Naapuri varastaa meidän posteja - mitä on tehtävissä??

Mun mielestä paras ehdotus on laittaa muutama mielenkiintoinen kirje itse laatikkoon todistajan läsnäollessa (joko niin että keskeyttää muun postin tulon ja hakee ne postista tai sitten ei) ja sit jos ne on hävinneet niin on ihan varmaa että kyseessä on varas eikä postin töppäilyt. Sitten voi alkaa vaatimaan jatkotoimenpiteitä poliisin kanssa. Muoks: Tai siis toi mun ehdotus oli nyt jatkettu versio jonkun toisen ehdotuksesta laittaa itselleen mielenkiintoisia posteja.

vieras
Entä jos laitat lapun postilaatikkoosi, että valvontakamera on asennettu postien häviämisen vuoksi ja syyllisen saamiseksi kiinni. Mutta kumminkaan et laita sitä kameraa. Menisköhän lankaan ja jättäis rauhaan postit?

-
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Miksi ei se taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan kanssa puhuminen käy? Se olisi kuitenkin se oikea, virallinen tie.
Puhuttu on tästäkin. Ihan yks helv... vätys koko tyyppi
:headwall: :headwall:
Tosi motivoitunut ja sillee.
Mutta eikö siltä saisi luvan vaihtaa postilaatikko näihin perusteluihin viitaten? Ja turha sille on sanoa edes ketä epäilette. Kunhan ilmoitatte, että lukollinen kunnon laatikko on saatava ja puheenjohtajan siunaus asialle. Eli isännöitsijää ei tähän tarvitsisi sotkea millään tavalla.
Kuten aikaisemmin kirjoitin niin tuohon missä laatikot on ei voi laittaa toisenlaista laatikkoa ihan käytännön syistä. Seinä on mitoitettu tietylle määrälle laatikoita ja piste. Ja jos asennan sen laatikon johonkin muualle niin se maksaa. Enkä edes oikeasti tiedä saako sitä tuohon rappuun.

Omassa kämpässä saa olla kamera, mutta ns. julkisissa tiloissa ei. Rappu luetaan julkisiin tiloihin.
Okei okei. Mutta niitä lukollisia metallilaatikoita on kyllä monia malleja ja mitoiltaan pienempiäkin kuin esim. normaali Orthexin muovilaatikko. Ks. esim. netrauta.fi ja siellä haulla postilaatikko.

:/
Meidän pihassa asuu mielenterveys- ja alko-ongelmainen ihminen ja hänen elämäntehtävänsä on kanssa postien varastelu... raivostuttava! Isännöitsijä sanoi, että seuratkaa kun posti tulee, että kuka sinne ekana ryntää laatikoita katselemaan. Mutta eihän minulla ole koko päivää aikaa kytätä :eek: Mut yks pv lasten kanssa ulkoillessani näin kun tää asukas kävi väärällä laatikolla. Hän ei minua huomannut, joten jäi siis kiinni itse teosta. :D Isännöitsijälle soitin ja asukkaaseen aiottiin ottaa yhteyttä, mut eipä näytä menoa paljon hidastavan! :/ Hän luikkii takapihan kautta laatikoille, niin ei hänen tekemisiään aina ole näkemässä...

piip piip
Hommaa semmoinen pieni GPS-lähetin ja pakkaa se jonkin pikkulähetyksen mukaan ja postilaatikkoon. Jos se häippäsee lootasta niin tiedät sitten metrin tarkkuudella missä mennään. Ja soitat kytät hakemaan omaisuutesi takaisin.

heh..
Alkuperäinen kirjoittaja piip piip:
Hommaa semmoinen pieni GPS-lähetin ja pakkaa se jonkin pikkulähetyksen mukaan ja postilaatikkoon. Jos se häippäsee lootasta niin tiedät sitten metrin tarkkuudella missä mennään. Ja soitat kytät hakemaan omaisuutesi takaisin.
Tää ois aika lysti juttu :D Hienoon pakettiin vain kääräiset ton laitteen ja niin on naapuri kiikissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Laita pariksi viikoksi postinjakelun keskeytyksen. Eli teidän postit jää postiin ja haette sieltä. Laitat laatikkoon jotain kirjeitä ja niin sitten näet että häipyvätkö ne sieltä sen parin viikon aikana. On sitten itselläsi tiedossa, että joku käy laatikollanne. Eikä posti hävitä niitä tai jaa väärään osoitteeseen. Mielellään jotain isoja, mielenkiintoisia kirjekuoria, mitä sieltä helppo viedä. Sitten sisälle joku kiva yllätys, että varas ymmärtää, että hänet on yllätetty. Vaikka ihan suunnattuna tälle naapurille :)
Tätä voisi vähän jalostaa. "Postitat" itsellesi paketteja joissa on minigrip-pussukassa jotain valkoista jauhetta. Vaikka perunajauhoa tai tomusokeria tms.

Lisäksi sinne voisi tupsahdella "toimeksiantoja" tyyliin:
"Arska lauloi kytille. Hoida ongelma, sen pitää näyttää onnettomuudelta. T: Diego".

Katsotaan miten ämmän suhtautuminen teihin muuttuu.
:LOL: ...ei saisi tietysti nauraa koska kyse on vakavasta ongelmasta, mutta buahahhahahhhaaa, kiitokset triplaisälle päivän makeimmista nauruista :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
*pyyhkii naurun kyyneleitä silmistä*

huh
odotan mitä ap on naapurilleen keksinyt:) toivonmukaan on käväissyt poliisilla, koska varastaminen on rikos. Eikä kannata tehdä mitään ominpäin ettei käy niin, että joutuu itse katumaan. Ikävä naapuri teillä! toivonmukaan saatte asiat järjestykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä jos laitat lapun postilaatikkoosi, että valvontakamera on asennettu postien häviämisen vuoksi ja syyllisen saamiseksi kiinni. Mutta kumminkaan et laita sitä kameraa. Menisköhän lankaan ja jättäis rauhaan postit?
Mä olen tällä kannalla. Tuskin se naapurin akka tietää mitään valvontakameroihin liittyvästä lainsäädännöstä. Tai sitten voit virittää vanhan web-kameran postilaatikkoon. Se saattaa riittää pelotteeksi.

v
Keskeytä postinjakelu, hae postit itse postista. Täytä postilaatikko lehmän tai koiran paskalla, jonka olet mieluusti vielä värjännyt jollain erittäin huonosti irtoavalla värillä.
On helppo nähdä, kuka tulee vastaan paskalta haisten, kädet neonvihreinä!

Gluteus maximus
suosittelen keskeyttämään postinjakelun ja haet postit postista! Sitten laitat kirjaitä postilaatikkoon ja paketteja joissa haistat paskat ja vaikka kuvan keskisormesta tai takapuolesta. Koiranpee on myös hyvä idea! sitä saa mitä tilaa :LOL:

Kyllä
Ja perustuuko tämän tietyn henkilön syyttäminen muuhun kuin että sähkölasku ja jokunen huuto.net - lähetys on kadonnut ja nainen on mielestäsi hullu kusipää?

Ottaen huomioon että kyllä meilläkin on laskuja joskus kadoksissa ja muutama huutispaketti katosi matkalle, ja laatikko on kyllä ihan lukittava.

.
Meillä on muuten tuollainen todella kapea vain avaimella aukeava postilaatikko, samassa rivissä kun muilla tuollaiset muoviset laatikot. Ja ei varmasti kyllä käsi mahdu sinne! Terveisin hän, joka jätti sinne 8v tyttärelleen avaimet joka oli ne kotiin unohtanut lähtiessään. Eipä mennyt käsi sinne kuin pienen matkan, vaikka oletin että edes niin pieni käsi siitä luukusta mahtuisi koukkimaan.

Ja tuo on siis yhtä kapea kuin normi muovipostilaatikot.

Väliaikatietoja:

Tein postin väliaikaisen siirron äitini luokse. Se ei maksanut mulle mitään, koska selitin tilanteen. Perjantaina postista soitettiin, että jakajalta oli kysytty asiasta ja hän oli sanonut, että tämä nainen suoraan sanottuna hyökkää laatikoiden kimppuun heti, kun hän on lähtemässä pihasta - ei siis tietenkään tongi niitä laatikoita jakajan nähden.

Postista myös kehoitettiin ottamaan yhteyttä poliisiin, mutta se on vielä tekemättä, kun tulin kipeäksi (ja nyt on vähän paha mennä selittämään mitään, kun ei lähde pihaustakaan ääntä :LOL: :LOL: ).

Laatikkoa ei voi vaihtaa eikä siirtää (tai siis jos sen vaihtais niin se pitäis myös siirtää toiseen paikkaan) - siirto maksaa tai siis sen postin kiikuttaminen siihen siirrettyyn laatikkoon. Ne laatikot pitää olla samassa paikassa tai tulee se erillinen maksu.

Että näin. Myös uusia asuntoja ollaan katsottu 50% tosissaan... :whistle:

oho
Väliaikatietoja:

Tein postin väliaikaisen siirron äitini luokse. Se ei maksanut mulle mitään, koska selitin tilanteen. Perjantaina postista soitettiin, että jakajalta oli kysytty asiasta ja hän oli sanonut, että tämä nainen suoraan sanottuna hyökkää laatikoiden kimppuun heti, kun hän on lähtemässä pihasta - ei siis tietenkään tongi niitä laatikoita jakajan nähden.

Postista myös kehoitettiin ottamaan yhteyttä poliisiin, mutta se on vielä tekemättä, kun tulin kipeäksi (ja nyt on vähän paha mennä selittämään mitään, kun ei lähde pihaustakaan ääntä :LOL: :LOL: ).

Laatikkoa ei voi vaihtaa eikä siirtää (tai siis jos sen vaihtais niin se pitäis myös siirtää toiseen paikkaan) - siirto maksaa tai siis sen postin kiikuttaminen siihen siirrettyyn laatikkoon. Ne laatikot pitää olla samassa paikassa tai tulee se erillinen maksu.

Että näin. Myös uusia asuntoja ollaan katsottu 50% tosissaan... :whistle:
mikä nainen heti kun sun ääni palautuu, niin mene poliisin puheille:) kyllä tuo pikku varas pitää saada kiinni! Eihän sitä tiedä kuinka henkilökohtaisia juttuja se on saanut käsiinsä!
Mahtaa tulla mammalle mahti syyte!

N
Huh huh mikä naapuri. Minä tai mies oltais kyllä menty vihasena sen pariskunnan luo, korotettu vähän ääntä. Viimestään ukon karjahduksien jälkeen ois postit jääny rauhaa.

vieras
meillä kylillä pojat laittoi partateriä teipillä kiinni lisävaloihin(siis sinne missä ne ruuvit on),kun aina pöllittiin niitä.on saattanut varkailla loppua varastelu,kun näpit on ollut verillä.

Yhteistyössä