Naapuri kaivelee roskiksia

• Viestiketjun aloittaja Voe mummoa
  • Ensimmäinen viesti
Voe mummoa
Naapurissani asuu mukava mummo,tervehtii aina ja joskus pysähtyy juttelemaan rappukäytävässä.Mutta tämä mummo dyykkaa roskalaatikoitamme.En tiedä tietääkö hän,että minä tiedän hänen puuhistaan.Kerran hän oli tonkinut roskikseen heittämäni vanhat tosi kuluneet kengät ja tepsteli ne jalassaan ulkona..

rfff
Ööö, entä sitten? Heitit kamaa roskiin, mitä se enää napaasi kaivaa mitä niille tapahtuu?

Itseäni ei ainakaan jaksa kiinnostaa tollanen, vähän säälittävää jopa. Mummo on vaan kierrätyksen edelläkävijä, sinä naurettava stalkkeri. Anna olla.

Naapurissani asuu mukava mummo,tervehtii aina ja joskus pysähtyy juttelemaan rappukäytävässä.Mutta tämä mummo dyykkaa roskalaatikoitamme.En tiedä tietääkö hän,että minä tiedän hänen puuhistaan.Kerran hän oli tonkinut roskikseen heittämäni vanhat tosi kuluneet kengät ja tepsteli ne jalassaan ulkona..
Seuraavia kenkiä älä viekään sinne roskikseen, anna ne sille mummolle.

Vie ras
Joissakin taloyhtiöissä voi tavaraa jättää jonnekin yhteiseen tilaan toisten saataville ennen roskiin heittämistä. Eikö tuossa ole ideaa?

Minä jouduin muuton yhteydessä hätäkiireessä kerran nakkaamaan ihan hyväkuntoista tavaraa roskikseen ja ilahduin, kun naapuri kertoi niistä suurimman osan pelastaneensa. Ei mua haitannut. En vaan ollut tajunnut, että voisi jättää johonkin saataville.

"sipsi"
On varmaan elänyt puutteen ja pulan ajan, joten haluaa hyödyntää käyttökelpoisen tavaran. Minusta ihan ymmärrettävää, ja jopa ihailtavaa. Mitään nauramista en asiassa näe.

"pÖllÖ"
Mua kummastuttaa ihmiset jotka näkevät dyykkamisessa olevan jotain väärää. Sinulle ne ovat roskia, toinen voi löytää sieltä aarteen.

Kaikki arkaluontoiset paperit kannattaa polttaa tai silputa, jos sitä pelkää.

"vieras."
Meillä oli, ei valitettavasti ei ole enäänaapuri, joka hävitti oikein hyvää tavaraa roskiin. Kun hän muutti pois, selvisi, että minun lisäkseni muutkin naapurit kyttäsivät samaisen naapurin kevät- ja syyssiivouksia ja tonkivat jäteastioita "yön pimeydessä". Yksi naapureistamme oli löytänyt jalopuisen lipaston ja kunnostuttanut sen asiantuntijalla.Hinta oli tuhannen euron luokkaa, Keski-Euroopasta 1800-luvulta, joten kyllä se dyykkaaminen kannattaa.

"äityli"
Meidä roskakatoksen verkkoseinään oli kiinnitetty 3 pussia ennen joulua. Juhlanarulla vielä! Sisälsivät legoja yms. pienleluja. Meillä ei ole tarvetta, joten annoin yhdelle pienelle pojalle jonka vanhemmat työttömiä ja isällä alko-ongelma.

tjt
Jokainen voisi kerran elämässään vierailla kaatopaikalla, kävellä siellä jätteiden keskellä ja avata muutaman jätesäkin, katsoa mitä kaikkea ihmiset heittävät pois. Yllättyä.

Ihmiset heittävät ihan uuttakin, kallista tavaraa roskiin.

Dyykkaminen pelastaa omalta osaltaan maapalloa, hyvin, hyvin vähän, mutta kuitenkin.

Täällä taloyhtiön hallituksen jäsen on laajentanut dyykkausta ja menee omin luvin toisten vinttikaappeihin. Lisäksi ottaa kaiken mukaansa minkä kädestäni lasket ja selkäsi käännät. Kyttää rapussa vintille menijöitä ja mitä saisi 'varastettua'. Toisten tavarat hän myy kirpputorilla.

Piuupiu
Juu.. tuttua toimintaa!
Idean ymmärrän mutta myönnän, että välillä ketuttaa kun vien tavallista sekajätettä ja hetken päästä on siellä pari vanhempaa henkilöä tonkimassa roskia. Erittelen siis biojätteen ym ja siellä tosiaan vain on täyttä roskaa mutta eipä sinne kehtais enää edes esim.kortsua laittaa ja terveyssiteet, pikkuhousunsuojat ym mietityttää vaan mitäpä voin, mihkä muualle ne laitan kuin omaan roskikseen? :O
Siis olen käynyt muutaman kerran katsomassa hetken kuluttua.. niin se roskis on auottu ja levitelty sinne. Vaikuttaa sitten jonkun muun silmään, että olisin itse heittänyt jätteet levälleen roskalaatikkoon pahimmillaan. On hemmetin kiva kerätä niitä uudestaan ehjään pussiin takasin.. Olen kokeillut laittaa esim.biohajoavia pusseja pari, kolme sisäkkäin jotta olis vähemmän mielenkiintoista kaivella ja avata mutta ei ole toiminut. Tulee "vähäsen" kytätty olo" :(

"vierailija"
Juu eipä muakaan haittais, mutta just toi että sinne pitää laittaa myös kaikenmaailman käytetyt siteet, tamponit, kakkavaipat, kortsut sut muut, ja nekin pitää kaivella ja levitellä siellä, uskomatonta ja ällöttävää. Kulahtaneita pikkuhousujani en todellakaan enää ilkee laittaa tähän tongittavaan roskikseen.

Yhteistyössä