Naapuri siipeilee, ärsyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se toinen naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt sanon rumasti: vittu mikä ämmä!!
Oli mukamas lähtevinään kisoihin mukaan (laittoi illalla mulle viestin, että lähtee itse), mutta kokoontumispaikalla jotenkin lapsi olikin sitten kuitenkin päätynyt meidän kyytiin :o
Nyt loppui. Kun seuraavan kerran pyytää harkkoihin kyytiä, sanon että hommatkaa sellainen harrastus että voit itekin osallistua.

Enempää en tiedä, mies lupasi soitella myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oli mukamas lähtevinään kisoihin mukaan (laittoi illalla mulle viestin, että lähtee itse), mutta kokoontumispaikalla jotenkin lapsi olikin sitten kuitenkin päätynyt meidän kyytiin :o
Nyt loppui. Kun seuraavan kerran pyytää harkkoihin kyytiä, sanon että hommatkaa sellainen harrastus että voit itekin osallistua.

Mikset soittaisi saman tien sille akalla ja tekisi selväksi että oli viimeinen kerta kun teidän varjolla alkaa siipeilemään :(
Ei ole teidän murhe ja ongelma hoitaa naapurian muksuja harrastuksiin etenkään jos on jatkuvaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tämä on taas sitä klassista ap:ta vastaan kääntymistä melkein koko ketju. Kuten hän sanoi, jos naapurin nainen olisi tehnyt aloitteen niin kaikki paasaisisvat täällä että miksi pitää edes lapsia tehdä. Nyt kun tämä naapurin nainen onkin ap:n kanssa eri linjoilla, niin se onkin raukka yh, joka sinnittelee ja yrittää parhaansa ja kauhea naapurin riivinrauta ei halua häntä auttaa. Se on rankkaa olla ketjun aloittaja kaksplussalla.

Kyllä minunkin mielestäni nuo vaihtoehdot tilanteen ratkaisemiseksi ovat aika vähäiset, mutta menkääpä tosiaan itseenne ja miettikää mitä täällä kysellään joka päivä. Jos joku haluaa keskustella siipeilijöistä ja kysellä miten muut mahdollisesti hoitavat vastaavia tilanteita, niin onhan tässä nyt oikeaa asiaa 90% enemmän kuin suurimmassa osassa muita ketjuja.

Pakko kai se minunkin olisi suoraan vaan sanoa, että nyt ei kyllä käy, emme ala huoltamaan naapurin lasta pitkällä reissulla. Naapurin ärsyttävän emännän voi ottaa kyytin joskus, mutta joka kertaista siitä ei tule, ja ne bensarahat kyllä kuuluu siitä saada.

tähän peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Mikset soittaisi saman tien sille akalla ja tekisi selväksi että oli viimeinen kerta kun teidän varjolla alkaa siipeilemään :(
Ei ole teidän murhe ja ongelma hoitaa naapurian muksuja harrastuksiin etenkään jos on jatkuvaa :(

Olen nyt niiiiiiiiiiiiiiiin vittuuntunut, että kaikkien kannalta parempi, etten soita. Mutta puheeksi otan vielä, aivan takuulla.

Olisiko siis täm naapuri kuitenkin tullut teidän auton kyydissä vai miten tässä näin kävi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko siis täm naapuri kuitenkin tullut teidän auton kyydissä vai miten tässä näin kävi?

Ei näköjään ollut aikeissakaan lähteä vaikka illalla mulle ilmoitti mukamas lähtevänsä, mutta lapsensa oli työntänyt sittenkin meidän autoon. Valehteli päin naamaa!! En tiedä kuinka siinä noin kävi, mies lupasi soitella myöhemmin ja kertoa mitä tapahtui.

En ymmärrä miten joillakin pokka pitää ajatella että toisten pitäisi hoitaa ja kustantaa heidän kakaransa.
Meillä ainakin on tehty lapsia oman jaksamisen ja rahallisen tilanteen mukaan. Jos jaksamista ja rahaa olisi enemmän, mahdollisesti olisi lapsia enemmän.

Eli joidenkin mielestä heillä kuitenkin on esim. oikeus tehdä kauhea määrä kakaroita ja laittaa vanhin toisten kyytiin, kun itse ei päästä kun on pienempiä tai mies reissussa jne. Meillä on valittu ammatit sen mukaan että jää lapsillekin aikaa ja näin esim. se talous saattaa olla tiukka. Eikä lapsia mahdollista tehdä kuin se pari.

Miksi selllaisen, joka on vastuullinen ja hoitaa hommansa, työnsä lapsensa ja kodin, pitäisi ilmaiseksi vahtia ja ruokkia toisten kakaroita.

täällä oli yöllä joku ketju jossa joku äiti laittoi kakaransa naapuriin koulun jälkeen kysymättä mielipidettä naapurilta. Mistä näitä sikiää?

Sanoisin ihan suoraan näissä tilanteissa että kyytiin ei mahdu.

oisin menny jo linjopitkin ellen jopa paikan päälle sanomaan muutaman suoran sanan. enkä mitenkään nätisti. olkoot vaikka kuinka masentunu mutta pittää aikusen käsittää että lasten harrastuksiin lähetään matkaan varsinki kisoihin. tuomisille mitään lapsia joita ei kiinnosta niitten tekemiset... julmettu!

Ei näköjään ollut aikeissakaan lähteä vaikka illalla mulle ilmoitti mukamas lähtevänsä, mutta lapsensa oli työntänyt sittenkin meidän autoon. Valehteli päin naamaa!! En tiedä kuinka siinä noin kävi, mies lupasi soitella myöhemmin ja kertoa mitä tapahtui.

Ei kun tarkoitan sitä, että kun ilalla ilmoitit lähtevänsä niin oliko silloin lähdössä omalla autolla vai sovitteko että tulee kuitenkin teidän kyydissä vai keties jonkun kolmanne osapuolen matkassa?

Älä sinä nyt sinne soita vaan odota, että miehesi tulee kotiin ja kertoo koko kuvion, niin voitte sen jälkeen selvittää tilanteen, minusta miehesi asia olisi hoitaa homma loppuun saakka, koska hänhän se on kuskina ollut ja viime kädessä hyväksynyt, että naapurin lapsi tulee kyytiinne.

Jos sinä menet sinne ennen miestäsi keuhkoomaan, niin et tiedä kaikkia faktoja ja naapurisi voi valhedella ummet lammet siitä miten tilanne meni.

Ei kun tarkoitan sitä, että kun ilalla ilmoitit lähtevänsä niin oliko silloin lähdössä omalla autolla vai sovitteko että tulee kuitenkin teidän kyydissä vai keties jonkun kolmanne osapuolen matkassa?

Jos alunperinkin ollut vaan hyväksikäyttöä (ei ole tarjoutunut kustantamaan mitään noista aiemmista viemisistä tai ei esim. vastavuoroisesti ole kutsunut ap:n lasta leikkimään tai vienyt omansa mukana mökille, leikkipuistoon jne,) niin en olisi alunperinkään edes miettinyt sitä, että se nainen tulee kyytiin lapsineen. Miksi olisi maksanut nytkään mitään. jos ei aiemminkaan.

Ilmoitti itse lähtevänsä viemään. Eli itse, omalla autollaan.

En puutu asiaan ennen kuin mies on tosiaan faktat kertonut. Mutta tiedän, että ensi viikolla taas vinkuu kyytiä harkkoihin, EI TIPU!!

Eikö ne kokoontumispaikat ole sitä varten, että niissä autoissa joissa on tilaa voi olla muitakin kyydissä. Miksi ette aja suoraan kisapaikalle?

Ilmoitti itse lähtevänsä viemään. Eli itse, omalla autollaan.

En puutu asiaan ennen kuin mies on tosiaan faktat kertonut. Mutta tiedän, että ensi viikolla taas vinkuu kyytiä harkkoihin, EI TIPU!!

Ok, tätä just tarkoitin. Eli nyt naisella pitää olla joku tosi pätevä syy, miksi ei sitten lähtenytkään kun kyydistä ei ollut etukäteen sovittu mutta viime tingassa sitten änkikin lapsensa teidän kyytiin.

Kannattaa odottaa tosiaan miestä kotiin ja sitten faktat pöytään, menette vaikka yhdessä keskustelemaan että tämä homma ei nyt teidän mielestänne toimi eli jos haluaa jatkossa kyytiä harkkoihin niin se on jatkossa vientivuorot alkaen hänestä ja jos lusmuaa niistä, niin sitten kumpikin kuskaa oman lapsensa. Ja noista kisamatkoista voisi sopia suoraan, että kumpikin vie omansa.

Eikö ne kokoontumispaikat ole sitä varten, että niissä autoissa joissa on tilaa voi olla muitakin kyydissä. Miksi ette aja suoraan kisapaikalle?

Meillä ainain harrastuksessa just näin, eli ne kenellä ei kyytiä pääsee toisten kyydissä. Joukkueessa 30 poikaa ja olisihan se ihan hassua jos jokaista lähtee kuskaamaan isä tai äiti pelipaikelle 100km:n päähän ja sitten köröteltäisiin perätysten kolmella kymmenellä autolla :D

Meillä sovitaan aina autot täyteen junnuja, jotkut ottaa koko perheen mukaan niin eivät kuskaa muita, moni vie omansa lisäksi 1-3 vierasta poikaa. Pelipaikalla ollaan yhteisvastuussa lapsista, tietty ne katsoo enemmän perään kenen autossa kukakin poika ollut kyydissä. Ja pelipakalla kaikille smaat rajat missä saa liikkua, ettei kukaan eksy liian kauaksi.

Jotkut vanhemmat eivät kuskaa lapsiaan koskaan peleihin, toiset on joka pelissä paikalla, suurin osa vuorottelee kuskaamisia mutta tälläistä taistoa ei ole kenellekään tullut, tässä kyse enemmän periaatteesta kuin siitä, että lapsen harrasuskaverin kuskaamisesta olisi oikeasti vaivaa.

No niin.
Tällä ämmällä oli pokkaa valittaa seuran yhdelle työntekijälle, että "kun tämä on välillä niin vaikeeta" :o Tarkoitti siis ilmeisesti tätä kyyditysasiaa. Jumankauta, me hyvää hyvyyttämme olemme kuskanneet hänen lastaan harkkoihin joka hiton viikko ja vielä ilkee natista!!!
Mies oli kisoissa joutunut avustamaan tätä lasta aika paljon. Ei kiitosta, ei mitään.

Nyt kun tulivat kotiin, ämmä lähti lapsen kanssa heti jonnekin... kyllähän sitä nyt jaksaa kylillä juosta kun on koko päivän saanut kotona lohnottaa :kieh:

Yhteistyössä