutta kyllähän se negatiivisuus ja vastentahtoisuus näkyisi ulospäin jollain tavalla, nyrpeinä naamoina ainakin, jos siellä pakolla peluutetaan.

Meidän 5v. kuopuskin muuten osuu jo hyvin palloon, kun pesäpalloa treenataan. Hienosti sujuu myös kopittelu. Lapsilla on erilaisia vahvuuksia. Joku on hyvä yhdessä, toinen toisessa. On ihan ok kannustaa lapsia tekemään niitä juttuja, joista tykkäävät ja joissa ovat hyviä.

Sääliksi käy lapsia. Heillä on neljä lasta, 13, 10, 7 ja 6-vuotiaat. Joka himpatin päivä ne on joko leirillä, harkoissa, pelaamassa tai sitten valtaavat lähikentän kopittelemalla tai lyömällä. Vasta tulivat toissapäivänä jostain leiriltä koko konkkaronkka paitsi isä ja noiden pienten joukkue oli voittanut kuulemma kaikki pelinsä. En tajua, mitä sarjassa tekevät 6- ja 7-vuotiaat lapset? Tarvitseeko niitä noin pienestä peluuttaa? Miten ne osuvat edes palloon tai saavat kiinni? Mun lapsi on melko urheilullinen 8-vuotias ja ei toivoakaan että osuisi palloon/saisi koppia. Eikä tuon ikäisenä tarvitsekaan. Tänään täällä on järkyttävä helle, minä en sen takia päästänyt lastani yu-kouluun. No, naapurin lapset kertoivat eilen että heillä on tänään peli paikassa jonne on täältä matkaa melkein 200km! Ja perheen esikoistyttö lähti taas johonkin leirille. Aamullapa perhe sitten oletettavasti pakkasi kersansa autoon ja vei veidät pelaamaan tällaisella ilmalla! Tätäkö se urheilu nykyään on, jo eskari-ikäisten lasten kohdalla? Lapseni ovat naapurin lasten kavereita, oikein miellyttäviä lapsia.

Miksi lapsia 6-8 v ei saisi "peluuttaa" ? En ymärrä. Luultavasti lapset itse tykkäävät pesiksestä. Ja tosi hienoa jos se on koko perheen harrastus. :)
Kyllä 8 vuotias osuu palloon ja saa kopin. Varsinkin jos vielä pelaa ko lajia. Mun tytör pelasi korista tuon ikäisenä ja osasi hienosti heittää koreja pitkältäkin vaikka saman ikäiset lapset eivät samaan pystyneet kun eivät harrastaneet aktiivisesti ko lajia. ;) Kyllä muuten otti luokan poikia pannuun hävitä aina tytölle :D

Helle ei muuten ole mikään este urheilulle. Tai ulkona olemiselle. Täytyy vain huomioida keli ja juoda riittävästi unohtamatta taukoja. Ja noissa seuroissa yleensä ohjaajat osaavat huolehtia näistä asioista.

Yhteistyössä