Naapuri sabotoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuli mitta täyteen naapurin toimintaan. Olen asunut tässä taloyhtiössä 10 vuotta, ja joutunut kestämään kyttääjänaapuria. Tähän asti olen niellyt kaiken, mutta nyt raja tuli vastaan,

Taustatietoa: Naapurissani asuu noin 75-vuotias nainen, joka asuu yksin. Hänellä ei ole lapsia eikä miestä. Ilmeisesti tästä johtuen hän ottanut minut kohteeksi ja kyttää jokaikistä liikettäni. Kun lähden päivittäin töihin, niin tämä kyyläri juoksee parvekkeelle ja tuijottaa. Aluksi tämä ei haitannut, mutta nyt vuosien jälkeen tämä alkaa ottamaan päähän. Aina kun menen ulos, tunnen silmäparin poraavan katseen. Ahdistaa!

Minulla on pieni asunto, jonka takia käytän taloyhtiön pesutupaa, mutta siitä vasta kyyläri riemastui. Hän käy kyttäämässä mitä pyykkiä pesen ja käytänkö hajusteellista pesuainetta. Siitä sain tietenkin noottia häneltä, että pesuaineen tulisi olla hajuusteetonta. Ymmärrän pointin toki, mutta kun hän ei edes itse pese pyykkiä siellä, niin tarkoitus oli vain etsiä syy valittamiseen.

Nyt edettiin astetta pahempaan, kun oman pesutupavuoroni jälkeeen menin hakemaan pyykkini kuivaushuoneesta, oli pesuhuone sotkettu. Oli siis heitelty pesuainetta pitkin lattioita ja pesutupalistakansio oli heitetty lattialle. Minulla oli listan mukaan viimeisin pesutupavuoro ja en ole tuota sotkua tehnyt. Joku on siis tullut jälkeeni ja aiheuttanut sotkun, ilmeisesti haluten, että viimeisin käyttäjä on syyllinen..

Ahdistaa tämän naapurin käytös. Olisiko isännöitsijälle valittamisesta mitään hyötyä, vai pitäiskö olla hiljaa ja niellä kaikki, jotta tilanne ei pahenisi entisestään?

Koska et ole syyllinen pesutuvan sotkuun, niin voit huoletta tehdä sotkusta ilmoituksen Isännöitsijälle.
Kyylärille sanoisin aina jo heti aamusta, kun hän tullut tuijottelemaan, "Hyvää huomenta! Tarvitsetteko jotain apua?" , ja odottaisin vastausta.
Kohteleisin häntä kuin "vanhana rouvana", siis tosi vanhana rouvana, ja jatkaisin "Olkaa varovainen, koska täällä on liukas keli. Onko teillä varmasti sopivat kengät, jotka eivat ole liukkaat? Pitäkää huoli, että että teillä on riittävästi vaatetta, koska ulkona on pakkanen. Jos kaadutte päiväsaikaan, ei ehkä ketään satu olemaan täällä enään paikalla, ja joudutte odottelemaan pakkasessa apua koko päivän. Onhan teillä puhelin mukana?..." :D

Ehdota taloyhtiön hallitukselle valvontakameraa pyykkäystiloihin?
Onko yhtiön säännöissä kielletty hajusteellisten pesuaineiden käyttö? Mikäli ei, niin ei se yksi rouva siellä asiasta määrää.
Komanneksi, kyttää takaisin.

Yhteistyössä